تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816860372




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توانمنديهاي صنعتي و معدني سيستان و بلوچستان/ تلاش براي شكوفايي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: توانمنديهاي صنعتي و معدني سيستان و بلوچستان/ تلاش براي شكوفايي
سيستان و بلوچستان به لحاظ موقعيت خاص جغرافيايي از توانمنديها و ظرفيتهاي شاخصي در بخش صنعت و معدن برخوردار بوده و جايگاه ويژه اي در زمينه سرمايه گذاري در كشور دارد.


يك هزار و 100 كيلومتر مرز مشترك با دو كشور افغانستان و پاكستان، 300 كيلومتر مرز آبي و دستيابي به آبهاي آزاد و وجود اسكله هاي مهم كشتيراني كه سبب آسان سازي مبادلات تجاري با كشورهاي حوزه خليج فارس و درياي عمان شده، موقعيت ممتازي را نصيب اين منطقه كرده است.
وجود منطقه آزاد تجاري و صنعتي چابهار، ناحيه ويژه اقتصادي زابل، شهركهاي صنعتي، بازارچه هاي مرزي شهرستانهاي زاهدان، سراوان، زابل و بخش پيشين از توانمنديهاي منطقه در ايجاد صنايع مبتني بر صادرات و واردات به شمار مي روند.
همچنين توليد بيش از 170 هزار تن خرما، واردات بيش از 30 هزار راس دام سنگين از مرزهاي استان زمينه ساز توسعه صنايع تبديلي، شيلات و صنايع مرتبط با آن از ديگر مزيتهاي صنعتي استان است.
واقع شدن استان در كمربند معدني مويد آثار و نشانه هايي از كانيهاي مختلف است كه در صورت تكميل طرحهاي مطالعاتي آنها زمينه لازم براي توسعه صنايع وابسته به مواد معدني را در منطقه فراهم مي كند.
فعاليت 10 شهرك و هشت ناحيه صنعتي در شهرستانها و 10 فقره معدن گوشه اي از توانمنديهاي بيشمار صنعتي و معدني سيستان و بلوچستان است.
رييس سازمان صنايع و معادن استان در اين باره به خبرنگار ايرنا گفت: از ابتداي راه اندازي اين سازمان تاكنون يك هزار و 48 مجوز صنعتي با سرمايه بيش از 25 هزار ميليارد ريال و اشتغال 19 هزار و 587 نفر در شهرهاي زابل، زاهدان، چابهار، خاش، ايرانشهر، سراوان، نيكشهر، سرباز، زهك و كنارك صادر شده است.
"جواد نام آور جهرمي" افزود: همچنين در اين مدت، 167 فقره پروانه اكتشاف معدني، 84 فقره گواهي اكتشاف با ذخيره 548 هزار و 230 تن، 52 فقره پروانه بهره برداري معدني با ذخيره قطعي 233 هزار و 933 تن و اشتغال 807 نفر و 36 فقره اجازه برداشت صادر شده است.
او افزود: اكنون 36 معدن داراي پروانه بهره برداري در استان فعال است كه بالاترين تعداد آنها مربوط به شهرستان خاش است.
وي توليد و استخراج سالانه معادن استان را بيش از يك ميليون تن عنوان كرد.
جهرمي گفت: سهم ارزش افزوده صنعت و معدن استان از ارزش افزوده صنعت و معدن كشور سه دهم درصد و سهم ارزش افزوده كل استان از ارزش افزوده كشور 1/1 دهم درصد است.
وي افزود: همچنين استان به لحاظ سهم ارزش افزوده صنعت و معدن رتبه بيست و ششم و به لحاظ توسعه يافتگي رتبه بيست و پنجم را در كشور دارد.
او خاطر نشان كرد: بيش از 95 درصد واحدهاي فعال در بخش صنعت و 100 درصد معادن داراي پروانه توسط بخش خصوصي راه اندازي و مديريت مي شود كه اين مهم نشان دهنده استقبال بي نظير بخش خصوصي و مشاركت موثر آن است.
جهرمي در مورد شناسايي معادن اظهار داشت: 300 نشانه معدني در استان شناسايي شده كه شامل كانيهاي فلزي، غير فلزي و مصالح ساختماني است.
او خاطرنشان كرد: تاكنون تحقيقات لازم بر روي معادن "مس، كروميت، سيمان بندان و مك سرخ" در سيستان انجام شده كه در صورت داشتن مزيت اقتصادي، به بهره برداري خواهند رسيد.
وي درباره طلاي يافته شده در منطقه گفت: با مطالعه و بررسي بر روي سه نقطه "سياه جنگل، بزمان و نخليه" وجود طلا با عيار بالا تثبيت شده است.
او ادامه داد: كار استخراج طلا بسيار دقيق و نيازمند پروسه زماني پنج ساله است تا اكتشاف كامل آن انجام و در اين زمينه بايد از دانشنامه ساير كشورها استفاده شود.
وي درباره مشكل ارزي بخش صنايع استان گفت: خوشبختانه دولت از صندوق ذخيره ارزي، پنج ميليارد دلار به سرمايه در گردش توليدكنندگان اختصاص داده است.
رييس سازمان صنايع و معادن سيستان و بلوچستان همچنين از بهره برداري 40 طرح صنعتي و معدني به مناسبت سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در اين استان خبر داد.
وي گفت: از اين تعداد 38 طرح صنعتي و دو طرح معدني هستند كه در مجموع 120 هزار ميليون ريال براي آنها سرمايه گذاري شده است.
او اظهار داشت: اين طرحها در شهرستانهاي زاهدان، ايرانشهر، زابل، زهك، چابهار و كنارك در راستاي ايجاد اشتغال براي 650 نفر اجرا شده است.
وي علت پراكندگي و استقرار اين طرحها در شهرستانهاي مختلف استان را ايجاد توازن و تعادل در منطقه عنوان كرد.
جهرمي استخراج آهك و بهره برداري از سنگ گرانيت را از جمله طرحهاي معدني اجرا شده اين نهاد در دهه فجر امسال برشمرد.
او همچنين توليد پروفيل، كارتن بسته بندي، قطعات پيش ساخته، شن و ماسه، قطعات لاستيكي خودرو، كركره و بولت، مخازن فلزي، فوم پلي استايرن، تيرچه بلوك سقفي، درب چوبي پرسي و قطعات صنعتي را از ديگر طرحهاي صنعتي اجرا شده در اين دهه نام برد.
او يادآور شد: جايگاه هاي پر كردن سيلندر گاز مايع، ادوات كشاورزي، واحدهاي توپ و دستكش ورزشي، آجر فشاري، كيك و كلوچه، نان ماشيني، پوشال كولر، ظروف يكبار مصرف قطعات پلاستيكي، امولسيون قير، پودر ماهي، روغن ماهي و كنسرو ماهي تن از ديگر طرحهاي اين سازمان در دهه مبارك فجر است.
ك/4 7315/653/659 شماره 444 ساعت 14:52 تمام

چهارشنبه|ا|23|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن