تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817127741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه مشهد/قاليچه شكارچرخ به موزه امام رضا اهدا شد/ برگزاري نمايشگاه صبح سپيده


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار كوتاه مشهد/قاليچه "شكارچرخ" به موزه امام رضا اهدا شد/ برگزاري نمايشگاه "صبح سپيده"
قاليچه "شكارچرخ" به موزه امام رضا اهدا شد/ برگزاري نمايشگاه "صبح سپيده"
مشهد - خبرگزاري مهر: اهداء قاليچه نفيس "شكارچرخ" به موزه امام رضا(ع)، برگزاري نمايشگاه "صبح سپيده" در حرم رضوي و اجراي تئاتر در مراكز شهرستان ها اخبار فرهنگي هنري خراسان رضوي هستند.

به گزارش خبرگزاري مهر، هنرمند فرش باف اصفهاني، قاليچه نفيس و منحصر به فرد با طرح "شكارچرخ" را تقديم بارگاه حضرت رضا (ع) كرد.

غلامرضا صفدرزاده هنرمند و واقف اين اثر هنري انگيزه خود را از وقف اين قالي بسيار زيبا عشق و ارادت به بارگاه ملكوتي حضرت رضا (ع) عنوان كرد و گفت: طرح شكارچرخ توسط مرحوم استاد عيسي بهادري در سال 1354 به تصوير كشيده شده است.

صفدرزاده تصريح كرد: در اين طرح، شاه عباس صفوي، سوار بر اسب در حال شكار نشان داده شده است و پرندگان و حيواناتي نيز در حال چرخيدن، مشغول جمع آوري شكار هستند.

وي با بيان اينكه جنس تار و پود و پرز اين قالي از پشم و ابريشم است، افزود: هر يك ازآثار موزه فرش آستان قدس رضوي، بيانگر احساسات غيرقابل توصيفي است كه عاشقان امام رضا (ع) به آن حضرت داشته اند.

نمايشگاه "عكس گروهي" در نيشابور برپا شد

مسئول نگارخانه كمال الملك فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور گفت: نمايشگاه "عكس گروهي" همزمان با بزرگداشت دهه مبارك فجر در اين نگارخانه برپا شد.

حميد رضا آتشي افزود: در نمايشگاه "عكس گروهي" 32 قطعه عكس رنگي و سياه سفيد از 32 عكاس گروه عكاسان خاكستري كه از17 شهر مختلف ايران مي باشند در نگارخانه كمال الملك در معرض ديد عموم قرار مي گيرد.

وي بيان كرد: هدف از برپايي اين نمايشگاه در معرض ديد گذاشتن توانمندي ها و هنر جوانان عكاس است، تا هم كاراين هنرمندان در بوته نقد و بررسي قرار گيرد و باعث شكوفايي استعداد ايشان شده و ديگر جوانان علاقمند نيز به اين هنر روي آورند.

آتشي تصريح كرد: اين نمايشگاه 15 الي 20 بهمن ماه 90 هر روز از ساعت 10 الي 12 صبح و 17 الي 19بعدازظهر در محل نگارخانه كمال الملك نيشابور برپا است.

اجراي تئاتر در مراكز شهرستان هاي خراسان رضوي در ايام دهه فجر

مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان خراسان رضوي گفت: همزمان با ايام الله دهه مبارك فجر، در مراكز شهرستان هاي خراسان رضوي، تئاتر و برنامه‌هاي نمايشي اجرا مي‌شود.

راضيه باباخاني اظهارداشت: مراكز مشهد با همكاري گروه‌هاي آزاد نمايشي براي بازديد دانش‌آموزان و اعضاي مراكز، نمايش‌هاي جذاب و متنوع اجرا مي‌كنند.

وي ادامه داد: نمايش "پرنده و فيل" در مركز شماره 4 مشهد، نمايش "نخودي" در مركز 5 مشهد، نمايش "فقط به فكر خودت نباش" در مركز يك مشهد، نمايش "فرشته‌ها و امام" ويژه نوجوانان در مركز 4 مشهد، نمايش "نازگل و چولي چغل" در مركز نقاب، نمايش و نمايشنامه‌خواني "عبا" در مركز 2 نيشابور، نمايشنامه‌خواني "رضوي" در مراكز گناباد از جمله نمايش‌هايي است كه در اين ايام به روي صحنه مي رود.

باباخاني ادامه داد: علاوه بر نمايش‌هاي ياد شده برنامه نمايش خلاق، نمايشنامه‌خواني و اجراهاي نمايشي به مناسبت دهه مبارك فجر در ساير مراكز استان نيز اجرا مي‌شود.

وي تصريح كرد: همچنين كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان خراسان رضوي اقدام به برگزاري جشنواره‌اي تحت عنوان "فانوس" كرده است كه در اين جشنواره علاقمندان مي‌توانند در 9 عنوان وبلاگ‌نويسي، پژوهش و نشريه ديواري در بخش فرهنگي، فيلمنامه‌نويسي، انيميشن، نقاشي، عكاسي در بخش هنري و شعر و داستان در بخش ادبي شركت كنند و آثار خود را تا تاريخ 29 اسفند به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.

مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان گفت: در ايام مبارك دهه فجر، مركز فرهنگي هنري شهيد مرادي در شهرك رازي افتتاح خواهد شد و كودكان و نوجوانان اين منطقه مي‌تواند از فعاليت‌هاي كانون بهره‌مند شوند.

وي يادآور شد: مربيان تلاش خواهند كرد تا عظمت و حقيقت انقلاب بزرگ ايران اسلامي را در سال 57 و تاثير آن را در انقلاب‌هاي اخير به كودكان و نوجوانان كه آينده‌سازان اين كشور هستند نشان بدهند.

برگزاري نمايشگاه "صبح سپيده" در حرم رضوي

روز شمار مطبوعاتي انقلاب اسلامي از مبارزات مردمي تا پيروزي انقلاب اسلامي در نمايشگاهي با عنوان "صبح سپيده" شامل كتاب، عكس و مطبوعات دوران انقلاب در حرم رضوي داير شده است.

در اين نمايشگاه كه از 12 تا 24 بهمن ‌در كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي به مناسبت گرامي‌داشت ايام الله دهه فجر برگزار شده، تقويم روز شماره انقلاب اسلامي از 12تا30 بهمن با نمايش مطبوعات همان روز كه در سال1357 چاپ و منتشرشده است در معرض ديد عموم قرار مي‌گيرد.

در اين نمايشگاه عكس‌هاي ارزشمندي از مبارزات مردم مشهد مانند سخنراني مقام معظم رهبري مقابل دادگستري مشهد، حضور آيت الله واعظ طبسي در جمع تظاهركنندگان، پيوستن ارتش به ملت، تظاهرات مردم مشهد درسال1357، حضور گروهي از خدام آستان قدس رضوي در راهپيمايي عليه رژيم پهلوي و صحنه‌اي از تظاهرات كاركنان آستان قدس رضوي به نمايش گذاشته شده است.

اين نمايشگاه كه يادآور رشادت‌ها و پايمردي‌هاي فجرآفرينان انقلاب اسلامي است همه روزه از ساعت 7 تا 19 در كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي پذيراي عموم علاقه‌مندان به آثار تاريخي، فرهنگي، ديني و مذهبي است.

برپايي نمايشگاه "آينه حسن" دركتابخانه و موزه ملي ملك

به مناسبت ميلاد فرخنده حضرت رسول اكرم(ص)، نمايشگاه آينه حسن در موسسه كتابخانه و موزه ملي ملك وابسته به آستان قدس رضوي برگزار مي‌شود.

اين نمايشگاه مجموعه‌اي شامل 88 قطعه از اسماء مبارك حضرت محمد(ص) است كه اصل اين نسخه در گنجينه كتابخانه ملي ملك نگهداري مي‌شود.

علاقه‌مندان مي‌توانند براي بازديد از اين نمايشگاه كه از 20 بهمن‌ماه جاري به مدت يك ماه برپا خواهد شد، به نشاني موسسه كتابخانه و موزه ملي ملك واقع در خيابان امام خميني (ره) تهران، محوطه باغ ملي مراجعه كنند.

كتابخانه ملي ملك با داشتن ۱۹ هزار عنوان نسخه خطي نادر و نفيس، يكي از شش گنجينه بزرگ نسخ خطي ايران است كه مهم ‌ترين امتياز اين كتابخانه، نفاست و ارزش هنري و ادبي آثار است.

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 499]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن