تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق زبان، دور داشتن آن از زشت گويى، عادت دادنش به خير و خوبى، ترك گفتار بى فايده و ني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817067005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از نشست «تبين راهكارهاي عرضه مجاز آثار فرهنگي هنري»صدور هولوگرام ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي براي تمامي آثارخبرگزاري فارس: دبير ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي و هنري گفت: براي تمامي آثار مجاز ‌هولوگرام ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي، هنري تا فرودين‌ماه سال 91 صادر مي‌شود و به آثار الصاق خواهد شد.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از نشست «تبين راهكارهاي عرضه مجاز آثار فرهنگي هنري»صدور هولوگرام ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي براي تمامي آثارخبرگزاري فارس: دبير ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي و هنري گفت: براي تمامي آثار مجاز ‌هولوگرام ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي، هنري تا فرودين‌ماه سال 91 صادر مي‌شود و به آثار الصاق خواهد شد.
خبرگزاري فارس: دبير ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي و هنري گفت: براي تمامي آثار مجاز ‌هولوگرام ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي، هنري تا فرودين‌ماه سال 91 صادر مي‌شود و به آثار الصاق خواهد شد.
به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، نشست خبري «تبين راهكارهاي عرضه مجاز آثار فرهنگي هنري» صبح امروز با حضور «سعيد جابري انصاري» دبير ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي و هنري، «سعيد رجبي فروتن» مديركل همكاري‌هاي سمعي بصري و نمايش خانگي، «حميدرضا نوروزي» رئيس اتحاديه ويدئو رسانه‌هاي ايران و «جواد انصاري» رئيس اتحاديه صنايع لوح‌هاي فشرده ايران در محل ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي هنري برگزار شد.

بنابراين گزارش، در ابتداي اين نشست جابري انصاري با اشاره به پيشينه تأسيس ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي و هنري گفت: اولويت ستاد، بحث فرهنگ‌سازي در جامعه و خانواده‌هاست. در حقيقت بايد خانواده‌ها به عنوان كساني كه مستقيماً با محصولات فرهنگي سر و كار دارند مراقب باشند كه چه محصولات فرهنگي را خريداري مي‌كنند و اگر جايي تخلفي را ملاحظه كردند بتوانند با اطلاع‌رساني و بسيج عمومي فضاي متخلفان را محدود كنند. براي اين منظور تلفن گوياي 47702 به صورت عملياتي از چند روز آينده به همراه سامانه الكترونيكي ساماندهي و راه‌اندازي مي‌شود.

‌* تشكيل گشت مشترك ستاد صيانت و حمايت با تعزيرات حكومتي

وي ادامه داد: البته ما پس از افتتاح مركز بازسازي، شناسايي خوبي را در بازار انجام داديم. در ضمن بايد اعلام مي‌كنم ما آمادگي داريم گشت‌هاي مشترك با تعزيرات حكومتي را تشكيل دهيم و از ظرفيت‌هاي هر دو مجموعه براي برخورد با متخلفان استفاده كنيم و ما روزهاي آتي را در فضاي توزيع آثار فرهنگي بدون تخلف و عاري از آلودگي مشاهده كنيم.

ديبر ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي در ادامه بيان داشت: اين ستاد با همكاري پليس امنيت و نيروي انتظامي جهت ساماندهي شبكه‌هاي پخش محصولات نمايش خانگي و جايگاه‌هاي عرضه‌كننده محصولات نمايش خانگي مواردي چند را در سراسر كشور به اجرا در خواهد آورد.

وي در ادامه افزود: توزيع و پخش محصولات نمايش خانگي از اين به بعد فقط توسط مؤسسات ويدئو رسانه و شبكه‌هاي پخش مجاز اعلام مي‌شود. در ضمن پخش مجاز اعلامي توسط مديريت سمعي و بصري وزارت ارشاد كه داراي مجوز از وزارت بازرگاني و اتحاديه ويدئو رسانه ايران ‌باشد، قابل انجام است. بنابراين توزيع و پخش محصولات نمايش خانگي توسط ساير شركت‌ها غيرمجاز بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد و ما اجراي اين طرح از اول بهمن‌ماه سال جاري شروع كرده‌ايم.

‌* ارائه كارت شناسايي صادره از اتحاديه به مراكز توزيع الزامي است

جابري‌انصاري در ادامه اظهار داشت: تمام متصديان فروش مؤسسات ويدئو رسانه و شبكه‌هاي پخش بايد داراي مجوز فعاليت از اتحاديه ويدئو رسانه ايران باشند. ارائه كارت شناسايي صادره از اتحاديه در زمان توزيع محصولات، به جايگاه‌ها و بازرسان از پانزدهم بهمن الزامي شده است.

وي در ادامه تشريح كرد: براي تمامي فروشگاه‌هاي عرضه محصولات نمايش خانگي كارت نمايندگي مجاز عرضه نمايش خانگي به همراه استيكر آن صادر مي‌شود و مؤسسات ويدئو رسانه و شبكه پخش فقط مجاز هستند به جايگاه‌هاي داراي هويت و كارت نمايندگي محصول ارائه كنند. البته اين طرح در دست اقدام بوده و فاز اول آن تا پايان سال براي تمامي فروشگاه‌هاي عرضه‌كننده استان تهران كارت صادر خواهد كرد و در فازهاي بعدي در ساير استان‌ها به اجرا درخواهد آمد.

دبير ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي هنري ادامه داد: پيرو اين اقدامات بازرسان اين اتحاديه و ستاد حمايت و صيانت از محصولات فرهنگي هنري با هرگونه عرضه محصولات توسط شركت‌هاي پخش غيرمجاز و يا متصديان فروش بدون كارت شناسايي صادره از اتحاديه برخورد خواهند كرد.

‌* صدور هولوگرام ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي براي تمامي آثار تا فرودين 91

وي ادامه داد: براي تمامي آثار مجاز ‌هولوگرام ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي، هنري تا فرودين‌ماه سال 91 صادر مي‌شود و به آثار الصاق خواهد شد. اين هولوگرام شناسه عرضه آثار محسوب شده و آثار فرهنگي هنري بدون اين هولوگرام غيرمجاز محسوب مي‌شود.

دبير ستاد حمايت و صيانت از محصولات فرهنگي هنري در پايان گفت: تعاملاتي با مديركل ارشاد استان‌ها انجام شده تا استان‌ها بتوانند با معرفي يك نماينده عرضه محصولات را ساماندهي كنند.

در ادامه اين نشست، حميدرضا نوروزي بيان داشت: بايد بگويم ستاد حمايت و صيانت از محصولات فرهنگي تعامل خوبي با اتحاديه‌هاي مرتباط با اين موضوع، برقرار كرده است. طرح‌هاي ساماندهي براي شبكه پخش در طول 2 ماه در اينجا به اطلاع رسانده مي‌شود.

وي ادامه داد: شرايط بازار نمايش خانگي از سال 1385 به صورت مطلوبي در ويديو كلوپ‌ها انجام مي‌شد اما پس از آن با ورود محصولات به داخل سوپرماركت‌ها و ساير جايگاه‌هاي عرضه علاوه بر ويديو كلوپ‌ها با شروع به فعاليت شركت‌هاي پخش مويرگي و گرفتن اعضا از بازار سنتي شروع شد.

رئيس اتحاديه ويديو رسانه‌هاي ايران در ادامه بيان داشت: تيراژ توليد و فروش محصولات نمايش خانگي عرضه محصولات در سوپرماركت‌ها و ساير جايگاه‌ها سهل‌الوصول شدن خريد محصولات، شروع تبليغات‌هاي تلويزيوني و محيطي براي محصولات نمايش خانگي و اطلاع‌رساني به مصرف‌كننده و ايجاد شركت‌هاي پخش مويرگي بزرگ و اشتغالي‌يابي در اين صنف از دستاورد توسعه بازار نمايش خانگي بود.

وي در ادامه افزود: اما پس از 2 سال مشكلاتي به دليل توسعه بازار به وجود آمد و ورود انواع مختلف فيلم‌هاي سينمايي، تله‌فيلم انيميشن و ... آن هم بدون مميزي، كنترل و مديريت به داخل فروشگاه‌ها همچنين مواجه شدن مصرف‌كننده با انواع مختلف فيلم‌ها بدون استند و طبقه‌بندي مناسب و سردرگمي آن‌ها، بي‌اعتمادي مصرف‌كننده در اثر خريد يك سري فيلم‌هاي نامناسب عرضه عمومي باعث شد كه نارضايتي بين مصرف‌كننده، توليد‌كننده و توزيع‌كننده ايجاد شود.

نوروزي ادامه داد: در ضمن عدم پايببندي ويزيتورهاي بسياري كه در اين صنف ورود كرده بودند در تعويض كالا و جمع‌آوري محصولات قبلي و مهم‌تر از همه توزيع محصولات غيرمجاز در سوپرماركت‌ها بدون اينكه صاحب فروشگاه بتواند آن را از محصول مجاز تشخيص دهد به علاوه شركت‌هاي پخش زيرپله‌اي و متفرقه و همچنين افزايش حجم مرجوع محصولات توزيع شده كاهش تيراژ فروش همه اين‌ها اختلالاتي بود كه در بازار توزيع ايجاد شد.

نوروزي در ادامه تشريح كرد: ما 5 ماه گذشته، شورايي با همراهي اداره كل همكاري‌هاي سمعي و بصري نمايش خانگي، آقايان فروتن و سماوات، آقاي عباسيان؛ مديرعامل رسانه‌هاي تصويري، آقاي زم؛ رئيس انجمن ويديو رسانه كشور و رئيس اتحاديه توليد‌كنندگان لوح فشرده به نام شوراي هماهنگي جهت ساماندهي نمايش خانگي ايجاد كرديم.

وي در ادامه افزود: اين شورا در ابتدا به موضوع ساماندهي پخش پرداخت و نتايجي را حاصل كرد.

‌* 200 ويزيتور در تهران كارت شناسايي دريافت كردند

رئيس اتحاديه ويدئورسانه‌هاي ايران در ادامه گفت: تشكيل اين شورا نتايجي چون ايجاد كميته پخش در اتحاديه ويدئو رسانه‌اي ايران با حضور شركت‌هاي اصلي پخش در ايران، مشخص كردن شركت‌هاي پخش مجاز اين صنف و درآوردن شاخه‌ها و استانداردها براي شركت‌هاي پخش جديدي كه مي‌خواهند وارد اين عرصه شوند. البته با هماهنگي وزارت بازرگاني و وزارت ارشاد اخذ مجوز شركت‌هاي پخش جديد از اتحاديه ويديو رسانه‌هاي ايران قبل از شروع فعاليت الزامي مي‌‌باشد.

وي ادامه داد: يكي ديگر از نتايج، شناسايي تمام متصديان فروش در اين صنف و صدور كارت شناسايي از طرف اتحاديه است، به طوري كه در حال حاضر بيش از 200 ويزيتور در تهران كارت شناسايي دريافت كردند، هماهنگي با اتحاديه سوپرماركت‌ها و لبنيات و ساير اتحاديه‌هاي مرتبط جهت ساماندهي ورود محصولات خانگي به سوپرماركت‌ها و همچنين شناسايي تمامي فروشگاه‌هاي فعال در زمينه عرضه نمايش محصولات خانگي كه در حال حاضر صدور پروانه نمايندگي آن‌ها در سطح تهران وجود دارد، طراحي استيكر مخصوص جهت نصب روي شيشه فروشگاه براي شناسايي و مشخص كردن جايگاه‌هاي عرضه مجاز نمايش خانگي و در آخر هماهنگي با ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي و هنري جهت برخورد با متخلفان از نتايج تشكيل اين شورا بود.

نوروزي خاطرنشان كرد: هم‌اكنون 12 هزار فروشگاه در استان تهران شناسايي كرديم تا كارت شناسايي براي آن‌ها صادر شود.

در پايان اين نشست فروتن اظهار داشت: در چارچوب قوانين و با توجه به مطالعات زيادي كه در اين خصوص صورت گرفته است، ما پيش‌بيني مي‌كرديم با توسعه بازار محصولات فرهنگي اختلالاتي در بازار توزيع به وجود آيد و آنچه كه امروز به عنوان ساماندهي اين اختلالات مي‌بينيم حاصل كار دست‌اندركاران كه كاملاً در ارتباط محسوس با اين فضا بودند، است.

وي ادامه داد: هم‌اكنون در آستانه تحويل سال با رونقي در شبكه پخش خانگي مواجه هستيم و به نظر مي‌رسد آغاز اين طرح كمك مي‌كند هرگونه تخلف در شبكه پخش خانگي مرتفع شود و مطمئنا آقاي نوروزي اين قول را به دوستان داده‌اند در صورت موفقيت اين طرح، اجراي طرح در كليه نقاط ايران انجام شود.

در ادامه نشست جواد جابري در پاسخ به اين سؤال كه در جهت كيفي‌تر شدن آثار ارائه شده، آيا از لوح بلو ري نيز استفاده مي‌شود يا خير، گفت: هنوز تكنولوژي اين صنعت به ايران نرسيده است، در ضمن در خصوص امنيت و قفل‌گذاري آثار نيز بايد بگويم ما براي لوح‌هاي فشرده CD و DVD قفل مي‌گذاريم اما اين قفل‌ها توسط متخلفان شكسته مي‌شود.

جابري انصاري در پاسخ به اين سؤال كه آيا در خصوص دانلود و بحث فضاي مجازي براي حفاظت و صيانت از آثار فرهنگي راهكاري انديشيده‌ايد يا خير، گفت: ما با مركز رسانه‌هاي ديجيتال صحبت كرده‌ايم و اين مركز در صدد يافتن راهكارهايي براي ساماندهي وضعيت دانلودها و يا اشتراك‌گذاري در ايران است.

انتهاي پيام/ي

سه|ا|شنبه|ا|2|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن