تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816879109




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس قوه قضائيه در اجلاس شكرانه وحدت:نبايد خود را با 30 سال گذشته مقايسه كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس قوه قضائيه در اجلاس شكرانه وحدت:نبايد خود را با 30 سال گذشته مقايسه كنيم
خبرگزاري فارس: آيت الله هاشمي شاهرودي گفت: نبايد خود را با 30 سال قبل مقايسه كنيم بلكه بايد خود را با ظرفيت‌هاي امروز و ميزان استفاده از آنها به نحو احسن مقايسه كنيم و همه اين دستاوردها و ظرفيت‌ها را با نرخ خدمت‌رساني به مردم بسنجيم.


به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس، آيت‌الله سيد محمود هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضائيه كه در اجلاس شكرانه وحدت قواي مقننه، مجريه و قضائيه در مجموعه بهارستان سخن مي‌گفت، اظهار داشت‌: انقلاب اسلامي تحول بزرگي در جهان اسلام بود كه شايد در تاريخ بي‌نظير است و دستاوردهاي بزرگي را به ارمغان آورده است.
وي افزود: با پيروزي انقلاب اسلامي پس از قرن‌ها بار ديگر اسلام به عنوان محور امور مطرح شد و در واقع اسلام ناب و امامت و فقه نوراني اسلام كه مهجور و محدود و مسائل شخصي بود، در ابعاد مختلف به اجرا درآمد.
رئيس قوه قضائيه گفت: با پيروزي انقلاب اسلامي شاهد بيداري در جهان اسلام بوديم و اين انقلاب توانست به ملت هاي اسلامي الگو دهد و پيام خود را به اقصي نقاط دنيا صادر كند.
هاشمي شاهرودي افزود: حقيقت جوهره انقلاب اسلامي همانا اسلام ناب محمدي(ص) بود و امروز حركت‌هاي بزرگي كه در جوامع اسلامي شكل مي‌گيرد كه قبلا كوچكتر از آنها نيز انجام نشده بود ناشي از پيام انقلاب اسلامي است.
وي تصريح كرد: امروز مي‌بينيم كه كشورها و ملل اسلامي با وجود همه فشارها و شيوه‌هاي پيچيده نظام سلطه، به سمت اسلام و حاكميت اسلام حركت مي‌كنند و اين نظام توانست ارزش‌ها را زنده و صادر كرده و نقشه‌هاي شوم نظام سلطه را خنثي كند.
رئيس قوه قضائيه با تاكيد بر اينكه نظام‌هاي ابرقدرت شكست خورده و در حال افول هستند، اظهار داشت: در گذشته كسي باور نمي‌كرد كه ابرقدرت‌ها در برابر اسلام ضعيف شده و فرو پاشند و به بن‌بست برسند و طراحي‌هاي آنها شكست خورده و مستاصل شوند.
هاشمي شاهرودي افزود: انقلاب اسلامي و تشكيل نظام مقدس جمهوري اسلامي واقعا معجزه بود كه سنگ بناي آن احياي نظام اسلام ناب مبتني بر امامت و ولايت بوده است و دستاوردهاي زيادي داشته كه فروپاشي نظام سلطه از جمله آنهاست.
وي در عين حال گفت كه دستاوردها و ابعاد و ثمرات اين تحول بزرگ در راه است و اينها همه در سايه اتحاد و پيروي از رهبري انقلاب و حضور مردم در صحنه و هدايت و حمايت عالمان و صالحان آمده است.
رئيس دستگاه قضا با بيان اينكه دستاوردهاي انقلاب اسلامي بسيار عظيم است، گفت: امروز دستاوردهاي انقلاب اسلامي از مرزهاي كشورمان تجاوز كرده و به همه دنيا صادر شده و نه تنها جهان اسلام و بلكه كشورهاي غير اسلامي نيز از اين دستاوردها بهره‌مند شده‌اند.
هاشمي شاهرودي افزود: انقلاب اسلامي مطابق با نيازهاي فطري انسان‌ها و از اين رو آرمان‌هايي كه تمام انسان‌ها و بشريت در طول تاريخ دنبال آن بوده‌اند همچون حق‌طلبي و كرامت را دربر مي‌گيرد.
وي اضافه كرد: در هر عصري كه بشر عدالت‌خواه و حق‌طلب باشد، زور و سلطه و استبداد را نمي‌پذيرد و دنبال حقيقت و عدالت و نفي تبعيض است كه اين موارد از دستاوردهاي انقلاب اسلامي است.
رئيس قوه قضائيه در ادامه سخنان خود با مهم خواندن تبيين انقلاب اسلامي گفت: دستاوردهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي باعث ايجاد عزت در كل جهان براي كشورمان شده است و امروز مي‌بينيم كه نظام سلطه و ابرقدرت‌ها تقاضاي گفتمان با نظام ما را دارند و با احترام به اين نظام مي‌نگرند.
هاشمي شاهرودي به پيشرفت‌هاي كشورمان در عرصه فناوري و توليد علم اشاره كرد و افزود: تبيين و تذكر دستاوردهاي انقلاب اسلامي باعث ايجاد اميد بيشتر به آينده و زمينه‌ساز تلاش افزون‌تر براي پيشرفت است اما نبايد به دستاوردهايي كه داشته‌ايم متوقف شويم.
وي خاطرنشان كرد كه بايد به نحوي حركت كنيم كه گويي همواره بدهكار هستيم و بايد از همه ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي موجود در كشور به نحو كامل استفاده كنيم زيرا ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي انقلاب اسلامي ثمرات بيشتري براي ما به ارمغان مي‌آورد و مسئولان و مديران بايد به طور ويژه به اين مسئله توجه داشته باشند.
رئيس قوه قضائيه با تاكيد بر اينكه براي آنكه هرچه بهتر بتوان از ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي موجود استفاده كرد، مي‌توان دستاوردهاي مهمتر و بيشتري كسب كرد، متذكر شد كه اگر به اين نكته توجه نشود نتيجه آن فرصت‌سوزي و ظرفيت‌سوزي خواهد بود درحالي كه هنوز در دستيابي به اهداف بلند انقلاب و قله‌هايي كه به سوي آنها پيش مي‌رويم با وجود همه عظمت‌ها و دستاوردها فاصله داريم و مجبور خواهيم شد در آخر راه با شتاب بيشتري برويم.
وي ادامه داد: نبايد خود را با 30 سال قبل مقايسه كنيم بلكه بايد خود را با ظرفيت‌هاي امروز و ميزان استفاده از آنها به نحو احسن مقايسه كنيم و همه اين دستاوردها و ظرفيت‌ها را با نرخ خدمت‌رساني به مردم بسنجيم.
«يكي از نقاطي كه بايد بيشتر روي آن كار شود، پياده كردن نظام اقتصاد اسلامي و بانكداري اسلامي است كه هنوز با تحقق كامل آن فاصله داريم و همه خواسته ما محقق نشده كه بايد در اين زمينه آسيب‌شناسي شود تا به اهداف خود دست يابيم».
رئيس قوه قضائيه با تاكيد بر لزوم تدوين قوانين مادر در حوزه‌هاي مختلف گفت: امروز احتياج به نظامات گوناگون داريم و بايد نظام حقوقي و اقتصادي و مديريتي و سياسي و مجاهدت و مقابله با دشمنان اسلام متناسب با شرايط روز طراحي شده و بعنوان قانون در اختيار مجريان قرار گيرد.
هاشمي شاهرودي افزود: همچنين در كنار تدوين اين نظامات بايد نحوه اجراي آنها نيز در نظر گرفته شود تا بتوان با عملياتي شدن آن‌ها به اهداف بلند در راستاي عدالت اجتماعي، رشد اقتصادي و ارتقاي كارآمدي نظام اسلامي دست يابيم.
وي خاطرنشان كرد كه سه قوه مقننه، مجريه و قضائيه مي‌توانند در تدوين و طراحي نظامات مورد نظر او و سازوكارهاي اجرايي آن با يكديگر تعامل و همدلي و مشاركت داشته باشند و اين موضوع را امر بسيار مهمي دانست.
رئيس قوه قضائيه گفت: يكي از اصول مهم سند چشم‌انداز 20 ساله دستيابي به اقتصاد برتر در منطقه خاورميانه است كه در اين زمينه كارهاي بزرگي صورت گرفته اما نبايد به اين ميزان اقدامات اكتفا كنيم بلكه بايد تلاش بيشتري در اين زمينه داشته باشيم و مشكلات را به دقت رصد كرده و براي رفع آنها گام برداريم.
هاشمي شاهرودي در پايان خاطرنشان كرد : بايد دستاوردهاي انقلاب اسلامي را با وحدت و همدلي و تدبير و تدبر پاس داشت و اين دستاوردها و تجربيات را در قالب الگويي براي ديگران در اختيار آنها نيز قرار داد.
انتهاي پيام/

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن