تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816886303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبر- مدير روابط عمومي‌‌‌سازمان بورس:«كدال» از ابتداي سال 88 راه‌اندازي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: خبر- مدير روابط عمومي‌‌‌سازمان بورس:«كدال» از ابتداي سال 88 راه‌اندازي مي‌شود
فارس - مديريت روابط عمومي‌‌‌و امور بين‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار از راه اندازي و ويژگي‌‌‌هاي شبكه جامع اطلاع‌رساني (كدال)خبر داد و گفت: از ابتداي سال 88 اطلاع‌رساني شركت‌ها تنها از طريق اين سيستم مكانيزه قابليت افشا دارد.
ساز و كار‌‌‌هاي اطلاع‌رساني در دستور كار
سيدرضا حسيني با بيان اينكه در همه نقاط جهان اطلاعات كاملي در اختيار شركت‌‌‌‌هاي اطلاع‌رساني خصوصي قرار مي‌‌‌گيرد، در خصوص شرايط سال 85 مي‌‌‌گويد: شركت اطلاع‌رساني در آستانه انحلال بود و ماهنامه بورس نيز هر دو يا سه ماه يك بار منتشر مي‌شد. از همين رو برنامه كاري مدوني تهيه شد. بايد اقدامات زيادي صورت مي‌‌‌گرفت، از جمله اينكه شركت بايد به سوددهي مي‌رسيد. به علاوه بايد ابزار‌‌‌هاي اطلاع‌رساني نوين مطابق با سليقه مردم و تكنولوژي روز دنيا طراحي مي‌‌‌شد تا شفافيت را در بازار سرمايه افزايش دهد. همچنين در زمينه تعامل بيشتر با رسانه‌ها نيز برنامه‌هايي در نظر گرفته شد تا به سمتي حركت كنيم كه اطلاعات به عنوان گرانبهاترين دارايي در بازار سرمايه به طور عادلانه، سريع و متقارن در بازار توزيع شود. از همين رو پيشرفته ترين سازوكار‌‌‌هاي اطلاع‌رساني را منطبق با استاندارد‌‌‌هاي بين‌المللي در دستور كار خود قرار داديم.
حسيني ادامه مي‌‌‌دهد‌‌: توسعه انتشارات و اطلاع‌رساني الكترونيك براي گسترش فرهنگ‌سازي، آموزش و غيره، گسترش فرهنگ سرمايه‌گذاري در دارايي‌‌‌‌هاي مالي و ايجاد مديريت متمركز در اطلاع‌رساني بازار سرمايه از ديگر اقدامات انجام شده در اين مدت بود.
راه اندازي شبكه كدال
وي با اشاره به اينكه غير از سازمان بورس حدود 60 كارگزار بورسي سهامدار شركت اطلاع‌رساني هستند، مي‌‌‌گويد‌‌: نخستين كار اساسي و بزرگ شركت اطلاع رساني، طراحي و راه‌اندازي شبكه فراگير و هوشمند اطلاع‌رساني شركت‌‌‌‌هاي بورسي با الگوبرداري از شبكه «ادگار» امريكا بود. كارگروه مربوطه با نام كارگروه ادگار تحت نظارت شركت اطلاع‌رساني فعاليت خود را آغاز كرد. در نهايت RFP طرح با همكاري ساير بخش‌‌‌‌هاي سازمان تهيه و براي اجرا تعدادي از نخبگان داخلي شناسايي و كار را آغاز كردند. بنابراين توانستيم به جاي مراجعه به كشور‌‌‌هاي فروشنده يا داراي تكنولوژي اين شبكه از دانش فني و بومي‌‌‌خود بهره ببريم.
حسيني ادامه مي‌‌‌دهد: امروزه فاز اول اين شبكه جامع اطلاع‌رساني (كدال) با امكانات كامل و در حد استاندارد‌‌‌هاي بين‌المللي به بهره برداري رسيده و در اختيار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفته است. از ابتداي سال 88 نيز اطلاع‌رساني شركت‌ها صرفا از طريق اين سيستم مكانيزه قابليت افشا دارد. امضاي ديجيتال نيز در همين سيستم پياده شد. سرويس‌‌‌‌هاي ناشران، سرويس‌‌‌‌‌‌‌هاي امنيتي مدرن، سرويس‌‌‌‌هاي نظارتي، زير سيستم‌‌‌‌هاي انتشار عمومي، زير سيستم‌‌‌‌هاي گردش گزارش نظارتي كارگزاران، زير سيستم‌‌‌‌‌‌‌هاي دريافت و پذيرش گزارش‌ها و هشدار دريافت گزارش و امكان ثبت گزارش تماس شركت‌ها شامل فرم‌‌‌‌هاي اطلاع‌رساني به همراه امكانات بسيار زياد ديگر، از ديگر مزاياي اين سيستم يكپارچه هستند.
وي تاكيد مي‌‌‌كند: البته نكته مهم آن است كه اين سيستم در داخل كشور طراحي و برنامه‌نويسي شده و منبع آن در اختيار متخصصان داخلي است. بنابراين ايران مالك حقوق مادي و معنوي اين برنامه است.
راه‌اندازي سايت سنا
مدير روابط عمومي ‌‌‌و امور بين‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار با بيان اينكه پيش از سه سال گذشته بازار سرمايه فاقد يك سايت كامل و جامع بود مي‌‌‌افزايد: از همين رو براي پوشش نقاط ضعف موجود در حوزه اطلاع‌رساني بازار سرمايه اقدام به طراحي و راه‌اندازي پايگاه رسمي‌‌‌ و جامع اطلاع‌رساني خبري با رويكرد خبرگزاري به نام «سنا» كرديم.
اين پايگاه اطلاع‌رساني هم اكنون روزانه بيش از 12 هزار بازديدكننده دارد و بخش عمد‌‌‌ه‌اي از اخبار مورد نياز فعالان بازار، روزنامه‌ها و جرايد را تامين مي‌كند.
اخبار مربوط به صورت روزآوري شده در قالب مصاحبه‌‌‌‌هاي خبري، اطلاعيه‌‌‌‌هاي بازار سرمايه، شركت‌‌‌‌هاي پذيرفته شده در بورس، انتشارات الكترونيك و غيرالكترونيك، بريده جرايد الكترونيكي، آخرين اطلاعات بازار فرابورس، بورس كالا، بورس اوراق بهادار، مناطق و بين‌الملل، اطلاعات كارگزاران، حسابرسان، آخرين قوانين و مقررات و مجموعه كامل آن، آمار معاملات، اخبار مرتبط با سهام عدالت و آرشيو كامل آن، گزارش‌‌‌‌هاي نوشتاري و مقالات مرتبط در اين سايت طراحي شد تا نوعي تاريخ‌نويسي بازار سرمايه به صورت روزانه با ذكر مهم‌ترين عناوين و اطلاعات در دستور كار قرار بگيرد تا علاقه مندان به صورت دقيق بدانند كه در طول سال‌‌‌‌هاي گذشته چه رخدادهايي در بازار صورت گرفته است.
تلفن گوياي بازار سرمايه
حسيني در بخش ديگري از اظهارات به طراحي سامانه تلفن گويا بازار سرمايه پس از تكميل طرح و برگزاري مناقصه با يك شركت معتبر داخلي اشاره مي‌‌‌كند. وي مي‌‌‌گويد: ‌از طريق اين سامانه تمامي‌‌‌اطلاعات مربوط به بازار سرمايه از طريق راحت‌ترين و در دسترس‌ترين ابزار اطلاعاتي (تلفن) به صورت شبانه‌روزي و به شيوه شنيداري و دريافت دورنگار در اختيار فعالان بازار سرمايه قرار گرفت. اين سامانه به زودي توسط مسوولان مربوطه افتتاح خواهد شد.
برگزاري نمايشگاه تخصصي
وي برگزاري سالانه نمايشگاه تخصصي بازار سرمايه را ابزاري مي‌‌‌داند كه محلي براي گردهمايي تمام اركان بازار سرمايه و اطلاع‌رساني و فرهنگ‌سازي فراهم مي‌‌‌آورد و تصريح مي‌‌‌كند‌‌: در سال نخست متراژ مفيد نمايشگاه يك هزارو 200متر بود. سال گذشته اين متراژ به سه هزارو500 متر و امسال به شش هزار متر رسيده است. نمايشگاه اسفند ماه امسال در محل دائمي‌‌‌نمايشگاه‌‌‌‌هاي بين‌المللي در سالن‌‌‌‌هاي آلمان و مبنا برگزار مي‌شود. به علاوه همايش برترين‌‌‌‌هاي بازار سرمايه نيز در مدت نمايشگاه برگزار خواهد شد.
ديگر اقدامات
مدير روابط عمومي ‌‌‌و امور بين‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار در باره ديگر اقدامات انجام شده در حوزه مديريت خود مي‌‌‌گويد: كتاب اول بورس با موضوع بانك اطلاعات جامع شركت‌‌‌‌هاي پذيرفته شده به دو زبان فارسي و انگليسي منتشر شده كه بخش انگليسي آن زير ساخت مناسبي را براي بين‌المللي شدن بورس فراهم مي‌كند. البته در سال‌‌‌‌هاي آتي اين اطلاعات به روز شده و به زبان عربي نيز ترجمه خواهد شد.
به گفته وي، ايجاد تحول و بهينه‌سازي ساختار ماهنامه بورس، برگزاري تور‌‌‌هاي بازديد از بازار سرمايه‌‌‌‌هاي معتبر جهان از جمله تور‌‌‌هاي ابوظبي، دبي، چين، يونان، مسكو، تركيه، طراحي دوره‌‌‌‌هاي آموزشي معتبر بين‌المللي با همكاري مركز مديريت مالي آمريكا در كشور امارات متحده عربي، چاپ و انتشار بروشور‌‌‌هاي آشنايي با اركان بازار سرمايه، چاپ و انتشار كتب و آثار نوشتاري، بسط و توسعه انتشارات الكترونيك و آموزش و فرهنگ‌سازي و ثبت وقايع و مستندسازي در بازار سرمايه از ديگر اقداماتي است كه حسيني به آنها اشاره‌‌اي گذرا دارد.
فعاليت‌‌‌‌هاي در دست اجرا
با توجه به اينكه شركت اطلاع‌رساني داراي حوزه فعاليت محدودي است از زيان‌دهي خارج شده و در صورت حمايت مي‌تواند سود مناسبي را براي سهام‌داران ايجاد كند.
البته اقدامات ديگري نيز در دست اجرا قرار دارند كه عبارتند از تهيه مقدمات راه‌اندازي نسخه جديد سنا با الگو برداري از بلومبرگ و گوگل فاينانس، برگزاري دوره‌‌‌‌هاي آموزشي خبرنگاران با همكاري مديريت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامي‌‌‌سازمان بورس و اوراق بهادار و برگزاري جشنواره برترين‌‌‌‌هاي بازار سرمايه.

چهارشنبه|ا|23|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن