تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816891948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي نخستين بار در سطح بنادر كشورانجام شد، استقرار پنج شركت استاندارد در بندر خرمشهر


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: براي نخستين بار در سطح بنادر كشورانجام شد، استقرار پنج شركت استاندارد در بندر خرمشهر
معاون دريايي بندري اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر گفت: براي نخستين بار در سطح بنادر كشور پنج شركت استاندارد در بندر خرمشهر مستقر شده اند.
ايلنا: ايلنا-آبادان:معاون دريايي بندري اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر در نشست خبري با خبرنگاران منطقه اظهار داشت : در زمان حاضر با استقرار 5 شركت استاندارد در بندر خرمشهر تمامي امور آزمايشگاهي در همين جا و حداكثر يك روز به انجام مي رسد كه اين مساله كمك شاياني در جهت تسريع در امر تخليه و بارگيري كالا را در پي داشته است اين مسئله از آنجايي مهم ارزيابي مي گردد كه در گذشته به دليل عدم وجود آزمايشگاههاي مختلف در بندر خرمشهر، كالاهاي وارده به دليل ارجاع به شهرستان هاي اهواز يا تهران ، كندي يك هفته اي تخليه و بارگيري كالا را به دنبال داشت.

به گزارش ايلنا از آبادان،مهندس شاهين تركپور به انعقاد قرار داد و تجهيز كارگاه دو شركت استاندارد ديگر در بندر خرمشهراشاره كرد و افزود: استقرار شركتهاي استاندارد در بندر خرمشهر كار بزرگي است كه در ساير بنادر كشور اتفاق نيفتاده است كه از سوي مدير كل استاندارد كشوردر همين راستا لوح تقديري به اداره كل بندر ودريانوردي خرمشهراهدا گرديد.

وي در ادامه با اشاره به ساير فعاليتهاي اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر اظهار داشت: بنا به دستور رياست محترم جمهوري در سفر به استان خوزستان كار شناور سازي كشتي هاي مغروقه به اين سازمان محول شده است كه در اين زمينه اين اداره كل توانسته اقدامات مناسبي انجام دهد .

او با بيان اينكه اعتبارات انجام اين كار كه از مصوبات سفر رياست جمهوري نيز مي باشد هنوز پرداخت نشده است تصريح كرد: در سال جاري توانستيم با تامين اعتبار از ساير منابع ، كار شناورسازي 7 فروند شناور مغروقه را كه از سال گذشته آغاز شده بود را به سرانجام برسانيم.

تركپور ابراز اميدواري كرد تا پايان سالجاري بتوانيم سه فروند شناور مغروقه ي ديگر را نيز شناور سازي كنيم.

معاون دريايي بندري اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر ادامه داد: امسال توانسته ايم ميزان 300 هزار متر مربع از محدوده ي اسكله هاي بندر را هيدروگرافي كنيم.

وي همچنين از طراحي و ساخت يك قايق هيدروگرافي توسط كارشناسان اين اداره كل خبر داد و يادآور شد: با خريد تجهيزات هيدرو گرافي تمامي آبراههاي موجود در محدوده ي فعاليت بندر خرمشهر را راسا هيدروگرافي و نقشه هاي مورد نياز را تهيه مي كنيم.

تركپور خاطر نشان ساخت: در صد هستيم تا براي سال آينده دستگاه سونار سايد اسكن (دستگاهي شبيه ام آر ايكس ري كه توانايي شناسايي اشياء مانده در زير آب و گل را دارد) را خريداري كرده تا تمامي شناورهاي مغروقه در كارون و اروند را به اين ترتيب شناسايي و خارج نماييم.

معاون دريايي بندري اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر گفت: امسال بيش از 63 هزار متر مكعب لايروبي در پاي اسكله ها انجام شده است كه اميد مي رود اين ميزان تا پايان سال به 75 هزار متر مكعب برسد.

تركپور در ادامه با اشاره به موضوع مقابله با آلودگي آب دريا به عنوان يكي از وظايف اصلي سازمان بندر و دريانوردي خرمشهر افزود: در زمان حاضر تجهيزاتي توسط سازمان بنادر و دريانوردي كشور و بندر خرمشهر تهيه و خريداري كرده ايم كه مي توان گفت از اين لحاظ در سطح تقريبا خوب، قابل قبول و در حد استاندارد هستيم.

انجام گشت هاي منظم مقابله با آلودگي از ديگر فعاليتهاي قابل اشاره بود كه گفته شد در صورت مشاهده هر نوع آلودگي در كنار ساحل و يا اسكله ها تيم عملياتي وارد عمل مي شود.

معاون دريايي بندري اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر با اشاره به عمليات تجسس و نجات دريايي به عنوان يكي ديگر از وظايف اين بندر اظهار داشت: با توجه به آيين نامه قانون دريايي مصوبه سال 1354، اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر وظيفه دارد تا در اروند رود به صورت عملياتي و نظارتي تمامي عملياتهاي تجسسي و نجات را به انجام برساند.

وي با بيان اينكه بر اساس پروتكل 1975 الجزاير و از آنجايي كه رودخانه اروند، رودخانه ي بين المللي مي باشد مي بايست يك دفتر مشترك بين دو كشور ايران و عراق در خصوص انجام عملياتهاي مشترك تجسس و نجات تاسيس شود كه در زمان حاضر در تلاش براي راه اندازي ساختمان مركز(CBC) در اروند كنار با وظيفه ي ياد شده هستيم.

تركپور يادآور شد: در زمان حاضر سازمان هيدروگرافي نيروهاي مسلح در حال انجام عمليات هيدروگرافي جهت راه اندازي دفتر هماهنگي مشترك ايران و عراق موسوم به CBC هستند.

وي ادامه داد: با توجه به زمان بر بودن اين عمليات و راه اندازي اين دفتر مشترك، ساختماني را در اروندكنار ساخته ايم كه در حال تجهيز و رفع نواقص آن هستيم كه اميد مي رود تا در آينده اي نه چندان دور به بهره برداري برسد.

او اضافه كرد: در مبحث تجسس و نجات دريايي نيز موضوع ساماندهي قايقهاي تفريحي را در رودخانه كارون داشتيم به نحوي كه نوروز امسال توانستيم جان 6 نفر از هموطنانمان را كه در اثر افتادن در آب و آشنا نبودن به فنون شنا در حال غرق شدن بودن را نجات دهيم.

معاون دريايي بندري اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر همچنين از موضوع قايقراني در رودخانه كارون به عنوان يكي از معضلات اين رودخانه ياد كرد و گفت: به رغم تلاشهاي صورت گرفته در جهت استفاده از جليقه ي نجات توسط مسافراني كه قصد گشت بر روي رودخانه را دارند اما اين موضوع هنوز به صورت كامل از سوي مسافران رعايت نمي شود.

تركپور در بخش ديگري از سخنان خود به احداث اتاق دود در اين بندر اشاره كرد و افزود: اين اتاق به منظور آموزش رايگان دريانورداني كه متقاضي دريافت گواهينامه ي افسر دوم فلزي به بالا هستند احداث شده است.

به گفته ي ايشان اتاق دود ساخته شده در بندر خرمشهر يكي از مجهزترين اتاقهاي دود بنادر كشور به شمار مي رود.

خريد دو دستگاه بريچ استاكر و يك دستگاه بريچ تراك در جهت انجام عملياتهاي بندري از ديگر فعاليتهاي بخش امور بندري و دريايي مي باشد.

او در ادامه اظهار داشت: در 9 ماهه ي امسال 25 هزار مسافر با 9 درصد رشد در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از طريق اين بندر جابجا شده اند.

موضوع ترانزيت نفت به عراق از ديگر موارد كاري اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر بود كه معاون دريايي و بندري خرمشهر به آن اشاره كرد و گفت: عراق نفت خود (شامل گازوييل و مازوت) را توسط تانكر به بندر خرمشهر انتقال مي دهد و از اين محل نيز توسط كشتي هاي دو تا چهار هزار تني به كشورهاي حوزه ي خليج فارس منتقل و سپس از آنجا به جاي اين مواد ،گازوييل تصفيه شده تحويل و مجددا توسط كاميون به عراق باز گردانده مي شود.

تركپور افزود: در 9 ماهه ي امسال 26 هزار تن ترانزيت مواد نفتي از طريق اين بندر انجام شده است كه اميد است اين ميزان تا پايان سال به 40 هزار تن برسد.

انهدام مواد فاسد شدني همچون نوشابه هاي انرژي زا، عذاي كودكان، دستمال كاغذي، شكر و غيره كه به دليل ماندن در انبارها و متروكه شدن پديد مي آيد از ديگر فعاليتهاي انجام شده در بندر خرمشهر عنوان شد.

وي اظهار داشت: پيشتر به دليل استاندارد نبودن باسكولها زمان توزين تريلرها بالا بود اما خوشبختانه با تدبير همكاران ما در بخش فني مهندسي و انجام برخي امور اصلاحي اين زمان از پنج دقيقه به 50 ثانيه رسيده است كه سبب كاهش صفهاي طولاني شده است.

او از طرح سامانه كشف مواد پرتو زا با همكاري سازمان انرژي اتمي به عنوان ديگر كارهاي صورت گرفته در اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر ياد كرد و تصريح كرد: با نصب يك سامانه ي مجهز تمامي كالاهايي همچون فلزات آهن قراضه ها كه وارد كشور مي شوند از لحاظ وجود مواد راديو اكتيو در آنها شناسايي مي شوند.

به گفته ي وي در صورت وجود مواد راديو اكتيور در آنها سريعا مواد به شناور عودت داده مي شوند و يا در محلي مشخص شده دپو مي شوند.

تركپور با اشاره به موضوع صادرات به كشورعراق به ويژه در بخش صادرات سيمان گفت: با توجه به نياز سنجي صورت گرفته و اعلام نياز عراق به سالانه 20 ميليون تن سيمان ، روزانه دو تا سه هزار تن سيمان به عراق صادر مي شود كه در اين راستا نيز 100 نفر مشغول به كار شده اند.

او افزود: علاوه بر بندر خرمشهر از كشورهايي همچون چين، هندوستان، اردن و مرزهاي چزابه و مهران نيز سيمان به عراق صادر مي شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تحريمهاي كشورهاي اروپايي و استعمارگران بر كشورمان، اين تحريمها را منشاء خير، ترقي و فرصت براي خودباوري كشورمان دانست.

معاون دريايي و بندري اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر همچنين از رشد 28 درصدي تخليه و بارگيري كالا در 9 ماهه امسال در مقايسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و اظهار داشت: در 9 ماهه سال گذشته 996هزار و 650 تن كالا در بندر خرمشهر تخليه و بارگيري شد و اين در حالي است كه امسال اين ميزان به يك ميليون و 272 هزار و 512 تن رسيد.

تركپور همچنين انجام فعاليت كانتينري در بندر خرمشهر را رو به افزايش خواند و تصريح كرد: در 9 ماهه سال جاري ميزان تخليه و بارگيري كانتينري با 12 درصد رشد نسبت به مدت مشابه پارسال به 76 هزار تي يو كانتينر رسيد.

لايروبي حدود 100 هزار متر مكعب از محدوده ي اسكله هاي بندر و شناور سازي 10 فروند شناور مغروقه از برنامه هاي پيش بيني شده براي سال1391 به شمار مي رود.

او يادآور شد: طبق آمارهاي غير رسمي حدود 60 الي 80 فروند شناور مغروقه در كارون وجود دارد كه در زمان حاضر نيز مناقصه ي شناور سازي كشتي تجاري " كارون بار" در حال انجام مي باشد و در همين راستا پيمانكار تعيين و در روزهاي آتي و پس از تجهيز كارگاه اين عمليات شروع خواهد شد.

به گفته ي ايشان كارون بار يك شناور مغروقه ي 70 متري در محل تلاقي اروند و كارون است كه طبق قرار داد ظرف مدت 12 ماه (اواخر سال 91) به سرانجام خواهد رسيد.

پايان پيام

چهارشنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن