تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816937827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جمهور در جشنواره رازي ايران به مرجع علمي تبديل مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: رئيس جمهور در جشنواره رازي ايران به مرجع علمي تبديل مي شود
جام جم آنلاين: رئيس جمهور با اشاره به عزم و اراده ملي در حوزه ارتقاي سطح بهداشت و درمان و حركت پرشتاب علمي و پژوهشي در كشور، اهتمام و توجه ويژه مسئولان را به فعاليت‌هاي علمي، تحقيقاتي و پژوهشي دانشمندان، متخصصان و جوانان كشور خواستار شد.


آقاي احمدي‌نژاد در هفدهمين جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي كه در دانشگاه شهيد بهشتي تهران برگزار شد گفت: مي توانيم به سرعت به مرجع علمي در جهان تبديل شويم، در اين راستا دولت به طور كامل از همه اقدامات و فعاليت هاي تحقيقاتي و پژوهشي حمايت خواهد كرد.

وي با تقدير از محققان، پژوهشگران و برگزاركنندگان جشنواره افزود: جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي نشان ديگري از حركت علمي پرشتاب ملت ايران و جامعه پژوهشي و علمي كشور است.

رئيس جمهور گفت: سرعت حركت علمي در كشور بسيار مناسب است، با وجود اين، ظرفيت علمي، استعدادها و توانمندي‌هاي موجود در كشور بيش از اينهاست كه بايد به آن پرداخته شود.

آقاي احمدي نژاد سلامت را يكي از اركان اصلي سعادت انسان و جامعه دانست و اظهار داشت: هيچ نعمتي با نعمت سلامت برابري نمي‌كند و سلامت مقدمه هر اتفاقي است كه قرار است براي انسان بيفتد.

وي افزود: شيوه هاي درمان در دنيا متنوع، و بسياري از دستاوردهاي پزشكي نوين است و ما بايد همه اين دستاوردها را در اختيار داشته باشيم و علاوه بر آن بايد به شيوه هاي درماني خودمان كه دانشمندان و متخصصان داخلي با روش‌هاي ابتكاري ابداع كرده‌اند نيز توجهي ويژه و تلاش كنيم در حوزه درمان به نقطه اي برسيم كه همگام بلكه جلوتر از سطح دنيا باشيم.

احمدي نژاد با اشاره به اينكه در دو، سه سال اخير 25 تا 30 هزار نفر براي درمان وارد كشور شده اند اظهار داشت: درمان در ايران عالمانه‌تر، مطمئن‌تر و ارزان‌تر است ضمن اينكه هر كس به ايران سفر مي كند مسافرت او در حقيقت سفري علمي و فرهنگي خواهد بود.

وي با بيان اينكه مي توانيم به مرجع جهاني در حوزه درمان تبديل شويم به اقدامات مناسب در بخش دارو و توليد داروهاي جديد در داخل كشور اشاره كرد و افزود: امروز با توجه به اينكه نوع بيماري ها در دنيا پيچيده تر مي شود به داروهاي نوتركيب و موثرتر به خصوص در درمان بيماري هاي صعب العلاج نياز داريم كه بايد در اين مسير با سرعت بيشتر حركت كنيم.

رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه دولت با همه توان خود از پژوهش و تحقيقات در كشور حمايت مي كند گفت: البته دولت برنامه هاي گسترده تري در زمينه تحقيقات و پژوهش در كشور داشت اما به خاطر آنكه مسير برنامه ريزي كشور در يك نهاد و قوه متمركز نيست و نظرهاي مختلفي در اين باره اعمال مي شود نتوانستيم به تمام اهداف برسيم و اي كاش مي توانستيم همه بودجه هاي تحقيقاتي را به وزارتخانه مربوط بدهيم تا به صورت هدفمند از طرح ها و ابداعات پشتيباني شود.

وي افزود: دولت در راستاي حمايت از طرح هاي تحقيقاتي و پژوهشي بودجه وزارت بهداشت را كه 10 درصد بودجه هاي تحقيقاتي به آن تعلق مي گيرد، به گونه اي افزايش مي دهد تا 20 درصد بودجه‌هاي تحقيقاتي كشور به اين وزارتخانه اختصاص يابد.

رئيس جمهور با تأكيد بر اينكه بايد به گونه اي عمل كنيم كه در دنيا سرآمد باشيم، گفت: مطمئن هستم در يك برنامه پنج ساله مي توانيم به قطب درمان و داروي منطقه خاورميانه تبديل شويم و اين دور از دسترس نيست.

وي افزود: در حقيقت مسابقه اي در جهان است كه معيار اصلي در همه ارزيابي ها بازدهي مالي خواهد بود و همه چيز حتي تعليم و تربيت به تجارت تبديل شده، اما نگاه و فرهنگ ما بر اين باور است كه سعادت و كمال هر فرد در خدمتگزاري به ديگران و گذشت از منافع شخصي براي ديگران است.

احمدي نژاد تصريح كرد: در نگاه غربي و همراه با آن نگاه، حمله به كشورها و تجاوز و كشتار سعادت به شمار مي رود اما از ديدگاه ما انساني سعادتمندتر است كه رفاه خود را در رفاه ديگران مي بيند و بيشتر به جامعه خدمت مي كند.

رئيس جمهور با بيان اينكه طبابت در كشور ما موضوع مقدسي است تا جايي كه به طبيب حكيم هم مي گفتند، گفت: اگر طبابت تبديل به تجارت شود جامعه هيچ گاه به سعادت نخواهد رسيد چرا كه به واسطه اين تجارت حلقه هايي براي كسب منافع بيشتر شكل مي گيرد كه هرگز به نفع مردم نيست و متعلق به ايران و اسلام هم نيست و بايد درباره آن در آموزش ها ، محيط هاي كاري و نظام پزشكي كشور مراقبت بسياري صورت گيرد .

احمدي نژاد با تأكيد بر حمايت از نخبگان و محققان جوان كشور خاطرنشان كرد: نبايد هيچ مانعي براي ورود و همكاري نخبگان و برگزيدگان جوان در جشنواره رازي و ساير جشنواره ها با دانشگاه ها وجود داشته باشد.

رئيس جمهور گفت: باور دارم كه ايران مي تواند بر بام جهان بنشيند و پرچمدار حيات طيبه، زندگي سعادتمند و علم و عمل صالح براي بشر باشد.(واحد مركزي خبر)

سه|ا|شنبه|ا|27|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن