تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817286227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير نفت وعده داد: منتظر جشن خودكفايي در صنعت نفت باشيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: وزير نفت وعده داد: منتظر جشن خودكفايي در صنعت نفت باشيد
به دنبال ايجاد ساختار جهاد خودكفايي در صنعت نفت هستيم و اميدواريم در آينده نزديك جشن خودكفايي اين صنعت را برگزار كنيم.


ايلنا: وزير نفت همزمان با ۲۹ دي ماه به اهواز مركز استان نفت خيز خوزستان سفر كرد و ضمن بازديد از تاسيسات نفت و گفتگو با مديران و كارگران صنعت نفت در مناطق نفت خيز جنوب؛ طرح توسعه كارخانه نمكزدايي شماره ۳ مارون را افتتاح كرد.

به گزارش ايلنا، در اين بازديد احمد قلعه باني مديرعامل شركت ملي نفت ايران، شماري از مديران ارشد وزارت نفت، مديرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب و مديران عامل شركت‌هاي تابع اين شركت حضور داشتند.

رستم قاسمي وزير نفت در مراسم راه اندازي اين كارخانه از طريق ويدئو كنفرانس ساختمان مركزي جديد شركت بهره برداري نفت و گاز مارون را نيز افتتاح كرد، ساختمان يادشده در زميني به مساحت ۱۱ هزار متر مربع و۱۳ هزار متر مربع زيربنا احداث شده است.

وزير نفت در اهواز گفت: افزايش توليد نفت و خودكفايي كامل در تامين نيازهاي صنعت نفت در راس برنامه‌هاي وزارت نفت قرار دارد.
وي با اشاره به اينكه افزايش توليد نفت جزو ماموريت‌هاي اصلي وزارت نفت است تصريح كرد: تلاش براي رسيدن به خودكفايي حداكثري نيز ماموريت ديگر صنعت نفت است چرا كه با توجه به سابقه يك صد ساله و وجود نيروي انساني متخصص، متعهد و كارآمد براي رسيدن به خودكفايي كامل در عرصه اين صنعت همه سازوكار‌ها فراهم است.

قاسمي با اشاره به موفقيت‌هاي كشور در زمينه علوم و فنون مختلف و فناوري‌هاي روز جهان گفت: با وجود مراكز علمي و پژوهشي از جمله دانشگاه و پژوهشگاه صنعت نفت و متخصصان، كار‌شناسان و كاركنان توانمند صنعت نفت با همكاري صنعتگران داخلي تحقق اين ماموريت در مدت زمان كوتاهي امكان پذير خواهد بود.

وزير نفت افزود: در اين راستا به دنبال ايجاد ساختار جهاد خودكفايي در صنعت نفت هستيم و اميدواريم در آينده نزديك جشن خودكفايي اين صنعت را برگزار كنيم.

وي با بيان اينكه استان خوزستان منشا و سرآمد توليد نفت ايران است اضافه كرد: صنعتگران اين استان با تعامل با شركت‌هاي نفتي مستقر در استان از جمله شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب مي‌تواند نقش مهمي در اين بخش ايفا كند.

قاسمي با تجليل از شهداي دوران دفاع مقدس بويژه شهداي استان خوزستان گفت: اين استان كه نماد پايداري، استقامت و ايثار در ۸ سال دفاع مقدس است امروز نيز در خط مقدم كار و تلاش در جبهه اقتصادي كشور قرار دارد.

وزير نفت همچنين در ادامه سفر يك روز به استان خوزستان از طرح تزريق گاز ميدان آغاجاري به عنوان بزرگ‌ترين طرح تزريق گاز خاورميانه بازديد كرد.

قاسمي كه از سوي مديرعامل شركت ملي نفت ايران همراهي مي‌شد همچنين در نشست با مديران عامل و مديران ارشد شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب و شركت‌هاي تابع اين شركت در اهواز به بررسي عملكرد و پيشرفت طرح‌ها و پروژه‌هاي مهم اين شركت‌ها پرداخت.

همچنين يك دستگاه فرآورش سيار نفت (MOT) همزمان با روز هواي پاك راه اندازي و در مدار عمليات قرار گرفت.
مراسم بهره برداري رسمي از اين دستگاه با حضور مهندس رستم قاسمي، وزير نفت و همزمان با روز هواي پاك در كنار يك حلقه چاه تعميري در حوزه عملياتي شركت بهره برداري نفت و گاز مارون برگزار شد.

دستگاه فرآورش سيار نفت خام (MOT) با هدف پيشگيري از آلودگي محيط زيست ناشي از سوزاندن نفت چاه‌ها هنگام تعمير به كار گرفته مي‌شود. تا پيش از اين براي تميز سازي چاه‌ها بعد از عمليات حفاري، تعمير و يا ترميم، بخشي از نفت چاه در گودال سوخت سوزانده مي‌شد كه علاوه بر زيان‌هاي اقتصادي آلودگي محيط زيست را به دنبال داشت.

با به كارگيري هر دستگاه فرآورش سيار نفت خام از سوزانده شدن سالانه حدود ۱۰۰ هزار بشكه نفت جلوگيري مي‌شود. دستگاه فراورش سيار نفت (Mobile Oil Treating) كه به دست متخصصان داخلي با هزينه ۲۳ ميليارد ريال ساخته شده است شامل يك واحد فرآورش، يك واحد نمكزدايي، واحد مولد برق و واحد اتاق كنترل و سرويس‌هاي راه انداز است كه بر روي چهار دستگاه تريلر جابجا مي‌شود.

اين دستگاه داراي ظرفيت فرآورشي تا ۳ هزار و ۵۰۰ بشكه در روز با فشار جرياني بين ۱۵۰ تا ۳ هزار پام است و سيستم آن به گونه‌اي است كه بعد از نصب ورودي و خروجي آن به چاه و خطوط لوله توليدي نفت وارد مخزن شن زدا (Desander) شده و در همين مسير مواد ضد خورندگي، تعليق شكن و سود سوز آور به آن تزريق شده تا ادامه عمليات انجام گردد.

به كارگيري اين دستگاه كه پيش از اين ۲ دستگاه ديگر آن در شركت بهره برداري نفت و گاز كارون مورد استفاده قرار گرفته است گام موثري براي حفظ محيط زيست، پيشگيري از هدر رفت منابع طبيعي و درآمدزايي از طريق استحصال نفت است.

همچنين با حضور وزير نفت دستگاه جريان نگار نفت كه به همت متخصصان و كار‌شناسان شركت بهره برداري نفت و گاز مارون ساخته شده است رونمايي شد اين دستگاه براي محاسبات هوشمند و صحت در ارسال ميزان نهايي نفت به مبادي مصرف كاربرد دارد و توليد آن تا پيش از اين آن در اختيار چند شركت خارجي قرار داشت. طراحي و ساخت اين دستگاه با يك پانزدهم قيمت مشابه خارجي از سوي يك گروه از برنامه نويسان رايانه‌اي، كار‌شناسان ابزار دقيق و مهندسان نفت شركت بهره برداري نفت و گاز مارون انجام شد.

اين گزارش مي‌افزايد: سادگي، ارزاني و فراهم بودن قطعات، دقت نمونه برداري، سهولت تعمير و نگهداري و در دسترس بودن هسته برنامه رايانه‌اي، از جمله مزاياي اين دستگاه است. شركت بهره برداري نفت و گاز مارون راهبري عمليات توليد، فرآورش و انتقال نفت و گاز از ميدان‌هاي نفتي مارون، كوپال و شادگان در استان خوزستان را به عهده دارد.

اين شركت يكي از پنج شركت بهره برداري تابع شركت مناطق نفت خيز جنوب است كه به طور ميانگين روزانه حدود ۶۰۰ هزار بشكه نفت خام توليد مي‌كند.

گفتني است طرح توسعه كارخانه نمك زدايي مارون ۳ با هدف افزايش ۱۰۰درصدي ظرفيت فرآورش نفت از ۵۵ هزار بشكه فعلي به ۱۱۰ هزار بشكه در روز طراحي و ساخته شده است.

بر همين اساس، نفت نمكي ميدان‌هاي مارون و شادگان كه از حوزه عملياتي ميادين شركت بهره برداري نفت و گاز مارون استخراج مي‌شود در كارخانه يادشده فرآورش مي‌شود، اين مجموعه نمك زدايي با هزينه‌اي درحدود ۱۸۰ ميليارد ريال ساخته شده است.

طرح افزايش ظرفيت نمك زدايي مارون ۳، به سامانه‌ها و تجهيزات مختلف از جمله مبدل حرارتي، سيستم نمك زدا، پيش گرم كن آب و نفت و سامانه دفع پساب مجهز است و بر اساس استانداردهاي روز جهان و با رعايت كامل معيارهاي زيست محيطي توسعه يافته است.

هزينه ۱۸ ميليارد توماني صرف شده در افزايش ظرفيت مجتمع نمك زدايي مارون ۳ طرح با احتساب فرآورش نفت ميدان شادگان تا ۳۰ هزار بشكه در روز در مدت كمتر از ۶ روز مستهلك خواهد شد و مي‌توان تمام سرمايه‌اي كه براي ايجاد اين مجموعه جديد خرج شده است تا يك هفته آينده به دليل كاستن از نمك موجود در نفت و ارتقاي مرغوبيت بخشي از نفت صادراتي ايران جبران خواهد شد.

پايان پيام

جمعه|ا|30|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن