تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817348443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سهم ناچيز كشاورزي در صادرات لرستان/ جاي خالي صنايع تبديلي


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: سهم ناچيز كشاورزي در صادرات لرستان/ جاي خالي صنايع تبديلي
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان با اشاره به سهم ناچيز بخش كشاورزي در صادرات اين استان، گفت: عدم وجود صنايع تبديلي در استان از موانع توسعه صادرات در اين بخش است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛حجت الله بيرانوند در اين رابطه اظهار داشت: عمده ترين صادرات غيرنفتي استان لرستان مربوط به داروهاي انساني و دامي، مصالح ساختماني نظير سيمان و محصولات شركت فروآلياژ ازنا است.

وي افزود: با توجه به اينكه صنعت داروسازي استان با نگاه صادرات شكل گرفته امروز 50 درصد صادرات استان در ناحيه گمرك خرم آباد مربوط به داروسازي است.

16 كشور به بازارهاي صادراتي لرستان اضافه شد بيرانوند با ابراز خرسندي از افزايش چندين كشور به بازار هدف صادرات استان گفت: به دليل بالا رفتن سطح معلومات تجار و بازرگانان واحدهاي توليدي و تعاملات بيروني هيئت هاي تجاري امروز شاهد افزايش بيش از 16كشور به كشورهاي هدف صادراتي استان هستيم كه البته هنوز متناسب با توان استان در حوزه صادرات نيست و نيازمند تلاش بيشتر است.

وي نبود زيرساختهاي لازم را يكي از مهمترين موانع توسعه صادرات در استان برشمرد و افزود: علت توسعه صادرات در استانهاي برخوردار تمركز روي زيرساختها بوده است كه به عنوان مثال در استانهايي نظير خوزستان به واسطه وجود پالايشگاه و توليد مشتقات نفتي آمار صادرات افزايش يافته است.

بهره برداري از پتروشيمي درآمد ارزي لرستان را 3 برابر مي كند سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت لرستان با اشاره به پروژه پتروشيمي لرستان گفت: طبق پيش بيني بهره برداري از پروژه پتروشيمي لرستان بيش از 300 ميليون دلار درآمد ارزي در پي خواهد داشت كه اين خود به تنهايي 3 برابر درآمد ارزي كنوني استان است.

وي افزايش كيفيت را از عوامل اساسي توسعه صادرات دانست و گفت: واحدهاي توليدي استان مي بايست با نگاه صادرات محور اقدام به توليد كنند و همانطور كه استان از نظر كمي در بسياري محصولات به مرز خودكفايي رسيده است كيفيت محصول نيز مي بايست مورد توجه قرار گيرد.

بيرانوند توليد مبتني بر علم را از ديگر محورهاي توسعه صادرات عنوان كرد و افزود: صادرات پروسه اي است كه از توليد آغاز و به مصرف ختم مي شود كه با توجه به اين مسئله با نگاه صادرات محور مي توان طي يك برنامه پنج ساله توليد را به سمت و سوي توسعه صادرات هدايت كرد.

ضرورت استفاده از پتانسيلهاي باغي و كشاورزي لرستان براي توسعه صادرات وي با تاكيد بر توجه به كشاورزي صنعتي و فرآوري سنگ در استان گفت: يكي از عوامل مهم در جلوگيري از هدر رفتن منابع و كاهش هزينه ها تاكيد بر كشاورزي صنعتي و استفاده از پتانسيل هاي باغي و غذايي استان است.

بيرانوند از افتتاح دو آزمايشگاه كنترل كيفي محصول در اين استان خبر داد و گفت: متاسفانه تاكنون استان از داشتن آزمايشگاه كنترل كيفي مرجع و قابل اعتماد محروم بوده كه با تلاشهاي صورت گرفته 2 آزمايشگاه كنترل كيفي در استان راه اندازي شد كه كار كنترل كيفي محصولات باغي استان را انجام خواهند داد.

صادرات استان متناسب با ظرفيت هاي موجود نيست وي با تاكيد بر اينكه صادرات موتور محركه اقتصاد هر منطقه اي است، يادآور شد: استان لرستان از نظر صادرات غيرنفتي مظلوم واقع شده است و صادرات استان متناسب با ظرفيت هاي موجود نيست.

سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت لرستان بهبود كيفيت توليد را از اهداف اساسي تشكيل وزارت صنعت، تجارت و معدن دانست و افزود: ناهماهنگي كيفيت و قيمت و درنهايت عدم همسو بودن توليد و تجارت سبب شده است تا توليد متناسب با نياز مصرف كنندگان داخلي انجام بگيرد و توان رقابت با كالاي خارجي را نداشته باشد.

وي افزود: با ادغام صنعت و تجارت هماهنگي مطلوبي بين توليد و تجارت برقرار خواهد شد كه البته دستيابي به اين مهم نيازمند برنامه ريزي هدفمند در راستاي تحقق اهداف كلان دولت خواهد بود.

فرآوري كالاها راهكاري براي رشد صادرات بيرانوند در ادامه سخنان خود با تاكيد بر برنامه هاي اين سازمان براي توسعه صادرات، گفت: براي توسعه صادرات در استان لرستان نيازمند به ايجاد ارزش افزوده هستيم كه در اين راستا با فرآوري كالاها مي توان ارزش افزوده را به دهها برابر رساند.

سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت لرستان عدم وجود صنايع تبديلي در استان را از موانع توسعه صادرات دانست و گفت: متاسفانه برخي محصولات استان به علت عدم وجود صنايع تبديلي براي فرآوري از استان خارج مي شوند كه چنين امري خود سبب افزايش هزينه ها و عدم توسعه صادرات خواهد شد.

بيرانوند يادآور شد: در حال حاضر درآمد حاصل از صادرات غيرنفتي استان لرستان 115 ميليون دلار است كه نسبت به 22 ميليون دلار سال 84 از رشد نسبتا خوبي برخوردار بوده است اما اين ميزان به هيچ وجه در حد توان توليدي استان نيست.

سهم ناچيز 10 درصدي كشاورزي در صادرات لرستان بنابر اين گزارش، در حاليكه لرستان يكي از قطبهاي كشاورزي كشور محسوب مي شود ولي سهم اين بخش در حوزه صادرات محصولات غيرنفتي در سال گذشته تنها نزديك به 10 درصد بوده است كه بايد در اين زمينه چاره انديشي شود.

اين امر نشان مي دهد كه استان لرستان با داشتن بيش از 848 هزار هكتار اراضي كشاورزي، توليد سالانه بيش از دو ميليون تن محصول، وجود 130 هزار خانواره بهره بردار، 50 هزار هكتار باغات مثمر، ميزان بارندگي نرمال570 ميليمتر، ميزان 13.5 ميليارد مترمكعب آب توليدي و خروجي از استان در طول سال و بيش از 6.5 ميليون راس دام سبك و سنگين هنوز در حوزه كشاورزي و آب و خاك به آنچه مطلوب است، دست نيافته است./س

چهارشنبه|ا|28|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن