تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816894072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاديار دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: استاديار دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر:
خبرگزاري فارس: استاديار گروه شيلات دانشكده منابع طبيعي درياي دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر گفت: بعضي از اسانس‌هاي گياهي اثرات مثبتي در كنترل آلودگي‌هاي ميكروبي و قارچي ماهيان دارند.


به گزارش خبرگزاري فارس از بندر انزلي، سيدمحمد موسوي ظهر امروز در جمع پژوهشگران آبزي‌پروري اين شهرستان اظهار داشت: توليد آبزي‌پروري در مدت 10 سال گذشته با ميانگين رشد 11 درصدي مواجه بوده است.
موسوي مهم‌ترين عامل كاهش توليد در آبزي‌پروري را شيوع بيماري‌هاي مختلف و عدم پاسخ به درمان‌ها و داروهاي متداول عنوان كرد و افزود: يكي از مهم‌ترين دلايل اين امر وجود مقاومت‌هاي دارويي در عوامل بيماري‌زاي آبزيان و اثرات سوء بر محيط زيست، آبزيان و انسان است.
وي با بيان اينكه استفاده از داروها و اسانس‌هاي گياهي در سال‌هاي اخير در درمان بيماري‌ها و آلودگي‌هاي ميكروبي و قارچي مورد توجه قرار گرفته است، تصريح كرد: بعضي از اسانس‌هاي گياهي اثرات مثبتي در كنترل آلودگي‌هاي ميكروبي و قارچي داشته‌اند.
موسوي با اشاره به بررسي اسانس گل ميخك، آويشن، اوكاليپتوس، شمعداني و ...، خاطرنشان كرد: تعدادي از اسانس‌ها به دليل داشتن اثرات آرام‌بخشي و بيهوشي، محرك ايمني و ضد قارچي و ميكروبي به عنوان مواد موثر و قابل استفاده در آبزي‌پروري معرفي شدند.
كارشناس انستيتو تحقيقات بين‌المللي ماهيان خاوياري نيز در اين جلسه به بررسي جمعيت باكتريايي روده بچه ماهيان ازون‌برون پرورشي در وان‌هاي فايبرگلاس اشاره كرد و گفت: فلور باكتريايي روده ماهيان وابستگي بسياري به شرايط پرورشي دارد.
مهدي عليزاده تغذيه، اكسيژن، دما و بار ميكروبي محل پرورش آب را از شرايط پرورش ماهيان ازون‌برون عنوان كرد و افزود: اين عوامل در اعمال مديريت موفق بهداشتي در پرورش ماهيان ازون‌برون حائز اهميت است.
به گفته وي، طبق نتايج به دست آمده از بررسي فلورباكتريايي، ميانگين تعداد باكتري‌هاي هوازي و بي‌هوازي اختياري روده به دست آمده و باكتري‌هاي شناسايي شده در روده بچه ماهيان پرورشي در وان‌هاي فايبرگلاس از يك جنس بودند.
استاديار دانشكده منابع طبيعي دانشگاه آزاد اسلامي قائم‌شهر نيز در اين جلسه با اشاره به بررسي و شناسايي انگل‌هاي خارجي برخي از ماهيان رودخانه تلار اظهار داشت: بررسي درصد و شدت آلودگي انگلي سه گونه از ماهيان رودخانه تلار در قائم‌شهر انجام شد.
عباس بزرگ‌نيا افزود: از سه ايستگاه سنگ‌شكن، پل روستاي منگل و تقاطع رودخانه تلار و برنجستانك رود در فصل‌هاي مختلف سال به روش الكتروشوكر نمونه‌برداري شد.
وي با بيان اينكه ماهيان به صورت زنده به آزمايشگاه دانشكده كشاورزي دانشگاه آزاد قائم‌شهر منتقل شدند و پس از بيومتري از نظر انگل‌هاي خارجي مورد بررسي انگل‌شناسي قرار گرفتند، تصريح كرد: بيشترين درصد آلودگي مربوط به ماهي سفيد رودخانه‌اي بوده و كمترين آلودگي مربوط به ماهي خياطه گزارش شده است.
بزرگ‌نيا تحقيق مذكور را نخستين مطالعه جامع از نظر انگل‌شناسي بر روي ماهيان رودخانه تلار قائم‌شهر عنوان كرد و اذعان داشت: بيشترين درصد و شدت آلودگي انگلي مربوط به داكتيلوژيروس است.
انتهاي پيام/خ۲۰

يکشنبه|ا|25|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن