تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819289608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير فرهنگ:امام خميني(ره) منادي بزرگ وحدت اسلامي بود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: وزير فرهنگ:امام خميني(ره) منادي بزرگ وحدت اسلامي بود
امام خميني(ره) منادي بزرگ وحدت اسلامي بود
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم اختتاميه و بيست و پنجمين كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي با اشاره به اينكه امام خميني بزرگ منادي وحدت بود گفت: از آغاز انقلاب اسلامي ايران بحث وحدت به عنوان يك شعار محوري مطرح شد و در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران بر آن تأكيد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم اختتاميه و بيست و پنجمين كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي كه جمعه شب 21 بهمن ماه برگزار شد گفت: امام خميني(ره) بزرگ منادي وحدت بود. از آغاز انقلاب اسلامي ايران بحث وحدت به عنوان يك شعار محوري مطرح شد و بر آن در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران تأكيد شده است.

وي افزود: اين توجه به موضوع وحدت نشان از عزم و اراده ملت اسلامي به موضوع وحدت است. براي نمونه در اصل 11 قانون اساسي به موضوع وحدت اشاره شده است. بر اين اساس دولت موظف است در سياست خارجي اعم از اقتصادي، فرهنگي و سياسي خود وحدت امت اسلامي را مد نظر داشته باشد.

وي تصريح كرد: يكي از ويژگي هاي ايران در سال 1404 نيز اين است كه تأثيرگذار بر همگرايي اسلامي و منطقه اي بر اساس موازين اسلامي است.

وزير فرهنگ در ادامه يادآور شد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي 6 هدف آمده است كه يكي از آن اهداف به موضوع وحدت و فراهم آمدن زمينه هاي وحدت ميان مسلمين توجه دارد.

وي تأكيد كرد: امام از ابتدا بر اسلام ناب تأكيد كرده كه يك وفاقي ميان نظام اسلامي برقرار شد تا بدون اتكا به شرق و غرب نظام اسلامي برقرار شود. امام به جاي اينكه به تفاوت توجه كند به معيارهاي ايمان، تقوي و جهاد توجه كرد. اين موضوع در شرايطي بيان شد كه در شوروي بحث عدالت به صورت ناقص مطرح بود و همچنين آمريكا آزادي را به صورت ناقص مطرح مي كرد و كليسا هم معنويت را مطرح مي كرد.

حسيني افزود: امام گفتمان ديگري مطرح كرد كه عدالت، آزادي و معنويت را در كنار يكديگر مي ديد. امام توانست در دوره اي كه دين افيون ملتها دانسته مي شد ثابت كرد كه دين مظهر عزت، شكوه و بزرگي است و مي تواند سرافرازي يك ملت را تضمين كند.

وي تأكيد كرد: امام و مقام معظم رهبري ثابت كردند كه با مباني ديني مي توان بر همه چالشهاي ايجاد شده توسط دشمنان فائق آمد. امام با دم مسيحايي خود روحيه شجاعت، استقامت و شهامت را در مردم زنده كرد.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر در كشورهاي اسلامي نيز شاهد اين روحيه هستيم گفت: شهدايي كه در مصر و در كشورهاي ديگر تقديم مي شود خللي در عزم مردم ايجاد نمي كند و آنها راه خودشان را مي روند.

حسيني تصريح كرد: اينكه برخي بخواهند خيزش جهان اسلام را به مسائل قومي و اقتصادي محدود كنند جفا كرده اند. مگر انسان براي مسائل دنيايي و مادي از جان خود مي گذرد!

وي افزود: اين جانفشاني نشان مي دهد كه آنها داراي ايمان و اعتقاد در انتخاب خود هستند. اميدواريم مسأله بيداري اسلامي به هموار كردن راه وحدت ميان مسلمانان منجر شود. وظيفه عالمان است تا تلاش كنند تا وحدت در جهان اسلام داشته باشيم.

در ادامه اين مراسم علامه صدرالدين قبانچي امام جمعه نجف اشرف انقلاب اسلامي را الهام بخش انقلابهاي منطقه دانست و گفت: به ويژه انقلابهاي بعد از انقلاب اسلامي ايران ملهم از اين انقلاب بوده اند.

وي افزود: حركت امام حسين(ع) اولين ايستگاه بيداري اسلامي بود. پيامبر بنيانگذار اسلام بود و امام حسين اولين ايستگاه اصلاحي در اسلام بود.

وي تأكيد كرد: اين مفاهيم امام حسين(ع) بود كه توده هاي مردم را در جمهوري اسلامي ايران حركت مي داد. امام حسين مظهر فداكاري و اخلاص است. ايران اين روحيه حسيني را به كار برد و توده ها بر اساس اين روح به پاخاستند.

وي در پايان تصريح كرد: مفاهيم حسيني در حركت مردم عراق نيز الهام بخش بوده است. اگرمفاهيم حسيني نبود ملت عراق نمي توانستند مقاومت كنند و اشغالگران را شكست بدهند.

به گزارش مهر، بيست و پنجمين كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي به همت مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي طي روزهاي 19 تا 21 بهمن در هتل آزادي تهران برگزار شد.

© 2003 Mehr News Agency .

شنبه|ا|22|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن