تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816999244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دوازدهمين جشنواره بين المللي راديو ارديبهشت سال آينده برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دوازدهمين جشنواره بين المللي راديو ارديبهشت سال آينده برگزار مي‌شود
تهران - معاون سازمان صدا و سيما در امور صدا گفت: دوازدهمين دوره جشنواره بين المللي راديو و چهارمين اجلاس جهاني صدا در دهه سوم ارديبهشت ماه سال آينده در زيباكنار برگزار مي شود.


به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، "محمدحسين صوفي" روز دوشنبه در نشستي با خبرنگاران به تشريح اهداف و برنامه هاي اين دو رويداد بين المللي پرداخت و اظهار داشت: راديو با سابقه بيش از 70 سال در ايران و توليد و پخش برنامه هاي متعدد امروز از جايگاه بالايي در ميان رسانه ها برخوردار است.

وي هدف از برگزاري دوازدهمين دوره جشنواره بين المللي راديو را دستيابي به ايده هاي خلاق و مبتكرانه برنامه سازان راديو، بازانديشي و ارتقاي دانش عملي و نظري همكاران راديويي، ايجاد فضاي تعامل و گفت و گو بين دست اندركاران راديو، معرفي توانمندي هاي شبكه هاي راديويي و همگرايي برنامه سازان عنوان كرد.

معاون صدا اظهار داشت: در حال حاضر 20 شبكه راديويي سراسري و تخصصي به همراه راديوهاي استاني و برون مرزي در معاونت صدا فعال هستند كه با برگزاري اين جشنواره مي‌توان فضاي رقابتي خوبي را در بين برنامه سازان اين شبكه ها ايجاد و سطح برنامه سازي را در اين رسانه ارتقا داد.

صوفي از راه اندازي بخش رويش در جشنواره دوازدهم خبر داد و گفت: در اين بخش همه برنامه سازان مي توانند با هر عنوان شغلي حضور يابند.

وي افزود: در جشنواره امسال با توجه به راه اندازي راديو نمايش، بخش داوري نمايش هاي راديويي به صورت مجزا ايجاد شده است و همچنين با توجه به فعاليت اداره كل نغمات آييني در توليد سرود و نغمات مذهبي، داوري ويژه اي نيز براي آثار اين بخش انجام مي شود و آهنگسازان و موسيقي هاي برتر مورد تجليل قرار مي گيرد.

معاون صدا با تاكيد بر اينكه حجم حضور آثار راديويي ارسالي به دبيرخانه جشنواره در دو بخش داخلي و بين المللي نسبت به سال گذشته رشد داشته است، گفت: 511 اثر در بخش داخلي در حوزه هاي مختلف به دبيرخانه ارسال شده است كه نسبت به آثار ارسالي سال گذشته 11 درصد رشد دارد.

صوفي از جهاد اقتصادي، ايران 1404، محيط زيست، فرهنگ و هنر، دفاع مقدس، كودك و نوجوان، دين و زندگي، علم و فناوري، خانواده، ورزش و سلامت به عنوان موضوعات اصلي بخش داخلي جشنواره راديو عنوان كرد.

وي افزود: در بخش بين الملل نيز 288 اثر پذيرفته شده است كه 121 اثر مربوط به شبكه هاي داخلي، 75 اثر مربوط به مراكز استان ها و 83 اثر مربوط به 21 كشور و 30 ايستگاه راديويي است كه در اين بخش نيز 61 درصد رشد داشتيم.

معاون صدا از اطلاع رساني و سرگرمي، مستند، آنونس، نمايش كوتاه، نمايش بلند و برنامه سازي مبتكرانه به عنوان قالب هاي برنامه سازي بخش بين الملل اين جشنواره ياد كرد و افزود: اين آثار بايد در موضوعاتي از جمله مسايل بشر دوستانه، آموزش شهروندي، محيط زيست، سلامت، اخلاق، خانواده سالم صلح و عدالت ارايه شود.

وي افزود: در كنار برگزاري اين جشنواره قرار است 12 شماره نشريه صداي ماندگار در قالب نشريه مكتوب و لوح فشرده نيز منتشر و در اختيار شركت كنندگان در جشنواره قرار گيرد.

صوفي با تاكيد بر جايگاه ويژه بخش آموزش در جشنواره امسال تاكيد كرد: كارگاه هاي آموزشي با استفاده از استادان داخلي و خارجي و مشاركت اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اروپايي و اتحاديه راديو و تلويزيوهاي آسيا و اقيانوسيه در حاشيه اين جشنواره برگزار مي شود كه البته بخشي از اين آموزش ها از مدت ها قبل در معاونت صدا كليد خورده است.

وي از آموزش "آنونس خدمات عمومي" و "ميني فيچر" به عنوان دو كارگاه آموزشي نام برد كه براي برنامه سازان راديويي برگزار مي شود تا آنان با شيوه هاي جديد برنامه سازي آشنا شوند.

معاون سازمان صداو سيما در امور صدا درباره چهارمين اجلاس جهاني صدا نيز گفت كه اين اجلاس با همكاري اتحاديه راديو و تلويزيون هاي آسيا و اقيانوسيه برگزار مي شود و فراخوان مربوط به آن از مدتها قبل به كشورهاي مختلف ارسال شده است.

صوفي افزود: مقالات ارسالي در اين اجلاس بايد درباره ارتباط راديو با موضوعاتي همچون كودك و خانواده، اقتصاد، هويت ملي و جهاني شدن، درام، موسيقي، جامعه و نيز راديو در عصر رسانه هاي نوپديد به نگارش درآمده باشند.

وي هدف از برگزاري اين اجلاس را ايجاد فضاي گفت و گو و تبادل اطلاعات در بين انديشمندان فعال در عرصه رسانه دانست تا راديو حضور خود را در سبد كالاي رسانه اي اقشار مختلف مردم استمرار بخشد.

صوفي انتقاد يكي از خبرنگاران درباره در نظر گرفته نشدن بخشي براي آثار توليدي با موضوع بيداري اسلامي را وارد دانست و گفت كه اين جشنواره مي بايست اهتمام بيشتري به اين موضوع مي داشت.

معاون صدا همچنين تاكيد كرد كه يكي از برنامه هاي راديويي به انتخاب مخاطبان به عنوان برنامه برتر در اين جشنواره مورد تقدير قرار مي گيرد.

وي شعار جشنواره امسال را " راديو، رسانه اميد و آگاهي" عنوان كرد و گفت كه نزديك به 100 نفر از دست اندركاران برنامه هاي راديويي اهم از تهيه كننده، گوينده، سردبير، مجري، صدا بردار و .... در دوازدهمين جشنواره راديو مورد تجليل قرار مي گيرند.

به گفته صوفي، ميهمان خارجي اين دو رويداد بين الملي از كشورهاي اتريش، يونان، روسيه، لهستان، مالزي،هند و ... به ايران سفر خواهند كرد.

معاون سازمان صدا و سيما در امور صدا تاكيد كرد كه در جشنواره سال آينده تجليل از پيشكسوتان راديويي به شيوه متعارف انجام نمي شود بلكه افراد تاثيرگذار در راديو كه فعاليت برجسته اي را در حوزه پيام داشته باشند مورد تقدير قرار مي گيرند ضمن آنكه فراخوان پوستر جشنواره سيزدهم راديو نيز در جريان برگزاري جشنواره دوازدهم منتشر خواهد شد.

صوفي گفت: دست اندركاران برپايي جشنواره مسابقه اي با عنوان " 12+4" تدارك ديده اند تا مخاطبان راديو در دو ماه پاياني امسال و نيز ماه هاي فروردين و ارديبهشت سال آينده به چهار سوال مطرح شده در حوزه برنامه سازي پاسخ دهند و در نهايت 16 نفر برگزيده در جشنواره بين المللي راديو مورد تجليل قرار مي گيرند.

"بهروز رضوي نژاد" دبير جشنواره بين المللي راديو نيز در اين نشست، ارتقاي علم و آگاهي برنامه سازان و تبادل تجربيات را مهمترين هدف اين جشنواره عنوان كرد و گفت كه برگزاري كارگاه هاي آموزشي با حضور استادان داخلي و خارجي از مدت ها قبل در راديو آغاز شده است و تا زمان برگزاري جشنواره نيز اين آموزش ها ادامه مي يابد.

فراهنگ 2025**1588

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30802095

دوشنبه|ا|17|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن