تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817037511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

منتقدان، كارشناسان، مربيان و بازيكنان خواستار حمايت هستند تيم ملى را تنها نگذاريم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: منتقدان، كارشناسان، مربيان و بازيكنان خواستار حمايت هستند تيم ملى را تنها نگذاريم
على رضايى
«تيم ملى در بازى هاى اخير و بخصوص مقابل تايلند نمايش خوبى نداشت ولى بايد در آستانه بازى حساس با كره جنوبى ضريب انتقادها را كم كرد و به حمايت همه جانبه از تيم كشورمان پرداخت.» اين حرف هاى امير حاج رضايى كارشناس خوب فوتبال ايران است كه با وجود عدم رضايت كامل در قبال كيفيت كار تيم كشورمان در رقابت هاى انتخابى جام ملت هاى آسيا به اهالى فوتبال توصيه مى كند كه تا روز ۲۳ بهمن ماه كه تيم ايران حساس ترين و به نوعى دشوارترين مسابقه خود را در چارچوب ديدارهاى انتخابى جام جهانى ۲۰۱۰ مقابل رقيب ديرينه اش، كره جنوبى انجام مى دهد از ميزان انتقادهايشان بكاهند و جو حمايتى به راه بيندازند تا كادر فنى و بازيكنان تمركزشان را از دست ندهند و بهتر بتوانند آماده اين ديدار سرنوشت ساز بشوند. واقعيت هايى كه پيرامون نحوه بازى تيم ملى وجود ندارد بر كسى پوشيده نيست و حتى كادر فنى تيم ايران هم غيرمستقيم به اين موضوع اشاره كرده اند اما حقايق ديگرى نيز در پس بازى هاى تيم كشورمان برابر سنگاپور و بخصوص تايلند وجود دارد كه نبايد آنها را ناديده انگاشت و تنها انتقاد كرد. حاج رضايى در اين باره مى گويد: «قبول كنيم كه تيم ملى برابر تايلند خوب بازى نكرد كه نسبت به دوره پيشين افت كرده بود ولى اين دليل نمى شود كه يكسرى واقعيات را نپذيريم. چهره تيم ملى عوض شده و خيلى از بازيكنان تعداد بازى هاى كمى در رده ملى دارند و از اين نگاه هم مى توان به افت تيم ملى اشاره كرد.»
با وجود اينكه در پاره اى اوقات نسبت به برخى انتقادها، واكنش هايى به چشم آمده است ولى اكثر اين انتقادها از روى دلسوزى و تنها به خاطر نگرانى هايى است كه براى تيم ملى ايران وجود دارد.
مجيد جهانپور، مربى سابق تيم ملى با اشاره به اين موضوع مى گويد: «به هر حال هيچ ايرانى دوست ندارد تيم كشورش نتيجه نگيرد. همه ما نگران اين تيم هستيم و اگر صحبتى به ميان مى آيد تنها براى كمك به اين تيم است. بنابراين نبايد فكر كرد كه اين اظهارنظرها جنبه تخريبى دارد.»
امير حاج رضايى هم در اين زمينه اظهار مى دارد كه پرسش هايى وجود دارند كه نگران كننده اند.
وى مى گويد: «ما تغييراتى در تركيب تيم ملى انجام داده ايم و البته مى توانستيم آن را به تدريج انجام بدهيم. اما به هر حال اين اتفاق در تيم ملى رخ داده است و تنها چيزى كه من را بيشتر نگران مى كند اين است كه آيا لژيونرها براى بازى با كره با اين نفرات هماهنگ مى شوند و مى توانند تأثير مثبتى داشته باشند.» اين حرف ها را مجيد جلالى ادامه مى دهد و خاطرنشان مى كند: «واضح است در نبود نكونام تيم ملى در مركز ميدان مشكلات بسيارى دارد. تعويض هايى كه على دايى در بازى با تايلند در خط ميانى انجام داد نيز بيانگر اين موضع هستند كه وى چندان از عملكرد خط ميانى راضى نبوده است. البته يك نكته ديگر هم مطرح شده كه به اين نكته بازمى گردد تيم ملى همه توانش را مقابل تايلند به نمايش نگذاشت. من معتقدم آن مسابقه محك خوبى براى تيم ملى بود. الآن كادر فنى بهتر مى داند در مقابل سرعت كره چه تدابيرى بينديشد و ضعف و قوت هاى اين تيم چه نقاطى هستند. اميدوارم تيم ملى در مقابل كره هماهنگ تر عمل كند و اين بازى مهم را به سود خودمان خاتمه بدهيم.»
هماهنگى
يكى از نكته هاى بارزى كه از سوى مربيان و كارشناسان مورد توجه ويژه قرار گرفته و ذهن كادر فنى تيم ملى را هم مشغول خود كرده است، نبود هماهنگى لازم ميان ملى پوشان است. سرمربى تيم ملى فوتبال معتقد است كه در اين زمينه فرصت كافى در اختيار وى نبوده تا براى هماهنگى ميان بازيكنان كار بيشترى انجام بدهد. كريم باقرى كاپيتان تيم ملى فوتبال نيز در اين زمينه به «ايران» مى گويد: «خوشبختانه كادر فنى تيم ملى فقط به آماده ترين ها چشم دارد. قبول كنيم كه اين موضوع مشكلاتى را هم به دنبال دارد. انگيزه هاى بسيارى براى بازيكنان ليگ برترى به وجود آمده و مربيان هم به مسابقه و گذشته بازيكنان نگاه نمى كنند. به نظر من نفرات جديد هنوز زمان بيشترى براى هماهنگ شدن مى خواهند. البته هر بار اوضاع بهتر از قبل مى شود و اين بازى با تايلند هم خيلى به ما كمك كرد تا براى ديدار با كره روان تر كار كنيم. البته با توجه به بازى هاى ليگ خيلى فرصت براى تمرين كردن نداريم و بايد از كمترين فرصت بيشترين بهره را ببريم.» هافبك باسابقه فوتبال كشورمان از اهالى فوتبال مى خواهد كه جو حمايتى به راه بيندازند تا تيم ملى با حمايت مردم بتوانند پيروز ميدان مقابل كره باشد. بازيكن تيم پرسپوليس مى افزايد: نقش رسانه ها در اين روزها بسيار مهم است. اميدوارم آنها كمك كنند تا تيم ملى بتواند با آرامش كامل به آماده سازى بپردازد و در روز ۲۳ بهمن هم با حمايت گسترده مردم به مصاف كره جنوبى برود. ما بايد از ميزبانى خودمان بيشترين بهره را ببريم و اين تنها با حمايت مردم امكان پذير است.
سيدمهدى رحمتى دروازه بان تيم ملى فوتبال نيز در گفت وگو با «ايران»، حرف هاى كريم باقرى را ادامه مى دهد و مى گويد: «هيچ تيمى در دنيا وجود ندارد كه بدون نقص باشد و تيم ما هم مستثنى نيست. مطمئن باشيد هر نكته منطقى و راهكارهاى چاره گشا كه مطرح شود به سود تيم ملى است ولى اميدوارم برخى ها چشم بسته فقط انتقاد نكنند. تيم ملى به اعتقاد من با وجود تغييرات زيادى كه داشت خيلى بهتر از قبل كار مى كند و ترديد نداشته باشيد مقابل كره جنوبى بهترين بازى ممكن را انجام خواهد داد. ما همه بايد دست به دست هم بدهيم و اين بازى را ببريم. اگر كره را شكست بدهيم نيمى از راه صعود به جام جهانى طى مى شود. تيم ملى در اين شرايط فقط آرامش مى خواهد و حمايت.»
يك نظريه جالب
مهدى مهدوى كيا، بازيكن باتجربه تيم ملى و عضو باشگاه اينتراخت فرانكفورت هم با مقايسه اين ديدار با بازى سه سال پيش تيم كشورمان مقابل ژاپن در ورزشگاه آزادى به اهميت حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادى مى پردازد و تصريح مى كند: «آن بازى به قدرى برايمان مهم بود كه بيش از يكصد هزار نفر به ورزشگاه آمدند. براى بازى با كره جنوبى اميدوارم كه اين اتفاق بيفتد و كره جنوبى با شرايطى مشابه آنچه كه در بازى با ژاپن افتاده، روبه رو بشود.» روته مولر مربى آلمانى تيم ملى هم نظريه جالبى دارد و مى گويد: «قبل از اينكه به ايران بيايم كاملاً راجع به فوتبال، زندگى و حتى فرهنگ مردم ايران تحقيقات وسيعى كردم، ايرانى ها مردمان جالبى هستند. آنها هر وقت نام كشورشان مطرح مى شود دست به كارهاى خارق العاده اى مى زنند. من شك ندارم در بازى با كره ورزشگاه آزادى با يكصد هزار نفر پر مى شود. اين تماشاگر پشتوانه بسيار خوبى براى شكست هر تيمى است. كره اى ها در تهران بازى آسانى نخواهند داشت. آنها تيم قدرتمندى هستند و بازيكن هاى سرشناسى هم دارند اما بايد بپذيرند مقابل ايران چاره اى جز شكست ندارند.»
بازى با كره يكى از مهمترين ديدارهاى سال هاى اخير تيم ملى فوتبال است. چشم بادامى ها هم آنقدر اين مسابقه را جدى گرفته اند كه همه لژيونرهايشان را فرا خوانده اند حتى «لى وون جائه» گلر، سرشناس و پا به سن گذاشته اين تيم كه پس از جام ملت هاى آسيا، محروميت نسبتاً طولانى را پشت سر گذاشته بود نيز در اردوى اين تيم در دوبى حاضر شده است. اين تيم كه پس از ۱۹ سال، عربستان را در رياض شكست داده است آرزوى نخستين برد مقابل تيم كشورمان در تهران را دارد. ترديدى نيست كه آرزوى همه ايرانى ها در اين بازى شكست كره با همه نامدارانش است و اين مهم تنها با حمايت هاى همه جانبه ميسر خواهد بود. حمايت رسانه ها و مردم در اين راه انكارناپذير است.

دوشنبه|ا|14|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن