واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: نشست خبري فيلم «چهرهبهچهره»
آفتاب: در هفتمين روز از جشنواره بينالمللي فيلم فجر فيلم چهرهبهچهره به نويسندگي و كارگرداني علي ژكان در سينما مطبوعات براي اهالي رسانه به نمايش درآمد و پس از آن در جلسهاي با حضور عوامل فيلم همچون علي ژكان (نويسنده و كارگردان)، فرزين خسروشاهي (مديرفيلمبرداري)، محمد سالاروند (موسيقي متن)، محسن حسيني و كاوه كاويان (بازيگر) به پرسشهاي اهلي رسانه پاسخ دادند كه مجريگري اين برنامه را سحر عصرآزاد (منقد سينما) برعهده داشت.
علي ژكان در ابتدا به جايگاه سينماي پليسي در ايران اشاره كرد و عنوان كرد: «موفقترين فيلمهاي پليسي قبل از انقلاب، فيلمهاي مرحوم ساموئل خاكچيان بوده است كه در دهه 40 فيلم ميساخت و پس از انقلاب ما به طور متعارف از فيلم پليسي برخوردار نبوديم و شكل و شمايل فيلمهاي پليسي كه ساخته ميشد فرنگي بود».
وي در ادامه عنوان كرد: «من خيلي اهل پليسبازي نيستم اما فكر ميكنم فيلم پليسي مكاني است كه من بتوانم به فيلمسازي بپردازم چرا كه فيلم پليسي از يك ساختار و نظام اخلاقي برخوردار است و هميشه يك پيام اخلاقي در قالب فيلمهاي پليسي وجود دارد و در نتيجه فيلم پليسي قالب خوبي است كه مي توانم به قالب اين برنامه فيلم بسازم».
به گفته فرزين خسروشاهي اين دومين همكاري من با آقاي ژكان بعد از فيلم عيسي ميآيد است و به دليل شناخت خوبي كه از يكديگر داشتيم، توانستيم به خوبي با هم هماهنگ باشيم و همچنين، رابطه بسيار خوبي كه بين من بازيگران و كارگردانان برقرار بود، باعث شد تا بتوانم كارم را به خوبي انجام دهم. وي در ادامه در مصاحبهاي اختصاصي با خبرنگار سرويس هنري آفتاب عنوان كرد: «نبايد پخش بد فيلم در سينماها اتفاق بيافتد و اين كار باعث از بين رفتن تمامي زحمات دوستان مي شود پخش بايد از نظر صدا و تصوير خوب باشد اگر فيلم در سينمايي قطع شد بايد برقهاي سينما روشن شود و سينمادار از مردم عذرخواهي كند و عنوان كند كه اشتباه از وي بوده است و مجددا پخش را ادامه دهد».
به گفته وي در حال حاضر در حال فيلمبرداري يك مستند براي شبكه فرانسوي است كه در مورد لباس افراد جامعه است و قسمتهايي از اين فيلم در ايران فيلمبرداري مي شود.
محسن حسيني كه يكي از بازيگران تئاتري اين فيلم است خاطر نشان كرد: «اين فيلم اولين تجربه من با آقاي ژكان است و من وي را از فيلم ماديان ميشناسم و
” براي ساخت موسيقي اين فيلم از دو بافت الكترونيك و آكوستيك استفاده كردم و سبك موسيقي فيلم، يك موسيقي مينيماليستي است.... “
خيلي خوشحالم كه در اين كار و در جلوي دوربين آقاي خسروشاهي قرارگرفتم و در جلوي دوربين بسيار راحت بودم و راهنماييهاي آقاي ژكان نيز بسيار به من كمك كرد».
در ادامه كاوه كاويان ديگر بازيگر فليم چهرهبهچهره كه در سالن حضور داشت اظهار داشت: «پائيز سال گذشته از طرف آقاي ژكان دعوت به همكاري شدم و در نهايت بر ايفاي نقش كارآگاه به توافق رسيديم و ما نيز تحقيقات زيادي را براي واقعي جلوه دادن اين نقش انجام داديم. و به همين منظور با تمرين در ادارههاي پليس خواستم بيشتر به اين نقش نزديك شوم».
وي در ادامه خاطر نشان كرد: «من قبل از اين فيلم هيچ شناختي از آقاي ژكان نداشتم اما در دو ماهي كه با ايشان همكاري كردم به اندازه 5 سال حضورم در سينما دانش كسب كردم چرا كه آقاي ژكان چيزهايي از علم سينما ميداند كه براي من يك كلاس بازيگري بود».
محمد سالاروند نيز در خصوص شيوه كار خود عنوان كرد: «براي ساخت موسيقي اين فيلم از دو بافت الكترونيك و آكوستيك استفاده كردم و سبك موسيقي فيلم، يك موسيقي مينيماليستي است».
كارگردان فيلم چهره به چهره در پايان در پاسخ به اين سوال كه اگر بخواهيد به عنوان يك مخاطب كارتان را ارزيابي كنيد نظرتان در اين مورد چيست؟ وي اظهار داشت: «فعلا خيلي زود است كه من بخواهم نظرم را در مورد فيلم ارائه كنم و اين كار نياز به زمان دارد شايد هم اكنون عيبي در فيلم نبينم اما شايد با گذشت زمان به نواقصي در فيلم پي ببرم.»
شنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1387
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: آفتاب]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 269]