تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816870345




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيش‌بيني وضعيت تلفن همراه در سال 2012


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: پيش‌بيني وضعيت تلفن همراه در سال 2012
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي - ارتباطات

فن‌آوري تلفن‌هاي همراه روز به روز پيشرفت مي‌كند،گوشي‌ها باريك‌تر، پرقدرت‌تر و محتواي آن‌ها غني‌تر مي‌شود اما همه اين‌ها براي گوشيهاي تلفن همراه كه در سال 2012 توليد مي‌شوند تنها حدس و گمان يا پيش‌بيني است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، همه چيز در سال 2012 پرسرعت‌تر خواهد شد و اين تنها چيزي است كه قطعيت دارد؛ پردازنده تلفن‌هاي همراه تا پايان سال 2012 سريع‌تر از گوشي‌هاي سال 2011 و قبل‌تر از آن خواهد بود. گوشي‌هاي جديد بي‌شك اطلاعات را با سرعت بيش‌تري دريافت و ارسال مي‌كند. هرچند كه سرعت به تنهايي جالب نيست اما كارهايي كه مي‌توان با سرعت بالا انجام داد، از اهميت بيشتري برخوردارند.

*لزوم سرعت

بنا بر اعلام روابط عمومي نوكيا، درباره لزوم سرعت بالاتر بايد گفت كه اين روزها بحث‌هاي بسيار منطقي در مورد سرعت پردازنده‌ها و اهميت آنها وجود دارد. اما تنها سرعت پردازنده‌ در اجراي برنامه‌ها مهم نيست، اگر اين امكان وجود داشته باشد كه نرم‌افزارها را با بازده بالاتري توليد كرد، معقول‌تر بود كه سرعت پردازنده را كم كرده و چند ساعت عمر باتري بيشتر كه طي دو يا سه سال اخير ناپديد شده‌اند را به چنگ آورد و بتوان عمر باتري محدود را براي استفاده‌هاي بهتر كاربران به كارگرفت.

اما خيلي‌ها بر اين باورند كه سرعت بالاتر براي انتقال اطلاعات از طريق به حقيقت پيوستن فن‌آوري‌هايي نظير LTE هيجان‌انگيزتر است. به عنوان مثال پخش زنده ويديويي مراسم‌ با استفاده از قابليت سرعت بالاي شبكه.

*پوشش ابري

پوشش ابري نيز يكي ديگر از وقايع مي‌تواند باشد چراكه سرويس‌هاي ابري هنوز خيلي مانده تا كاملا براي تلفن‌هاي همراه تحقق پيدا كنند، زيرا سرعت انتقال اطلاعات بسيار پايين است. مفهوم كلي ضمائم بايد طوري باشد كه دسترسي به اسناد واقعي، تصاوير و ويدئوها كم‌رنگتر شود و دسترسي به آنها از طريق سرورهاي ابري ممكن شود.

اما شواهد نشان مي‌دهد كه برنامه‌ها هم كم‌كم دارند به انتهاي دوران باشكوه خود مي‌رسند؛ چرا بايد در گوشي برنامه‌اي را اجرا كنيد، در حالي كه مي‌توان نوع بهتر و بزرگتر آن را در كلاود اجرا كرده و به باتري و پردازنده گوشي خود كمتر فشار آورد؟

گوشي‌هاي تلفن همراه هم تين كلاينت‌هاي معمولي هستند: همه انتظار دارند كه آن‌ها سبك و بادوام باشند. سرويس‌هاي كلاود درواقع براي تلفن‌هاي همراه نسبت به دسكتاپ‌ها مناسب‌تر هستند.

تين‌كلايِنت (Thin Client) به كامپيوتر يا برنامه كامپيوتري اطلاق مي‌شود كه براي تحقق وظايف محاسباتي خود به كامپيوترهاي ديگر وابسته است. اين مفهوم در برابر فَت كلايِنت (Fat Client) قرار مي‌گيرد كه طوري طراحي شده تا تمام نيازهاي خود را خودش به‌طور مستقل و بدون نياز به سِروِر مركزي برآورده كند.

*سرويس‌هاي محلي

دومين زمينه كه در سال 2012 بهتر است در مورد آن تجديد نظر شود، استفاده از سرويس‌هاي مبتني بر مكان يا موقعيت است؛ اينجاست كه به نظر مي‌رسد امكانات جالبي ايجاد خواهد شد.

در حال حاضر، مفيدترين سرويس محلي هنوز مسيريابي است. راهكارهاي حمل و نقل عمومي نيز در حال بهتر شدن هستند. امكانات ديگر مانند بررسي مكان‌ها، رستوران‌ها و غيره ممكن است استفاده زيادي نداشته باشد.

نوكيا يكي از پيشگامان در ارائه خدمات و سرويس‌هاي مسيريابي است. نقشه‌هاي نوكيا ابزاري قدرتمند و محلي است كه كاربران مي‌تواند با استفاده از آن‌ها به راحتي در هر جايي كه باشند از امكانات نقشه استفاده كنند.

اين نقشه‌ها براي شهرهاي مختلف ايران در دسترس است و در آينده نوكيا امكانات بيشتري را براي كاربران با نقشه‌ها در دسترس قرار مي‌دهد.

برندگان واقعي فن‌آوري موبايل در آينده به احتمال زياد هم‌اكنون در اطراف ما هستند اما فقط يه قطعه نهايي كم دارند تا كامل شوند يا هنوز به روش هوشمندانه از آن استفاده نشده است، تا هنگامي كه كسي در واقعيت به آن فن‌آوري فكر مي‌كند، كاملا بديهي به نظر برسد.

اين همان وقوع چيزهايي است كه هيچ كس انتظارش را ندارد. آينده گرايشات عجيبي پيدا مي‌كند كه باعث مي‌شود فن‌آوري تازه و هيجان‌انگيز باقي بماند.

انتهاي پيام

جمعه|ا|30|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن