تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817060060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روسيه با حفظ مواضع خود در قبال ايران مطيع امريكا نخواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: روسيه با حفظ مواضع خود در قبال ايران مطيع امريكا نخواهد شد
مسكو- در حالي قرار است نشست گروه 1+5 در آلمان برگزار شود كه روسيه عضو مهم اين گروه فعاليت هاي هسته اي ايران را صلح آميز مي داند و بر حل و فصل مسائل موجود در اين زمينه از طريق همكاري تهران و آژانس بين المللي انرژي اتمي اصرار دارد.


به گزارش ايرنا از مسكو ، اين نشست كه اولين جلسه گروه 1+5 در سال 2009 و نخستين نشست آن پس از روي كار آمدن "باراك اوباما" رييس جمهوري جديد آمريكا است، از اهميت فراوان برخوردار مي باشد.
در آستانه گردهمايي گروه 1+5 در آلمان در چارچوب پرونده هسته اي ايران، دولت آمريكا پس از يكسال بحران آفريني و ايجاد تنش سياسي ميان واشنگتن - مسكو ، هفته گذشته دست دوستي به سوي روسيه دراز كرد و با وعده تجديد نظر در زمينه استقرار سامانه موشكي در اروپاي شرقي ، از مسكو خواست در قبال برنامه هسته اي ايران موضع مشتركي اتخاذ كنند.
به نظر برخي از كارشناسان و تحليلگران سياسي از آنجا كه اوباما در حركت هاي تبليغاتي ، وعده تغيير در سياست هاي واشنگتن و مذاكره مستقيم و بدون واسطه با تهران را داده است، اين نشست مي تواند حاوي نكات جديدي باشد.
گروه ديگري از صاحبنظران معتقدند پس از انتخاب باراك اوباما به عنوان رييس جمهوري آمريكا كه با شعار "تغيير" روي كار آمده است ، ديگر طرف هاي پرونده هسته اي ايران ازجمله روسيه و چين در تلاشند تا در نشست آتي نقش و حضور پررنگتري را ايفا كنند.
آنها همچنين بر اين باورند كه دولت جديد آمريكا باتوجه به مشكلات مالي و اقتصادي اين كشور، توجه خود را از مسائلي از جمله موضوع هسته اي ايران به امور داخلي متمركز خواهد كرد كه بر اثر آن، نقش واشنگتن در عرصه بين المللي كاهش خواهد يافت.
اين گروه از تحليلگران، دليل اثبات اين نظريه را پيشنهاد دولت اوباما براي مذاكره با ايران بدون پيش شرط عنوان مي كنند كه در راستاي تلاش براي كاهش تنش هاي پيرامون اين مساله از طرف واشنگتن انجام مي گيرد.
"هيلاري كلينتون" وزير امور خارجه جديد آمريكا كه بتازگي گفته ايران فرصت بزرگي را پيش رو دارد تا تمايل خود را به ورود به گفت‌گوهاي جدي با جامعه جهاني نشان دهد به چكونگي تجديد نظر در سياست و مواضع واشنگتن در برابر تهران سخني به ميان نياورده است .
به گفته "يوري فدوتف" سفير روسيه در انگليس، هدف از تشكيل نشست گروه 1+5 يافتن راه هايي براي اقدامات بيشتر در قبال برنامه هاي اتمي ايران است.
نشست آلمان در شرايطي برگزار مي شود كه نشست هاي قبلي اين گروه با هدف دستيابي به راهكاري واحد با ناكامي مواجه شده و در حاليكه روسيه و چين حاضر به وارد آوردن فشار بيشتر به ايران نيستند كشورهاي غربي عضو گروه خواستار فشار شديدتر هستند.
مقامهاي روس تاكيد دارند بايد از توسل به زبان زور و فشار درباره ايران پرهيز كرده و همكاري بيشتر بين تهران و آژانس بين المللي انرژي اتمي را براي رفع ابهامات باقي مانده تشويق كرد.
دولتمردان روسيه به خوبي با سياست ها و مواضع آمريكا در قبال جمهوري اسلامي ايران آگاهند و حمايت هاي جانبدارانه كاخ سفيد از گرجستان در تهاجم به اوستياي جنوبي كه هزينه هاي بسياري را در سطوح منطقه اي و بين المللي براي مسكو به همراه داشت ثابت كرد كه دوستان و دشمنان واقعي روسيه در جهان و منطقه چه كشورهايي هستند.
مسكو با توجه به اين سابقه و همچنين فرصت طلبي هاي نظامي و سياسي كاخ سفيد در جمهوري هاي شوروي سابق و شرق اروپا، اكنون اين حقيقت را درك كرده كه بايد با پرهيز از برخوردهاي دوگانه، بازيچه دست آمريكا نشود و تحت تاثير جنجال ها و تبليغات عوامفريبانه سياسي و رسانه هاي آمريكا نيز قرار نگيرد.
امريكا با پيشنهاد طرح همكاري مشترك واشنگتن - مسكو براي مقابله با ايران ،تلاش مي كند نشان دهد تنها يك نظام و يك رهبري در جهان و جامعه باصطلاح متمدن غرب وجود دارد كه همه مطيع و تابع تصميمات و سياست هاي آن خواهند بود.
دولتمردان روسيه كه بارها از سياست ها و همكاري هاي هسته اي و غير هسته اي خود با تهران دفاع كرده اند اين واقعيت را درك مي كنند كه ناديده گرفتن همپيمانان و قدرت هاي منطقه اي در برابر وعده مبهم آمريكا عاقلانه نيست زيرا تقويت سياست هاي كاخ سفيد در منطقه، قطعا به زيان روسيه است و اعتبار و جايگاه مسكو در اين منطقه از جهان را زير سووال خواهد برد.
"دميتري مدوديف" رييس جمهوري روسيه نيز اخيرا با تاكيد بر موضع كشورش در باره فعاليت هاي هسته اي صلح آميز ايران اعلام كرد: مسائل هسته اي تهران تنها از طريق گفت و گو و مذاكرات سياسي و ديپلماتيك بايد حل شود.
"ولاديمير پوتين" نخست وزير روسيه هم بتازگي با اشاره به اينكه ملت ايران سربلند و پرغرور است و سر تعظيم خم نمي كند، به كشورهاي غربي هشدار داد از زبان زور و فشار عليه ايران استفاده نكنند زيرا نتايج معكوس خواهد داشت.
وي افزود: تنها مرجع ذيصلاح براي ارزيابي و تصميم گيري در باره برنامه هسته اي ايران، آژانس بين المللي انرزي اتمي است و كارشناسان اين نهاد بين المللي تاكنون هيچ انحرافي در مسير صلح آميز برنامه هسته اي ايران گزارش نكرده اند.
"سرگئي لاوروف" وزير امور خارجه روسيه نيز با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران بسياري از ابهامات برنامه هسته اي خود را رفع كرده است و به همكاري با آژانس ادامه مي دهد، گفت: روسيه اصرار دارد در جريان اين همكاري ها، مسائل باقي مانده نيز رفع شود.
وي افزود: گروه 1+5 براي گسترش اين روند بايد به ايران مشوق هاي بيشتري ازجمله در زمينه هاي اقتصادي، امنيتي و فناوريهاي پيشرفته ارائه بدهد.
انتظار مي رود نمايندگان روسيه در نشست امروز گروه 1+5 بر مواضع ثابت كشورشان در باره فعاليت هاي هسته اي صلح آميز ايران تاكيد كنند.
تهران بارها اعلام كرده برخورداري از دانش صلح آميز هسته اي حق طبيعي و مسلم ايران است و تحت هيچ شرايطي از حقوق مسلم خود چشم پوشي نخواهد كرد.
ايران همچنين بارها گفت و گو را بهترين شيوه حل اين مساله دانسته و اعلام كرده از هر گونه گفت وگوي سازنده و بدون پيش شرط با رعايت حقوق و منافع ملت ايران استقبال مي كند.
اروپام**2242**1773**1440**1516

چهارشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن