تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817032100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان جهاد كشاورزي اصفهان: در صدد جايگزني باغات با توليد برنج در استان هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس سازمان جهاد كشاورزي اصفهان: در صدد جايگزني باغات با توليد برنج در استان هستيم
خبرگزاري دانشجويان ايران - اصفهان
سرويس: استان‌ها

رييس سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان گفت: به دنبال خداحافظي از توليد برنج در استان هستيم و اميدواريم بتوانيم باغات را كه صرفه اقتصادي بيشتري دارد، جايگزين كنيم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه اصفهان، محمدرضا نريماني ظهر امروز (چهارشنبه)‌ در جمع خبرنگاران اظهار كرد: توجه ويژه به اجراي طرح‌ها و پروژه‌هاي مرتبط با افزايش راندمان مصرف آب در بخش كشاورزي از جمله روش‌هاي نوين آبياري، جلسه‌هاي فرعي، ايزولاسيون انهار سنتي و اجراي مطلوب مرحله دوم قانون هدفمندي يارانه‌ها در بخش كشاورزي خصوصاً بسته‌هاي حمايتي با تأكيد بر اصلاح سيستم واحدهاي پرمصرف انرژي (مرغداري‌ها، واحدهاي گلخانه و ...) از جمله اولويت‌هاي اجرايي سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان در سال 91 است.

وي همچنين توسعه واگذاري امور تصدي‌گري به بخش غير دولتي با محوريت سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي و شركت‌هاي تحت پوشش آن، توجه جدي به توليد محصولات ويژه در بخش كشاورزي، افزايش سطح مبارزه بيولوژيك با بيماري‌ها و آفات گياهي و استفاده از كودهاي آلي در جهت كمك به ايجاد كشاورزي و محيط زيست پايدار، گسترش آموزش‌هاي كاربردي و ترويجي در سطح مزارع با رويكرد استفاده از ظرفيت‌هاي قانون افزايش بهره‌وري بخش كشاورزي و استفاده از توان بخش غير دولتي و رسانه ملي را از ديگر اولويت‌هاي اجرايي و برنامه‌اي اين سازمان در سال 91 عنوان كرد.

رييس سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان با بيان اينكه حمايت از تغيير الگوي كشت از محصولات زراعي با مصرف آب بالا و كم بازده به محصولات زراعي كم مصرف، گياهان علوفه‌اي و باغات مثمر با تأكيد بر استفاده از ارقام مقاوم و نوين از اولويت‌هاي اجرايي ما است، خاطرنشان كرد: حمايت از تكميل طرح‌هاي نيمه تمام صنايع تبديلي و اقتصادي كردن ظرفيت واحدهاي توليدي بخش كشاورزي با اولويت دام و طيور و ارتقاء سطح تكنولوژي آنها در جهت افزايش بهره‌وري و با رويكرد توسعه صادرات محصولات كشاورزي از ديگر اولويت‌هاي اين سازمان در سال آينده است.

نريماني افزود: حفاظت از اراضي كشاورزي و جلوگيري از تغيير كاربري آنها با استفاده از اطلاع‌رساني و اهرم‌هاي قانوني و توسعه سرمايه‌گذاري در بخش كشاورزي با اولويت زيربخش‌هاي دام و طيور، باغباني و صنايع تبديلي با استفاده از منابع در اختيار و سرمايه‌گذاري اشخاص و فراهم كردن بسترهاي مناسب در مناطق مختلف از جمله برنامه‌هاي اجرايي سازمان جهاد كشاورزي در سال 91 است.

وي با بيان اينكه در دهه فجر سال جاري 315 پروژه آماده بهره‌برداري است، تصريح كرد: اين پروژه‌ها شامل 146 پروژه در بخش آب و خاك، 88 پروژه در بخش منابع طبيعي و آبخيزداري، 55 پروژه در بخش دام و آبزيان، 13 پروژه در بخش باغباني، شش پروژه در بخش صنايع كشاورزي، چهار پروژه در بخش امور عشاير، يك پروژه در بخش تعاوني مسكن كاركنان، يك پروژه در بخش خدمات عمومي و يك پروژه در بخش تعاون روستايي است.

نريماني با بيان اينكه در حال حاضر راندمان آب در بخش كشاورزي استان حدود 42 درصد است، گفت: اميدواريم تا پايان برنامه پنجم توسعه اين روند به راندمان مطلوب 65 درصد افزايش يابد و اين امر محقق نمي‌شود مگر اينكه 200 هكتار از اراضي استان را به سامانه نوين آبياري تجهيز كنيم.

وي يادآور شد: با اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها با افزايش 21 درصدي توليد مرغ در استان مواجه‌ايم، به طوري ‌كه 9 درصد توليد گوشت مرغ كشور در استان است.

رييس سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان اظهار كرد: 350 واحد مرغداري استان توانسته‌اند سوخت گرمايشي خود را ضمن بهينه‌سازي تغيير دهند. هم‌چنين 240 واحد دامداري مجهز به گاز طبيعي شدند.

نريماني اضافه كرد: حدود 200 تن محصولات گلخانه‌اي بدون مصرف سموم براي اولين بار در استان در سال جاري توليد شده است.

وي گفت: در حوزه زراعت به ويژه در بخش غرب شهرستان در نظر داريم باغات جديد ايجاد كنيم و كشت‌هاي پرمصرف آب همچون برنج را حذف كنيم.

هم‌چنين معاون عمراني استاندار گفت: استان از صنعت و معدن اشباع شده است و به همين دليل بايد سرمايه‌گذاري بانكي ما در سطح استان به سمت رويكرد گردشگري و توسعه در بخش كشاورزي و ايجاد اشتغال حركت كند.

جمال‌الدين صمصام شريعت اظهار كرد: ما بايد رويكرد استان را به سمتي ببريم كه ايجاد آلودگي براي استان نكند.

وي افزود: با افتتاح پروژه‌هاي سازمان جهاد كشاورزي براي 2500 نفر شغل ايجاد مي‌شود.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن