تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816856817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دهمين همايش كتاب سال حوزه برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: دهمين همايش كتاب سال حوزه برگزار شد


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: دهمين همايش كتاب سال حوزه علميه امروز با حضور علما، فضلا، طلاب و نويسندگان حوزوي در مدرسه عالي دارالشفاء قم برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"آيت‌الله سبحاني در اين همايش گفت: حوزه علميه قم يگانه مرجع براي عالم تشيع است و كتابي كه به نام حوزه علميه قم نوشته، چاپ مي‌شود و بايد علاوه بر نظارت وزارت ارشاد، خود حوزه بر آن نظارت كند تا كتاب‌هاي غير علمي به نام حوزه نوشته نشود.
آيت‌الله سبحاني به جايگاه قلم و كتابت در اسلام اشاره كرده و اظهار داشت: قلمي كه در مسير تكامل مردم و جامعه باشد، خداوند به آن قسم ياد كرده و اين نشانه، بهترين دليل براي اين است كه اسلام از روز اول طرفدار قلم و كتابت بوده است.
معظم‌له افزود: بشر داراي دو نيروي بيان و قلم است و هر چند «بيان» نعمت عظيمي براي بشر است، اما دوام ندارد و آنچه مي‌تواند تا قيامت ماندگار، ثابت و پايدار باشد قلم است.
وي با بيان اينكه شهادت در پرتو قلم است خاطرنشان كرد: كساني كه شهيد مي‌شوند داراي ايمان و اخلاق هستند و اين ملكات را از علما ياد گرفته‌اند و قلم آنان شهدا را به اين معركه كشيده ‌است.
سبحاني در بخش ديگري از سخنان خود به ضرورت ارايه پايان‌نامه‌نويسي از سوي فارغ‌التحصيلان اشاره كرده و تصريح كرد: كتاب نوعي استمرار وجود انسان است، اما وقتي مي‌خواهيم با اين كتاب به جامعه خدمت كنيم و پاسخ‌گوي نيازهاي جامعه باشيم، بايد موضوعات و نگارش عالي مد نظر باشد.
وي افزود: پايان‌نامه‌ها بايد خلاء‌هاي موجود را پر كنند و از نظر محتوا در شأن حوزه علميه قم باشند.
معظم‌له با بيان اينكه، حوزه‌ از زمان شيخ طوسي تاسيس شده خاطرنشان كرد: كتاب‌هايي كه در حوزه چاپ و منتشر مي‌شود، بايد داراي نظارت داخلي باشد و تعداد آنان مشخص گردد، زيرا اگر اسلام در قاموس تشيع باقي مانده در اثر همين قلم‌ها است.
به گزارش ايسكانيوز به نقل از مركز خبر حوزه، سبحاني با توصيه به رعايت ادب در نگارش گفت: كتاب‌هاي متعددي عليه شيعه با الفاظ و القاب بسيار ناشايسته نوشته‌اند، گر چه علماي شيعه با رعايت اخلاق اسلامي پاسخ آنان را مي‌دادند.
رييس موسسه امام صادق (ع) افزود: تا قبل از انقلاب، كتاب‌هايي كه عليه شيعه نوشته شده خيلي معدود است، اما بعد از انقلاب، بغض‌ها عليه ما مضاعف شده و هفته‌اي نمي‌گذرد مگر كتابي عليه شيعه چاپ و يا در سايت‌ قرار نگيرد.
وي با بيان اينكه 40 هزار سايت عليه شيعه فعال است خاطرنشان كرد: حوزه علميه حدود 4 هزار شبهه را جمع‌آوي كرده و مردان بزرگي مي‌خواهد تا بتوانند به اين شبهات پاسخ دهند، چون تمام جامعه و نسل جوان چشم اميد به حوزه علميه دارند.
معظم‌له با انتقاد از اينكه در موضوعات فقهي كتاب كمتري نوشته مي‌شود تصريح كرد: حوزه بايد موضوعات مورد نياز را استخراج كند تا بخشي از آنان به موضوعات پايان‌نامه اختصاص داده شود و از تكرار و موازي‌كاري جلوگيري شود.
سبحاني تاكيد كرد: بايد قدرت مطلق شيعه براي همگان آشكار شود، در دنياي امروز كساني كه خارج از ايران با فقه شيعي سر و كار دارند مي‌گويند فقه اسلامي 1400 سال قبل چنين مسايلي را بيان كرده و آنان را مورد تعجب وا داشته است.
وي خواستار توجه به كيفيت چاپ كتاب‌ها، افزايش نسخه‌ها در كتابخانه‌ها شده و افزود: متاسفانه كيفيت چاپ كتاب‌ها مطلوب نيست و نسخه‌هاي كتب فاخر انديشمندان حوزه در كتابخانه‌ها كمياب است.
معظم‌له گفت: طرح مسايل فلسفي در حوزه نبايد به صورت غربي باشد و بايد تلاش كرد باب فلسفه اسلامي و غربي با هم مخلوط نشود و اين به اين معناي استفاده نكردن از فلسفه ديگران نيست.
سبحاني تاكيد كرد: انتشارات حوزه بايد آرم داشته باشد و كتاب‌هايي كه به نام شوراي عالي چاپ مي‌شود، آرم مخصوص داشته باشد تا بعضي از كتاب‌هاي بي‌مايه به نام حوزه چاپ نشود.
وي در پايان از مديريت حوزه كه در طول 10 سال توانسته پديده همايش كتاب سال و روح تحقيق و پژوهش را در حوزه تحرك ببخشد قدرداني كرد.

جمعه|ا|25|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن