تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817164170




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مسوول در دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي هشدارداد: كاهش سن ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي در استان به40 سال


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: يك مسوول در دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي هشدارداد: كاهش سن ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي در استان به40 سال
خبرگزاري دانشجويان ايران - بجنورد
سرويس: خراسان شمالي

كارشناس بيماري‌هاي غيرواگير دانشگاه علوم پزشكي خراسان‌شمالي گفت: بيماري‌هاي قلبي و عروقي عامل اصلي مرگ و مير در اين استان است.

"فرزانه اكبرياني" در گفت‌ وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در خصوص علل اصلي بيماري‌هاي قلبي و عروقي در استان اظهار كرد: تغذيه نادرست از علت‌هاي مهم آن است.

به گفته وي، مصرف فراوان چربي و كربوهيدارت‌ها سبب بروز اين بيماري در افراد مي‌شود.

اكبرياني با بيان اينكه اين افراد بايد روزانه 5 واحد ميوه و سبزيجات مصرف كنند، افزود: اين ميزان در ميان شهروندان استان بسيار اندك است.

وي با بيان اينكه ماهي از مواد غذايي است كه سبب جلوگيري از بروز بيماري‌هاي قلب و عروق مي‌شود، گفت:البته مصرف اين ماده غذايي اندك است.

كارشناس بيماري‌هاي غيرواگير دانشگاه علوم پزشكي خراسان‌شمالي با هشدار نسبت به كاهش سن ابتلاء به بيماري‌هاي قلبي و عروقي در استان خراسان‌شمالي به 40 سال يادآور شد: شهروندان بايد نسبت به جلوگيري از ابتلا به اين بيماري و تغذيه صحيح توجه لازم را داشته باشند.

اكبرياني همچنين بيماري سرطان را عامل 12.7 درصد مرگ و ميرهاي استان دانست و گفت: سرطان‌هاي شايع درخراسان‌شمالي به ترتيب سرطان پوست با شيوع 25درصد، سرطان مري با ميزان فراواني 18 درصد و بالاخره سرطان معده با شيوع 10 درصد است و ثبت گزارش موارد بروز سرطان در استان بيانگر كاهش بروز سرطان مري درشش سال گذشته و افزايش ميزان بروز سرطان پوست در اين سال‌هاست.

وي با بيان اينكه بيشترين سن بروز سرطان، سنين 70 تا 79 سال است، افزود: خودداري از استعمال دخانيات و سيگار، تغذيه سالم، ورزش و تحرك بدني، محافظت پوست در برابر نور خورشيد، انجام آزمايش‌هاي تشخيص سرطان، مشورت با پزشك در صورت بروز تغييرات در سلامتي و محافظت از خود در مقابل مواد شيميايي خطرناك از راهكارهاي اساسي در پيشگيري از سرطان است.

اين كارشناس بيماري‌هاي غيرواگير دانشگاه علوم پزشكي خراسان‌شمالي خاطر نشان كرد: اعتياد به سيگار عامل30 درصد مرگ وميرهاي ناشي از سرطان است و اعتياد به دخانيات سبب بروز سرطان‌هاي دهان، حلق، ناي، لوزالمعده، روده بزرگ، مقعد، كليه و مثانه مي‌شود.

اكبرياني افزود: افراد در معرض دود سيگار نيز در خطر ابتلاء به سرطان و ديگر بيماري‌هاي ريوي هستند و بر اين اساس اگر فردي در نزديكي شما سيگار مي‌كشد بايد از او دوري كنيد.

به گفته وي، پيروي از برنامه غذايي سالم مي‌تواند از بروز يك سوم از سرطان‌ها كه با تغذيه مرتبط هستند، جلوگيري كند و بر اين اساس بايد روزانه از 5 تا 10 سهم ميوه و سبزي و مقادير فراوان غلات حاوي فيبر استفاده و مصرف چربي، نمك و شكر محدود شود.

كارشناس بيماري‌هاي غيرواگير دانشگاه علوم پزشكي خراسان‌شمالي يادآور شد: طبق تحقيقات، تمرين‌هاي ورزشي منظم سبب كاهش احتمال ابتلا به سرطان پستان و ريه مي‌شود و حتي شواهدي مبني بر مقاوم‌سازي بدن در مقابل همه سرطان‌ها بر اثر تحرك و فعاليت بدني وجود دارد.

اكبرياني بر محافظت از پوست در مقابل اشعه زيان بار خورشيد در ساعات بين 11 صبح تا 4 بعد از ظهر تأكيد و اظهار كرد: بايد در خانه و محيط كار به هنگام استفاده از حشره‌كش‌ها يا مواد شيميايي همچون شوينده‌ها و سفيدكننده‌ها از ماسك و دستكش استفاده كرد.

وي گفت: براي تشخيص زودهنگام سرطان بايد آزمايش‌هاي مربوطه را به طور مرتب انجام داد چون اين آزمايش‌ها، سرطان‌ها را در مراحل اوليه تشخيص مي‌دهند و به درمان اثر بخش آن كمك مي‌كنند.

كارشناس بيماري‌هاي غيرواگير دانشگاه علوم پزشكي خراسان‌شمالي تصريح كرد: با مشاهده هرگونه تغيير غيرعادي در بدن از جمله زخمي كه التيام نمي‌يابد، سرفه‌هايي كه بيش از دو هفته طول مي‌كشد يا تغيير در مدفوع بايد سريع‌تر با پزشك مشورت كرد و پيش از انتشار بيماري آن را تشخيص داد و درمان كرد.

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|24|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن