تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819627940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سردار شاهوار پور:چادر نماد ترويج معروفات در جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سردار شاهوار پور:چادر نماد ترويج معروفات در جامعه است
چادر نماد ترويج معروفات در جامعه است
اهواز - خبرگزاري مهر: دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر استان خوزستان ضمن دعوت بانوان به استفاده از چادر، آن را نماد ترويج معروفات و مقابله با منكر در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن شاهوار پور پيش از ظهر سه شنبه در همايش حريم ريحانه اظهار كرد: فرهنگ انقلاب اسلامي مديون تلاشها و ايستادگيهاي ملت ما است كه سهم زنان در اين حركت برجسته است. زنان ايراني از زمان آغاز نهضت انقلاب اسلامي تا پيروزي و در طول 33 سال پس از پيروزي انقلاب با پايداري خود نقش بسزايي در اين عرصه داشته اند.

شاهوارپور با بيان اينكه همه وابستگيهاي رژيم پهلوي به بيگانگان، حول محور فرهنگ تعريف مي شود، تصريح كرد: استكبار جهاني براي اينكه بتواند ملت ما را در اسارت قرار داده و به اهداف خود دستيابد، حول محور اصالت فرهنگ حركت مي كند.

وي با اشاره به روي كارآمدن رضاخان توسط انگليس گفت: رضا خان قلدر با زير ساختهاي فرهنگي كشور مقابله كرد و زيرساختهاي اصيل و ارزشي جامعه را مورد هجوم قرار داد به همين دليل يكي از برخوردهاي رضاخان با روحانيت كه نماد فرهنگي و ارزشي جامعه اسلامي به شمار مي روند بود.

فرمانده سپاه حضرت ولي عصر(عج) استان خوزستان با اشاره به مورد هجوم قرار گرفتن اصالت زن در جامعه به عنوان مادر و محور خانواده در دوران شاهنشاهي عنوان كرد: يكي از اقدامات دوره پهلوي عليه زنان كشف حجاب و ممنوعيت آن براي زنان بود.

شاهوارپور با تاكيد بر اينكه نگاه اصلي امام خميني(ره) در نهضت انقلاب اسلامي به آحاد مردم، خاصه به زنان معطوف بود تصريح كرد: اولين موضوعي كه موجب شد زنان در نهضت اسلامي نقش خود را به خوبي ايفا كنند تمسك به معروفات خاصه حجاب بود. به همان اندازه كه رويكرد بانوان به حجاب بيشتر شد، به همان اندازه نقششان در انقلاب نيز توسعه پيدا كرد.

وي ادامه داد: زناني كه در طول مبارزات انقلاب مورد هجمه رژيم ستم شاهي قرار گرفتند عموما وجهه و سبقه مذهبي داشتند، و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نيز زناني كه تقيد مذهبي آنان بيشتر بود ارادتشان نسبت به نظام اسلامي نيز بيشتر شد.

شاهوارپور با تاكيد بر اينكه مشاركت همگاني مسئله مهمي است كه بايد در امر به معروف و نهي از منكر به آن توجه شود، گفت: بايد از همه ظرفيتها از قبيل مسجد، مدرسه، اداره و مغازه كه مي توانند به توسعه اين امر مهم كمك كنند استفاده كرد.

وي چادر را يك پيام معروف براي جامعه دانست و گفت: حجاب چادر در عين حال كه در امر شخصي فرد تاثير گذار است در محيط جامعه نيز نماد معروف، ترويج معروفات و مقابله با منكر است.

© 2003 Mehr News Agency .

سه|ا|شنبه|ا|18|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1674]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن