تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816937897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مخاطب، حلقه‌ي گمشده شبكه‌ نمايش خانگي؛ گزارش ايسنا از پخش نامنظم سريال‌هاي «قهوه تلخ» و «قلب يخي»


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مخاطب، حلقه‌ي گمشده شبكه‌ نمايش خانگي؛ گزارش ايسنا از پخش نامنظم سريال‌هاي «قهوه تلخ» و «قلب يخي»


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

دو سريال «قلب يخي» و «قهوه تلخ»، پايه‌گذاران پخش مجموعه‌هاي ايراني در شبكه‌ي نمايش خانگي هستند، اما نگاهي به شيوه‌ي توزيع و پخش اين دو مجموعه در اين ايام، حاكي از آن است كه بيش از همه مخاطب، حلقه‌ي گمشده‌ي نمايش خانگي در ايران محسوب مي‌شود.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، مجموعه‌هاي «قلب يخي» و «قهوه تلخ»، هر دو در مدت توزيع و پخش خود از طريق شبكه‌ي نمايش خانگي، با توقف‌ و بي‌نظمي‌هايي مواجه بودند كه اين مساله، چشم‌انداز خوبي را براي مخاطبان اين سريال‌ها به دنبال نداشت.

در حال حاضر نيز پخش هر دو مجموعه‌ي «قلب يخي» و «قهوه تلخ»، به دلايل مختلف، مدتي است كه متوقف شده و در حالي كه زمزمه‌هاي توقف هميشگي «قهوه تلخ» از سوي مهران مديري و تيمش به گوش مي‌رسد، مخاطبان سرگردان اين سريال‌ هستند كه پرونده‌اي ناتمام را در ذهن خود مي‌بندند.

بر اساس اين گزارش ايسنا، از مدت‌ها قبل خبرهايي درباره‌ي توزيع قسمت‌هاي جديد «قهوه تلخ» كه داستان آن در زمان حال مي‌گذشت، منتشر شد، اما مسائلي چون «دريافت مجوز مجدد ساخت از وزارت ارشاد» و «توزيع نسخه‌ي قاچاق اين سريال» به ناگاه تمام معادلات را بر هم زد.

به نحوي كه اين روزها خبرهايي مبني بر تعطيلي اين پروژه و جمع‌آوري دكورها به گوش مي‌رسد.

البته تاكنون هيچ توضيحي از سوي تهيه‌كنندگان و كارگردان در جهت رد يا تاييد خبرهاي موجود، ارائه نشده و توليدكنندگان «قهوه تلخ» تصميم گرفته‌اند تا زماني نامعلوم، سياست سكوت را در پيش گيرند.

با اين حال برخي از عوامل اين سريال از جمله خشايار الوند و سعيد پيردوست در مصاحبه‌هايي مجزا به اظهار نظر درباره «قهوه تلخ» پرداخته‌اند.

سعيد پيردوست با بيان اينكه دل خوشي از «قهوه تلخ» ندارد، به ايسنا گفته است: پيردوست ادامه داد: در سري دوم «قهوه تلخ» هنوز اتفاقي نيفتاده است. ولي به طور كلي‌، كاري كه از همان اول، مسائلي برايش پيش بيايد،‌ بالتبع‌، عواقب خوبي نخواهد داشت.

خشايار الوند هم به ايسنا گفته است: «قهوه تلخ» از نظر من منتفي است.

او توضيح داده است: اصلاحيه‌هاي فراواني به فصل اول خورد و اين فصل، از نظر زمان، دچار كمبود است يعني به جاي 120 دقيقه‌، 90 دقيقه است و حدود 30 دقيقه آن كم شده است. تمام شوخي‌هاي آن را در آورده‌اند. هر جاي آن را كه كمدي داشته در آورده‌اند و با وجود اين همه اصلاحيه‌ كه مديري و تهيه‌كننده‌ها هم پذيرفتند و اعمال اصلاحيه‌ها را انجام داده‌اند، اما باز هم مجوز پخش نگرفت.

اگرچه تعطيلي ناگهاني يك پروژه براي عوامل آن امري ناخوشايند به نظر مي‌رسد اما بايد پذيرفت نيمه‌كاره رها شدن يك مجموعه و حتي تاخير طولاني مدت پخش آن، بيش از همه كام مخاطبان را تلخ مي‌كند؛ مخاطباني كه ماه‌ها با سريالي چون «قهوه تلخ» همراه بودند، فراز و فرود آن را متحمل شدند و حتي با درخواست مهران مديري، سي‌دي‌هاي قاچاق اين مجموعه را نخريدند و علي‌رغم عدم وجود قانون جدي كپي‌رايت، از كپي نسخه‌هاي «قهوه تلخ» خودداري كردند و فقط نسخه مجاز و اصلي آن را خريدند.

و البته اين بي‌توجهي به مخاطب، در حالي كه هنوز، تكليف قصه، كاراكترها و داستان، روشن نشده است، به نوبه‌ي خود به سيستم شبكه نمايش خانگي هم لطمه مي‌زند كه كم كم مي‌رفت به رسانه‌يي جدي در بين مخاطبان و رقيبي جديد براي تلويزيون تبديل شود.

بدقولي‌هايي از اين دست، مخاطبان را نسبت به سيستم پخش از طريق شبكه نمايش خانگي، بي‌اعتماد كرده و كم كم اين ذهنيت را در آنان شكل مي‌دهد كه دنبال كردن اين سريال‌ها، تنها به اتلاف وقت و هزينه او منجر شده و نتيجه‌ي ديگري در بر نداشته است. ضمن اينكه افقي نامعلوم را پيش روي كارگردانان و تهيه‌كنندگاني قرار مي‌دهد كه تصميم داشتند وارد حيطه‌ي ساخت سريال در شبكه نمايش خانگي شوند.

بر اساس اين گزارش ايسنا، تجربه‌ي ساخت سريالي مانند «قهوه تلخ»، حاكي از اين است كه مخاطب ايراني نشان داده اگر مجموعه‌اي به سلايق و درخواست‌هاي او احترام بگذارد، از آن استقبال مي‌كند، اما انتظار مي‌رود سازندگان و دست‌اندركاران مجموعه‌هاي نمايش خانگي به مخاطبان خود، كه سرمايه‌ي اصلي اين سيستم پخش هستند، توجه بيشتري داشته باشند و به راحتي موجبات سلب اعتماد آنان را فراهم نكنند.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|27|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن