تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817053365




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير اطلاعات: بيداري اسلامي به عنوان يك واقعيت، در صحنه حضور دارد


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: معاون وزير اطلاعات: بيداري اسلامي به عنوان يك واقعيت، در صحنه حضور دارد
گرامي، معاون وزير اطلاعات ديروز در نشست مقدماتي اجلاس جوانان و بيداري اسلامي گفت: بعد از شروع تحولات بيداري اسلامي تمامي ارگان‌هاي نظام جمهوري اسلامي ايران با تمامي توان در اين عرصه با توجه به ظرفيت‌ها فعاليت و به پيشرفت اين حركت كمك كرده‌اند. در همين راستا دستگاه اطلاعاتي كشورمان هم بر اساس ماهيتش به مقابله با فعاليت كشورهايي كه در جهت جلوگيري از ادامه روند ‎بيداري اسلامي فعاليت مي‌كنند پرداخته و در زمينه‌هاي امنيتي و سايبري تلاش كرده است تا عرصه براي بيداري اسلامي باز شود.

او با بيان اين‌كه غرب و آمريكا نسبت به تحولات بيداري اسلامي يك راهبرد سه ‌لايه اتخاذ كرده بودند، اضافه كرد: بر اساس اين راهبرد سه لايه، در اولين لايه، آمريكا به حمايت از اصلاحات و مقابله با هرگونه انقلاب و تحركات پرداخته و در لايه دوم تلاش براي تفسير سكولار انجام مي‌شود و در لايه ‎سوم جلوگيري از مدل شدن انقلاب اسلامي ايران انجام گرفته است كه در اين راستا برنامه‌هاي گسترده‌اي انجام گرفته كه اولين گام آن حركت 25 بهمن سال 1389 بود كه ‎تلاش مي‌كردند ايران را در داخل مشغول كنند تا به ميزان مشغول‌سازي نظام در داخل، از ايفاسازي نقش فعال از سوي ايران در كشورهاي ديگر جلوگيري شود.

گرامي ادامه داد: پس از اين اتفاق، غربي‌ها تلاش كردند كه دستان مقاومت را در منطقه از كار بيندازند. به همين دليل تحولات در سوريه از اوايل سال 90 آغاز شد و با ايجاد يك بحران‌سازي در اين كشور، از مرزهاي شرقي و ‎غربي سلاح وارد شده و گروه‌هايي از القاعده براي انجام شورش‌هاي مختلف وارد اين كشور شدند. آمريكايي‌ها يك اقدام گسترده پيچيده عملياتي را در سوريه انجام دادند تا بتوانند دست اول مقاومت را از كار بيندازند و از سوي ديگر در بحرين مدلي ايجاد كردند كه مشابه مدل امنيتي كرانه باختري بود كه بر اساس اين مدل تمامي ارتباطات بخش‌هاي مختلف با پايتخت مانند اينترنت و تلفن قطع مي‌شود كه اين اقدام در مصر اتفاق افتاد. در اين هنگام وظيفه دستگاه اطلاعاتي اين بود كه با همه هجمه‌هاي وارده از سوي غرب مقابله كند و ارتباطات از كار افتاده را درست كند.

معاون وزير اطلاعات با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبري در خطبه‌هاي نماز جمعه درباره بيداري اسلامي گفت: در اوج انقلاب مصر فرمايشات مقام معظم رهبري به طور همزمان به صورت پيامك صوتي به اشكال گوناگون براي مردم مصر پخش شد كه اين اقدام بسيار سخت بود. بر همين اساس دستگاه امنيتي وظيفه ‎سنگيني داشت. از سوي ديگر دستگاه‌هاي اطلاعاتي آمريكا، صهيونيسم و برخي از اعراب تلاش مي‌كردند با جريان‌سازي، شخصيت‌پروري، نخبه‌سازي و انحراف‌سازي از بيداري اسلامي جلوگيري و با آن مقابله كنند. اين در حالي است كه بيداري اسلامي يك واقعيت بوده و در صحنه حضور دارد.

گرامي با بيان اين‌كه با مقابله‌هاي انجام گرفته آرامش نسبي به وجود آمده است، ادامه داد: امروز در صحنه بيروني دو گفتمان درباره اسلام وجود دارد؛ يكي اسلام انقلاب اسلامي جمهوري اسلامي ايران و ديگري اسلام مدل تركيه است. آمريكايي‌ها و صهيونيستي‌ها تلاش مي‌كنند كه مدل اسلام تركيه در كشورهاي در حال تحول برقرار شود. بر همين اساس در دو ماه اخير هشت سناريو از سوي غربي‌ها درباره ايران عملياتي شده كه به لطف خداوند هيچك تحقق نيافته است.

وي افزود: آمريكايي‌ها تلاش مي‌كنند با ايجاد ايران‌هراسي در افكار عمومي، مدل اسلام انقلاب ايران را ضايع كنند. بيداري اسلامي ظرفيت‌هاي بسيار عظيمي دارد كه مي‌تواند براي انقلاب اسلامي ايران مفيد واقع شود.

معاون وزير اطلاعات همچنين در پاسخ به سوالي درباره فيلترينگ‌هاي انجام شده در فضاي سايبري ايران گفت: آسيب‌هاي امنيتي بسياري در فضاي سايبري وجود دارد. ما مجبور هستيم براي محفوظ ماندن از اين آسيب‌هاي امنيتي، محدوديت‌هايي را ايجاد كنيم؛ زيرا دشمنان با وارد كردن ويروس‌هايي مي‌توانند باعث تخليه اطلاعاتي شده يا ضربات جدي وارد كنند. به طور مثال به تازگي دو ويروس از سوي مسئولان دستگاه امنيتي شناسايي شده است كه با تلاش‌هاي شبانه‌روزي از ضربه زدن آن‌ها به فضاي سايبري ايران جلوگيري شد.

گرامي درباره شهادت يكي از دانشمندان هسته‌اي در هفته گذشته اظهار داشت: تدابير زيادي براي جلوگيري از عمليات تروريستي انجام شده است. در دستگاه اطلاعاتي موارد متعددي از ترور در طول سال و حتي در ماه‌هاي اخير شناسايي و با آن‌ها مقابله شده است. در ميان اين حجم عظيم عمليات تروريستي ممكن است حوادثي رخ دهد اما به اميد خدا به هيچ عنوان اجازه داده نمي‌شود كه خون شهداي كشورمان پايمال شود.

او با اشاره به دستگيري قاتل دكتر علي‌محمدي يكي از دانشمندان هسته‌اي، افزود: قاتل دكتر علي‌محمدي صاحب تجهيزاتي بود كه در نوع خود جديدترين نوع بود و با اقدام‌هاي پيچيده‌اي توانسته بود اين حادثه تروريستي را انجام دهد.معاون وزير اطلاعات درباره سرنوشت امام موسي صدر گفت: اطلاعات درباره امام موسي صدر ضد و نقيض است و به دليل اين‌كه كساني كه در ‎موضوع امام موسي صدر در ليبي مطلع بودند سر به نيست شدند، اطلاعات ميداني وجود ندارد اما قرائن حاكي از شهادت ايشان است.

دكتر ولايتي‎: ايران در حوزه سياست چشم‌انداز بوده است

دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي هم در اين نشست گفت: وظيفه داريم از جوانان در صحنه بيداري اسلامي حمايت كنيم و وظيفه مهم ارتباط جوانان ايران اسلامي با جوانان حاضر در صحنه بيداري اسلامي است.براساس اين گزارش دكتر علي اكبر ولايتي، مشاور امور بين‌الملل مقام معظم رهبري با اشاره به برگزاري اين اجلاس در روزهاي 9 و 10 بهمن‌ گفت: عرصه بيداري اسلامي عرصه‌ بازگشت ارزش‌هاي اسلامي است.جهان اسلام يك مسير طولاني 200 ساله را طي كرده و پس از گذشت از مكاتب وارداتي و ‎نحله‌هاي فكري مختلف به اين نتيجه رسيده است كه نمي‌تواند با اين مكاتب و نوشته‌هاي فرهنگي به سعادت موعود برسد. اما در طول تاريخ اسلامي ايران بيشترين نقش را در تشكيل فرهنگ اسلامي داشته و در حوزه سياسي چشم‌انداز بوده است. راه انقلاب اسلامي از امام خميني(ره) آغاز شد و مقام معظم رهبري اكنون اين راه را ادامه مي‌دهند. البته اين راه سختي‌هايي دارد، اما مردم ايران مي‌دانند كه مقتدرترين جامعه اسلامي ايران است‏.ايران كشور مستقلي است كه اختيارش در دستش بوده و بر همين اساس توانسته است به پيشرفت‌هايي در حوزه علمي و فناوري دست يابد. اگر ايران نمي‌توانست به فناوري صلح‌آميز هسته‌اي دست يابد غربي‌ها چرا اينقدر سر و صدا مي‌كردند. به عبارت ديگر ايران بدون ترديد قدرت اول در جهان اسلام است. هر چقدر ادعاي ما بزرگتر و اهدافمان عظيم‌تر باشد به همان اندازه مشكلات‌مان بيشتر خواهد شد كه بايد تحمل كنيم.

مشاور امور بين‌الملل مقام معظم رهبري با اشاره به تعبير برخي كشورها از تحولات اخير به عنوان بهار عربي گفت: مقام معظم رهبري سال گذشته در خطبه‌هاي نماز جمعه اعلام كردند كه تحولات اخير بيداري اسلامي است و اگر غربي‌ها اين تحولات را به عنوان بهار عربي تفسير مي‌كنند به اين دليل است كه اين تحولات خارج از پيش‌بيني‌هاي آنها بوده است. وي با اشاره به عهده‌گيري رياست اجلاس بين‌المللي بيداري اسلامي از سوي ايران گفت: دليل اين عهده‌داري از سوي ايران اين است كه كشور ديگري چنين توان و امكان سياسي ندارد، زيرا براي عهده‌داري قدرتي لازم است كه بتواند معارضان ضد استكبار و ضد غربي را دعوت كند، اما كشورهاي ديگر ملاحظات سياسي دارند.ولايتي در پاسخ به سوالي درباره هدف از برگزاري كنفرانس بين‌المللي جوانان و بيداري اسلامي اظهار داشت: هم جوانان كشورهاي ديگر و هم جوانان كشور ما بايد تفكر و اعتقادشان را نسبت به اسلام بدانند و از سوي ديگر جوانان ايراني بايد به رويدادهاي خارج از مرزهايشان توجه كنند تا بدين شكل ايران بتواند به سمت جهان اول شدن حركت كند.





يکشنبه|ا|2|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن