تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816897526




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بي نظيرترين شبكه دنيا


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: بي نظيرترين شبكه دنيا
مديرعامل شركت مخابرات مي گويد از آخرين دستاوردهاي روز دنيا براي شبكه انتقال بهره برده‌ايم و شبكه زير ساخت كشور با وجود 120 هزار كيلومتر فيبر نوري در دنيا مشابه ندارد.
كورش شمس –مرور اخبار مربوط به كيفيت شبكه هاي ارتباطي كشور از اين واقعيت تلخ حكايت دارد كه شبكه زيرساخت پهناي باند و شبكه تلفن همراه دولتي به طور مرتب با مشكلات و اختلالات گسترده اي روبرو هستند و به رغم اظهارات مسئولان مبني بر تلاش مستمر براي بهبود اين وضعيت ، هرگز تغيير چشمگيري حاصل نشده است.
در مقابل مقامات وزارت ارتباطات همواره براي اين قبيل مشكلات، طيف وسيعي از عوامل را مطرح كرده اند كه شامل دستگاه هاي دولتي ناهماهنگ ، لنگر هاي سرگردان كشتي هاي شناور در خليج فارس ، عدم مراعات زمان هاي پيك شبكه توسط مشتركان تلفن همراه و غيره مي شود.
اين در حاليست كه مديرعامل شركت مخابرات مي گويد از آخرين دستاوردهاي روز دنيا براي شبكه انتقال بهره برده‌ايم و شبكه زير ساخت كشور با وجود 120 هزار كيلومتر فيبر نوري در دنيا مشابه ندارد.
مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت هم مي گويد: " ظرفيت موجود بيش از نياز كشور است و ما آمادگي داريم به تمام متقاضيان دولتي و يا خصوصي كه تقاضاي دريافت 155مگابايت برابر با يك لينك STM1 و يا بيشتر را دارند، مستقيماً از طريق مراكز ارتباطي اين شركت اينترنت واگذار كنيم. "
براساس اظهارات وي ظرفيت اينترنت كشور طي دو ماه اخير بيش از 40 درصد افزايش يافته و به 70 لينك STM1 رسيده است. با اين وجود تاكيد بر اين كه 80 درصد آسيب هاي شبكه فيبر نوري ناشي از عدم هماهنگي ساير سازمان ها است، نشان مي دهد كه ظرفيت موجود چندان هم در دسترس نيست و همواره با معضل اختلال مواجه است.
در حالي كه گمانه زني هاي وزارت ارتباطات در مورد ضريب نفوذ 30 درصدي اينترنت در كشور با اما . شايد همراه است و مدير عامل شركت فناوري اطلاعات پيش مي گويد:"بر اساس برنامه چهارم توسعه انتظار مي رفت كه ميزان ضريب نفوذ اينترنت در كشور به سي درصد برسد كه البته احتمال مي رود ؛ در حال حاضر به اين رقم رسيده باشيم." يك سئوال مهم مطرح مي شود.
اين كه با وجود آمارهاي انتزاعي و مبتني بر حدس و گمان، در مورد كاربران اينترنت كشور و همچنين آمارهاي رسمي ضريب نفوذ تلفن همراه كه صرفا واگذاري سيم كارت ملاك ارزيابي آن است و نمي تواند مشخصا آمار واقعي از ميزان فعال بودن سيم كارتها در شبكه تلفن همراه كشور ، به دست دهد، چگونه مي توان با اطمينان ظرفيت شبكه هاي ارتباطي را بيش از نياز جامعه اعلام كرد ؟
واقعيت ، بيش از آن كه در اين گونه اظهارات و گزارش عملكردها قابل رويت باشد، مي تواند در ميزان رضايت مشتركان اينترنت و تلفن همراه كشور به ارزيابي گذاشته شود و در آن صورت است كه مي توان درباره اين كه "شبكه فيبر نوري ايران در تمام دنيا بي‌نظير است! قضاوت كرد."
بنابر تازه ترين آمار ارائه شده در اشل جهاني از سوي موسسه تحقيقاتي "كام اسكار " در حال حاضر تعداد كاربران در جهان به يك ميليارد نفر رسيده كه تنها 180 ميليون نفر آن سهم كشور چين بوده و 163 ميليون نفر هم سهم ايالات متحده آمريكا است.
با اين حال به نظر نمي رسد كه كاربران چيني اينترنت ، مشكل چنداني با شبكه پهناي باند كشورشان داشته باشند و در آمريكا هم مشكلاتي به نام قطعي شبكه ، سرعت پايين دسترسي و غيره بي مفهوم است.
اما ايران با وجود آن كه از نظر آمار تعداد كاربران اينترنت و مشتركان موبايل ، هيچ سنخيتي با آمارهاي اين دو كشور ندارد و به شبكه هاي بسيار كوچكتري نسبت به آنها نياز دارد، تا كنون موفق به تامين كيفيت و سرعت مطلوب شهروندان خود نشده است.
علت چيست؟ كارشناسان معتقدند ؛ به جز دلايلي كه از سوي مديران وزارت ارتباطات اعلام مي شود و خيلي هم بي ربط نيستند، عوامل و دلايل مهمتري هم وجود دارند كه متاسفانه چندان مورد توجه و واكاوي قرار نگرفته اند. يكي از اين دلايل، كه از قضا تاثير شگرفي بر ساختار شبكه هايارتباطي كشور گذاشته است، نحوه عملكرد وزارت ارتباطات و شركت مخابرات ايران در زمينه ارائه خدمات است كه از نگاه كاسبكارانه اين مجموعه نشات مي گيرد.
در واقع دخالت مخابرات ايران و وزارت ارتباطات در فرايند نهايي عرضه خدمات و ايجاد انحصار در بازار خدمات با اتكا به قوانين دهه هاي پيشين ، موجب شده تا وزارت ارتباطات به عنوان متولي و مسئول تامين زيرساخت ها و قانونگذار اين عرصه ، به جاي ايفاي نقش مديريتي و نظارتي بر بازار و فراهم سازي بسترهاي مورد نياز ، دلمشغول كسب درآمد از بازار پر روق ارتباطات باشد. به بيان ساده تر ، دليل اساسي بروز اين قبيل مشكلات در شبكه هاي ارتباطي كشور اعم از ديتا و تلفن همراه ، انحراف وزارت ارتباطات از مسئوليت ها و وظايف اصلي يك متولي و تمايل آن به سمت فعاليت هاي تجاري و رقابت با بخش خصوصي است.
دليل عمده ديگري كه مي توان ردپاي پيامدهاي آن را در روند اختلالات شبكه اي كشور مشاهده كرد ، عدم شفافيت اطلاعاتي در فضاي شبكه هاي ارتباطي و همچنين فقدان امار و اطلاعات دقيق است كه انتظار مي رود با اجراي طرح مشترك با سازمان آمار كشور تا حدودي برطرف شود.
با اين وجود عدم شفافيت موجب مي شود تا نهادهاي ناظر و پرسشگر ، نظير رسانه هاي گروهي و خانه ملت،به اطلاعات و آمارهاي قابل استنادي براي انجام وظيفه خود دسترسي نداشته باشند.
از اين رو به نظر مي رسد ؛ مجلس هشتم با وجود حساسيت بالايي كه براي خدمات ارتباطي قائل است و اين را در واكنش هاي خود نسبت به مسائل وزارت ارتباطات نشان داده است، مي تواند نقش بسيار موثري ،درروند بهبود اين وضعيت و افزايش رضايت عمومي از خدمات ارتباطي كشور داشته باشد. سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي هم بايد موضوع SLA - توافقنامه‌ سطح ارايه خدمات – كه گفته مي شود در حال انجام اصلاحات لازم برروي آن است با سرعت بيشتري به سرانجام برساند تا دست كم مساله كيفيت خدمات ارتباطي و ظرفيت شبكه هاي موجود، به شكلي شفاف و قابل اندازه گيري به تصوير كشيده شود .
در اين صورت شايد به اين نتيجه برسيم كه شبكه زيرساخت مان نه تنها در دنيا بي نظير است، بلكه در داخل هم از چنان وضعيتي دارد كه در سراسر جهان نظير ندارد.

پنجشنبه|ا|10|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن