تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820698076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري/نوروز در راه است/ مديران مشهد غافلگير نشوند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري/نوروز در راه است/ مديران مشهد غافلگير نشوند
نوروز در راه است/ مديران مشهد غافلگير نشوند
مشهد - خبرگزاري مهر: روزهاي آغازين اسفند با نسيم بهار همراه است و اين بشارت در سراسر طبيعت پيچيده كه سال نو نزديك است و اين هشدار را به مديران مشهدي بايد داد كه با آغاز دور جديد مسافرتها غافلگير نشوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مشهد مقدس در جايگاه قطب زيارت در ايران، اولين مقصد مسافران نوروزي است، 15 روز تعطيلات فرصت مغتنمي است تا هموطنان دوستدار مسافرت با استفاده از شرايط موجود دل به جاده بسپارند و از معنويت شهرامام رضا(ع) و جاذبه هاي طبيعي و فرهنگي اين شهر استفاده كنند.

نزول رتبه

شواهد و آمارها حاكي از آن است كه مشهد در سه سال اخير از صدر جدول پذيرايي از ميهمانان نوروزي فاصله گرفته و در رده هاي مياني اين رتبه بندي است.

هر چند اين تحليل وجود دارد كه استان هاي شمالي با محاسبه رهگذران جاده اي كه از شهر آنها به طرف مشهد در حركتند، آمار خود را افزايش مي دهند، اما به هر حال بايد پذيرفت، برخي كاستي ها و نقايص باعث شده است تا مردم كشورمان فقط اقامت كوتاه و عرض ارادت به ساحت قدسي امام هشتم را برگزينند و بقيه مدت تعطيلات را رهسپار مناطق ديگر ايران شوند.

اقدام مثبت امسال

رضا شهروزي از مشهدي هاي درگير با كار زائر مي گويد: هر سال يكي از معضلات مشهد راه بندان هاي كاذب ناشي از انجام كارهاي عمراني در شهر بود كه با دستور شهردار اين مسئله امسال متوقف شده است.

وي مي افزايد: در ايام نوروز حداقل 300 هزار دستگاه خودروي ميهمان وارد مشهد مي شود، روشن است كه اگر مديريت مطلوبي اعمال نشود، آشفتگي ايجاد و مسافران نوروزي را خسته مي كند.

شهروزي اتخاذ تدابير براي توقف كارهاي عمراني و اعمال طرح هاي ترافيكي مناسب را اقدامي براي ماندگاري بيشتر زائر مي داند و مي افزايد: اگر اين اتفاق بيفتد، حتما بر تعداد مسافران افزوده مي شود.

روزهاي سرد و چادرنشيني

طي سه سال گذشته، روزهاي اول سال مشهد، با سرما و بارندگي هاي شديد همراه بوده است، از سويي گراني واحدهاي اقامتي و از سوي ديگر عدم تناسب بين زائران و زائرسراها باعث روي آوردن زوار به سوي چادرهاي مسافرتي و اقامت در حاشيه شهر مي شود.

اكبر پيماني از ساكنان خيابان جمهوري مشهد مي گويد: طي سالهاي گذشته اقامت همراه با لرزش و بدون امكانات زوار بسيار دردآور بود، به همين دليل شاهد برگشت زوار از مشهد بوديم.

وي وعده مسئولان براي احداث واحدهاي اقامتي ارزان قيمت را طولاني مدت مي داند و مي گويد: بايد براي زوار چاره انديشي كرد، درست نيست مسافران پايتخت معنوي ايران، در سفر روحاني خود دچار رنج و اذيت شوند، اگر اين اتفاق بيفتد، امام رضا(ع) ناخشنود خواهد شد.

دريافت شبانه روزي پيام هاي مردمي در ايام نوروز

سخنگوي شهرداري مشهد در رابطه با فعاليت هاي شهرداري براي خدمات به زائران و مجاوران همزمان با آغاز سال جديد به مهر مي گويد: تجهيز و آماده كردن مركز ارتباطات مردمي 137 براي راهنمايي و همچنين دريافت، پيگيري و پاسخگويي به ‌پيام‌هاي زائران و شهروندان مشهدي از25 اسفند تا 15فرودين بصورت شبانه روزي انجام مي شود.

علي حامد مقدم با اشاره به تماس زائران امام رضا(ع)در طول ايام نوروز با137 براي كسب اطلاعات مي افزايد: اين مسئله باعث شد تا براي خدمات دهي بهتر به زائران و مجاوران فعاليت 137 را در ايام عيد نوروز شبانه روزي كنيم.

وي اظهار مي دارد: امسال سعي شده است تا در ايام نوروز خدمات الكترونيك را گسترش دهيم و با همكاري دستگاه هاي ذي ربط نواقص موجود در حوزه ITو ساير حوزه هاي الكترونيكي را برطرف كنيم.

وي مي افزايد: تلاش شده است با پشتيباني هاي مالي از پيمانكارن پروژه ها، پروژه هاي اجرايي در سطح شهر با سرعت بيشتري به اتمام رسد و همچنين تدابيري در عرصه من كارت براي مسافران انديشيده شده است.

حميد ضميري شهردار منطقه 10 مشهد نيز مي گويد كه در ايام نوروز هر روز صبح گلاب ‌پاشي معابر داخلي را در سطح منطقه داريم.

عليرضا خادم شهردار منطقه هشت مشهد نيز مي گويد: با توجه به فرارسيدن فصل بهار و به منظور خدمت رساني و افزايش سطح رضايتمندي شهروندان و زائران ، ميدان 15 خرداد با طراحي جديد گلكاري مي شود.

شهردار منطقه شش مشهد نيز با اشاره به نقش تعيين كننده اداره فضاي سبز در ايجاد رنگ و بوي بهاري به شهر، از سرعت بخشي به طرح هاي در دست اقدام اين اداره و تكميل آنها تا بهار 91 خبر مي دهد.

احمد محبي مي گويد: با نزديك شدن سال جديد، زيباسازي و اتمام پروژه هاي ناتمام سطح منطقه 6 با سرعتي بيشتر براي پذيرايي از ميليون ها زائر و مجاور انجام مي شود.

اتوبوسراني، تاكسيراني و قطارشهري از اساسي ترين ارگان هايي هستند كه بايد با برنامه ريزي ويژه آماده استقبال از بهار و ارائه خدمات ويژه به زائران و مسافران شوند.

مديرعامل سازمان اتوبوسراني مشهد با اشاره به برنامه هاي اين سازمان براي استقبال از بهار به خبرنگار مهر مي گويد: همزمان با ايام تعطيلات نوروز همه نيروهاي نظارتي و همه پرسنل براي استقبال از زائران و مجاوران بارگاه ملكوتي حضرت رضا (ع) در حالت آماده باش خواهند بود.

سرويس‌دهي ويژه تحويل سال نو

مهدي خجسته با بيان اينكه تقويت خطوط و سرويس دهي ويژه در دستور كار سازمان اتوبوسراني شهرداري مشهد قرار دارد، مي افزايد: سرويس‌دهي ويژه تحويل سال نو، سرويس‌دهي ويژه همايش عظيم ديدار با مقام معظم رهبري، تقويت خطوط و ارائه سرويس‌هاي فوق‌العاده آخر شب به خصوص خطوط منتهي به حرم مطهر و مراكز عمده خريد از اسفندماه، سرويس ‌دهي ويژه سيزدهم فروردين ماه از برنامه هاي در دستور كار سازمان براي اين ايام است.

مدير عامل سازمان تاكسيراني مشهد نيز اظهار مي كند: اطلاع رساني برنامه هاي سازمان از طريق صدا و سيما، تاكيد بر استفاده از تاكسي متر، تلفن هاي واحد اشياء جا مانده در تاكسي، واحد بازرسي، واحد رسيدگي به شكايات از برنامه هاي اين سازمان است.

هادي عطارزاده طوسي ادامه مي دهد: اكيپ هاي گشت و بازرسي اعم از سيار و ثابت كه در هر اكيپ حداقل دو نفر بازرس سازمان و شركت حضور داشته و در نقاط پر تردد شهر اقدام به اعمال قانون خواهند كرد، در دستور كار قرار دارد.

وي مي افزايد: همچنين تعاملات مثبت و سازنده اي با مسئولان ذيربط و عوامل محترم راهور در انجام دقيق و صحيح وظايف محوله صورت گرفته است.

عطارزاده طوسي اضافه مي كند: بالغ بر 150 نفر نيرو به عنوان بازرس و عوامل محترم راهور و متصدي و ناظر در تمامي خطوط سطح شهر به خصوص پيرامون حرم مطهر و مبادي ورودي و نقاط پرتردد و مراكز سياحتي ساماندهي و بكارگيري خواهند شد.

افزايش ساعات خدمات رساني قطار شهري به زائران

مديرعامل شركت بهره برداري شركت قطار شهري مشهد نيز از افزايش ساعات خدمات رساني در ايام نوروز خبر داده و مي گويد: همزمان با ايام نوروز و ورود ميليون ها زائر به شهر مشهد، زمان سرويس دهي قطار شهري از ساعت 20:30 به ساعت 22 افزايش مي يابد.

مسعود بيژني ادامه مي دهد:در آستانه نزديكي به ايام نوروز فضاي خيابان كوهسنگي محل ايستگاه كوهسنگي و چهار راه گاز بازگشايي شده است و چهار راه برق ايستگاه شهيد مفتح خط 2 قطارشهري نيز تا يك ماه آينده به بهره برداري خواهد رسيد.

ستاد تسهيلات

ستاد تسهيلات مشهد عمري 30 ساله دارد، اما حقيقت اين است كه اين نهاد در سالهاي اخير به يك تشكيلات ساكن تبديل شده است.

ايجاد كميته هاي مسكن، ارزاق، بهداشت و درمان، برخورد با گرانفروشي و... اگر حالت پويا داشته باشد، مقوله گراني نبايد زوار آزار باشد.

هر كس به اين كميته مراجعه كند، شايد در حد راهنمايي و به گونه اي شفاهي نصيبي ببرد ولي صف هاي طولاني نان، جولان فروشندگان و اجاره سنگين اقامت در منازل شخصي و مانور دلالان همه حاكي از عدم انجام وظيفه اين ستاد است.

به نظر مي رسد براي پايتخت معنوي ايران كه در روزهاي 25 اسفند تا 15 فروردين، بين شش تا هقت ميليون نفر ميهمان دارد بايد با حرارت، نشاط و انرژي بيشتري اقدامات موثر و كاربردي انجام داد.

..............................

گزارش: محمد ابراهيمي

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|1|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 298]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن