تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820812381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش ايلنا از نخستين روز برگزاري نمايشگاه ITEX؛قطار ITEX درآغاز حركت ايستاد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: گزارش ايلنا از نخستين روز برگزاري نمايشگاه ITEX؛قطار ITEX درآغاز حركت ايستاد
تهران- خبرگزاري كار ايران
نخستين نمايشگاه ITEX كيش كه قرار بود جايگزين الكامپ و مبداء حركت فناوري در ايران باشد، با بي نظمي تمام افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار اعزامي ايلنا به كيش، اولين نمايشگاه فناوري اطلاعات و ارتباطات ITEX كيش روز گذشته در حالي افتتاح شد كه مددي رئيس منطقه آزاد كيش در سخنراني خود به دليل بي‌‏نظمي‌‏ها و بي‌‏برنامگي‌‏هاي موجود از حضار عذر خواهي كرد.
نمايشگاه فناوري اطلاعات ايتكس تحت عنوان نمايشگاه دستاوردهاي 30 ساله جمهوري اسلامي ايران در حوزه ICT برگزارشد اما چنان كه بايد نه تنها مناسب ظاهر نشد، بلكه تعداد كم شركت‌‏كننده‌‏ها تنها در يك سالن بزرگ آنقدر حقير به نظر مي‌‏رسد كه در شأن كشور نيست.
نمايشگاهي كه در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات برگزار مي‌‏شود به سبب تغييرات گسترده در بازار اين فناوري بايد تفاوت‌‏هايي نيز با ديگر نمايشگاه‌‏ها داشته باشد ولي نمايشگاه ITEX تاكنون نه تنها نسبت به نمايشگاه‌‏هايي از اين دست كمتر ظاهر شد بلكه در حد يك نمايشگاه مناسب عادي هم نبود.
بايد توجه داشت كه نمايشگاه، خود يك رسانه است كه آخرين اخبار و رويدادهاي يك حوزه از دانش و بازار را ارائه مي‌‏نمايد. بنابراين تابع محتواي خويش است، ولي با اين وضع برگزاري بايد گفت كه صنعت نمايشگاهي IT در كشور ما رو به افول است!
از مشاهده افتتاحيه اين نمايشگاه‌ به نكات ضعف ساختاري و استراتژيك آن پي مي‌‏بريم كه البته برشمردن تكراري مشكلات قديمي و اختلاف نظرها و هزاران دليل ديگر مشكلي از صنعت IT و نمايشگاهي ما نمي‌‏كاهد. آنچه در مورد اين نمايشگاه مي‌‏توان گفت اين است كه بايد ماهيت چنين نمايشگاهي با اين شرايط تغيير نمايد. نمايشگاه IT ما بايد با استراتژي جديدي به جلو حركت نمايد و شركت‌‏هاي ما نوآوري و سورپرايزي براي به نمايش درآوردن در اين نمايشگاه داشته باشند.
نمايشگاه ITEX قرار بود حركتي نو با نگاهي گسترده به فناوري اطلاعات وارتباطات و همچنين وضعيت بازار كشور باشد ولي بايد گفت نتوانست در ابتداي راه از عهده اين رسالت به خوبي برآيد و جايگاه گردآوري فعالين بخش خصوصي و دولتي در محيطي حرفه‌اي با امكانات استاندارد، به محل بازديد از دستاوردهاي صدا و سيما تبديل شد.
بزرگترين مشكل اين نمايشگاه ضعف مديريتي بود كه كاملا در غرفه هاي خالي و بدون ترتيب كاري مشاهده مي‌‏شد.
شايان ذكر است، اين بي‌‏مديريتي باعث شد كه گروه سايت‌هاي پرشين بلاگ از شركت در نخستين نمايشگاه آي‌تكس انصراف دهد، چرا كه طبق توافق اوليه اين شركت با مجري طرح نخستين نمايشگاه آي‌‏تكس (كيش)، قرار بود پرشين بلاگ مراسم معرفي "برترين‌هاي وبلاگستان در سال 87" را در كيش انجام دهد ولي به دليل عدم انجام پيش‌بيني‌هاي مربوط به حضور وبلاگ‌نويسان منتخب و تيم داوري و اجرايي و كمبود امكانات انتقال و اسكان، مجبور به انصراف از حضور در اين نمايشگاه شد.
بنابراين بايد گفت يكي از بخش‌‏هاي اين نمايشگاه خود به خود از بين رفت.
گفتني است، نمايشگاه ITEX كيش قرار بود در چند بخش اعم از ارتباطات (مخابرات. اينترنت. موبايل و رسانه‌‏هاي ديجيتالي)، دولت الكترونيكي ( بانكداري، امورگمرك و ماليات، تجارت، آموزش، توريسم، فروشگاه و شهر الكترونيكي)، بيمه، بورس، ليزينگ و سرمايه‌‏گذاري كامپيوتر (سخت افزار ، نرم افزار )، مسابقات آزاد روبوكاپ، دستاوردهاي رايانه‌‏اي، مسابقات برنامه‌‏نويسي، جايزه بزرگ برترين وبلاگ‌‏ها و سمينار و كلاس‌‏هاي آموزشي از 11 تا 15 بهمن در جزيره كيش برگزار شود كه تنها در چند بخش كوچك و حضور قليلي از شركت‌‏هاي خصوصي در حال برگزاري است.
پايان پيام

كد خبر: 471737

شنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن