تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820313769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واكنش ۱+۵ به نامه جليلي درباره مذاكرات هسته‌اي


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: واكنش ۱+۵ به نامه جليلي درباره مذاكرات هسته‌اي
در واكنش به نامه سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي به كاترين اشتون، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا مبني بر آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي از سرگيري مذاكرات با گروه ۱+۵ ، چين و روسيه از اعلام آمادگي ايران استقبال و برخي كشورهاي غربي مانند آمريكا و فرانسه از اين اعلام آمادگي استقبالي احتياط آميز كردند. به گفته سخنگوي اشتون، وي با گروه ۱+۵ براي پاسخ به نامه جليلي مشورت مي كند.ايسنا گزارش داد: رويترز با انتشار جزئيات نامه سعيد جليلي به رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا نوشت كه ايران در نامه اش از سرگيري مذاكرات هسته اي با قدرت هاي جهاني را كه تهران مي تواند در آن ابتكارات جديدي داشته باشد، پيشنهاد داد.خبرگزاري رويترز، افزود كه در اين نامه كوتاه به پيشنهادهاي مشخص درباره موضوع هسته اي ايران كه .

خبرگزاري رويترز، افزود كه در اين نامه كوتاه به پيشنهادهاي مشخص درباره موضوع هسته اي ايران كه بتواند كشورهاي غربي را براي مذاكرات جامع به منظور حل اين مسئله طولاني مدت متقاعد كند اشاره اي نشده است. خبرگزاري رويترز، گزارش داد كه سعيد جليلي در نامه اش به كاترين اشتون نوشت: ما آمادگي مان را براي گفت وگو درباره طيفي از مسائل مختلف كه مي تواند زمينه ساز همكاري هاي سازنده و آينده نگرانه باشد، اعلام مي كنيم. به گزارش رويترز، جليلي در نامه اش نوشت كه از اظهارات اشتون درباره احترام به حق ايران براي استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي استقبال مي كند و شكي وجود ندارد كه با تعهد به اين رويكرد مذاكرات مان براي همكاري بر مبناي اصول گام به گام و عمل متقابل در زمينه برنامه هسته اي ايران مي تواند آغاز شود.» به گزارش رويترز در بخش ديگري از نامه جليلي آمده است: يك رويكرد سازنده و مثبت در قبال ابتكارات جديد جمهوري اسلامي ايران در اين دوره از مذاكرات مي تواند دورنماي مثبتي براي مذاكرات مان به همراه داشته باشد. بنابراين من پيشنهاد مي دهم مذاكرات مان را از سربگيريم تا گام هاي اساسي را براي همكاري پايدار در اولين فرصت در زمان و مكاني كه مورد توافق ۲ طرف باشد برداريم. به گزارش رويترز، مذاكره كننده هسته اي ارشد ايران در نامه اش اشاره اي به اين كه به چه ابتكاراتي نظر دارد، نكرد. سخنگوي اشتون دريافت اين نامه توسط وي را تاييد كرد و گفت كه اشتون مشغول بررسي آن است و با ۶ قدرت جهاني درباره پاسخ به اين نامه مشورت خواهد كرد. در همين حال، آلن ژوپه وزير خارجه فرانسه اعلام كرد كه نامه ايران درباره از سرگيري مذاكره هسته اي با قدرت هاي جهاني گنگ و دو پهلو است، اما نشان مي دهد كه جمهوري اسلامي ايران آماده مي شود كه راحت تر حرف خود را بزند. به گزارش ايسنا به نقل از رويترز، كاخ سفيد نيز واكنش محتاطانه اي در مورد نامه ايران نشان داد، اما تاكيد كرد در صورتي كه تهران به كاهش تنش ها با غرب متعهد شود آمريكا براي از سرگيري ديپلماسي آماده است.

موضع منفعلانه آمريكا درباره دستاوردهاي هسته‌اي ايران

به گزارش خبرگزاري رويترز، جي كارني، دبير مطبوعاتي كاخ سفيد با اشاره به نامه جليلي به اشتون افزود: در صورتي كه ايران تصميم بگيرد رفتار سازنده اي را اتخاذ كند زمان و فضايي براي يك راه حل ديپلماتيك براي اين مسئله وجود خواهد داشت. وي همچنين در موضعي منفعلانه در حالي كه پيش از اين آمريكا و هم پيمانانش ساخت صفحه سوخت از سوي ايران را غيرممكن مي دانستند و توانايي دانشمندان ايراني را زيرسوال مي بردند، دستاوردهاي جديد هسته اي ايران را كم اهميت شمرد و گفت كه اين دستاوردها چندان جديد و قابل توجه نبودند. هم زمان، خبرگزاري آلمان گزارش داد كه ديپلمات هاي غربي روز پنج شنبه استقبال محتاطانه اي از پيشنهاد ايران براي گفت وگوهاي هسته اي با ۶ قدرت جهاني نشان دادند و از تمايل ايران براي رفع نگراني هاي كشورهاي غربي ابراز شك و ترديد كردند.

استقبال چين از نامه جليلي

در اين ميان، سخنگوي وزارت خارجه چين اعلام كرد كه پكن از همه كشورهاي دخيل در مذاكرات درباره برنامه هسته اي ايران خواست از فرصت به دست آمده براي احياي زودهنگام اين مذاكرات استفاده كنند و تاكيد كرد كه چين نقش سازنده اي در اين روند خواهد داشت. وي با اشاره به نامه جليلي افزود: پكن از اين پيشرفت خوشحال است. هم زمان، لاوروف وزير خارجه روسيه نسبت به هرگونه فشار غرب بر ايران درباره برنامه هسته اي اين كشور، آن هم زماني كه تهران آمادگي خود براي گفت وگو را اعلام مي كند، هشدار داد.

اسپانيا: ايران براي ادامه فروش نفت به اروپا ۳ شرط گذاشت

از سوي ديگر به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از رويترز وزير صنعت اسپانيا گفت: ايران با احضار سفيران ۶ كشور اروپايي از جمله اسپانيا و ايتاليا به عنوان شرط هاي خود براي ادامه صادرات نفت به اين كشورها خواستار تضمين دريافت پول نفت صادراتي خود، انعقاد قراردادهاي بلند مدت ۳ تا ۵ ساله و برداشتن هرگونه حقي براي الغاي قراردادهاي نفتي توسط اين كشورها با استناد به شرايط غيرمترقبه شد.

ابراهيمي: طرح دولت و مجلس درباره قطع صادرات نفت به اروپا متفاوت است

حجت الاسلام حسين ابراهيمي، نايب رئيس دوم كميسيون امنيت ملي مجلس در گفت وگو با خراسان در پاسخ به اين سوال كه با توجه به اقدام دولت در مشروط كردن صادرات نفت به ۶ كشور اروپايي، آيا مجلس طرح توقف صادرات نفت به اتحاديه اروپا را پي گيري مي كند، گفت: بين اقدام دولت و طرح مجلس تفاوت هايي وجود دارد و البته تصميم دولت به نظر من تصميمي كارشناسانه بود. وي افزود: طرح مجلس خواستار قطع يك مرحله اي صادرات نفتي كشور به تمامي كشورهاي عضو اتحاديه اروپاست، در حالي كه، تصميم دولت مبني بر قطع مرحله به مرحله صادرات نفتي به برخي كشورهاي اروپايي است. وي گفت: تصميم درباره طرح توقف صادرات نفتي به اتحاديه اروپا به صورت جمعي در مجلس اتخاذ خواهد شد و از حالا نمي توان گفت كه با اقدام دولت طرح مجلس منتفي مي شود يا نه. به گفته وي، ايران علاوه بر اين اهرم ها برگ برنده اي در اختيار دارد كه مي تواند درمقابل تهديدها از آن استفاده كند. وي تاكيد كرد: برگ برنده ايران بستن تنگه هرمز است كه در صورت تحقق يافتن تهديدها، و صلاحديد مسئولان نظام عملي خواهد شد.

رئيس سازمان انرژي اتمي: راكتور اراك سال آينده با سوخت مجازي راه اندازي مي‌شود

فريدون عباسي، رئيس سازمان انرژي اتمي در گفت وگو با خبرنگاران ايسنا و ايرنا درباره جدول زماني راه اندازي رآكتور تحقيقاتي ۴۰مگاواتي اراك اظهار كرد: پيش بيني ما براي راه اندازي رآكتور اراك اواخر سال ۹۲ است.اما به احتمال زياد ساختمان رآكتور و نصب تجهيزات آن را تا نيمه اول سال ۹۱ تمام مي كنيم و با سوخت مجازي رآكتور را تست و راه اندازي مي كنيم. رئيس سازمان انرژي اتمي همچنين در يك برنامه تلويزيوني درباره ترور دانشمندان هسته اي، اين افراد را داراي مشخصات مشابهي نظير طي مراحل تحصيل تا عالي ترين درجه در داخل كشور، سخت كوشي، ايمان بالا و علاقه به كشور و نيز سخت كوشي و دانش ورزي ذكر كرد و گفت: شهيد علي محمدي حتي غلط هايي كه غربي ها به عمد در فرمول هاي موجود در كتاب ها وارد كرده بودند پيدا مي كرد. وي افزود: دشمن مي خواهد با ايجاد رعب در جامعه علمي و فني ما كسي وارد مقولات راهبردي نشود و اين محدود به هسته اي نيست،

شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن