تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817054511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشدار رئيس مجلس در مورد تحركات اخير آمريكا و اروپا عليه ايران


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: هشدار رئيس مجلس در مورد تحركات اخير آمريكا و اروپا عليه ايران
سرويس پارلماني: «ملت ايران با هدايت‌هاي رهبر فرزانه انقلاب و با وحدت و پرهيز از حواشي، آمريكا و برخي كشورهاي غربي را از اين طريق بي‌مقصد پشيمان مي‌كند.»

دكتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، با اعلام اين هشدار در جلسه علني ديروز، از رزمايش نيروهاي مسلح در آب‌هاي خليج‌فارس و درياي عمان تشكر و قدرداني كرد و افزود: استراتژي آمريكا در پس بحران منطقه‌اي، ايجاد اختلافات مذهبي است، چنانكه در چند هفته اخير شاهد اجراي اين سناريو خائنانه در عراق و سوريه بوده‌ايم.

وي يادآور شد: انفجارهاي متعدد در مسير عزاداران حسيني براي مراسم «اربعين» و انفجار در شهرك «صدر» بغداد، بخشي از سناريو آمريكايي است كه برخي كشورهاي منطقه هم در آن دست دارند.

رئيس مجلس همچنين گفت: ماجراجويي در سوريه و انفجارهاي متعدد از سويي و تحريكات مختلف از طريق برخي كشورهاي منطقه از سوي ديگر و اعزام ناظر از جانب اتحاديه عرب حكايت از دستپاچگي آمريكا براي مسأله‌سازي جديد در منطقه دارد.

لاريجاني سپس اظهار داشت: تأسف‌آور است كه ايالات متحده آمريكا حاضر است عنوان رهبري بدلي جهان را يدك بكشد، حتي اگر اين رهبري در جهنم و همراه با نفرت شكل گيرد، ولي حاضر نيست بخشي از همت خود را صرف خدمت به ملت‌ها كند.

وي اضافه كرد: پس از فضاحت اخراج نظاميان آمريكايي از عراق و سرنگوني پي در پي ديكتاتورهاي وابسته به آمريكا در منطقه و افزايش مشكلات اقتصادي در آن كشور كه منجر به تقليل بودجه دفاعي شد، طراحي دشمن فرضي و هدف‌گذاري تصنعي براي منحرف كردن افكار داخل و خارج ضرورت داشت و اين موضوع لازم بود تا ظاهر ساختگي رهبري كذايي آمريكا بر دنيا دچار ورشكستگي نشود، اما عجيب است كه مسئولان آمريكايي ريشه اين ورشكستگي را كه در نفرت جهاني نهفته است، درك نمي‌كنند و از اين شاخه به شاخه ديگري مي‌پرند.

اهميت ثبات اقتصادي

رئيس مجلس در گفتاري ديگر به انتقاد از برخي اقدامات دولت دهم پرداخت و خطاب به مسئولان اجرايي، تأكيد كرد: براي مقابله با دسايس دشمنان، مؤلفه‌هاي اقتصاد ملي بايد به طور مستمر مورد توجه قرار گيرد و نبايد با روش‌هاي غيرعلمي شاهد برخي نوسان‌ها در اقتصاد ملي باشيم كه آدرس غلطي به دشمن بدهد.

وي يادآور شد: اندازه‌گيري مديريت انقلابي در پايداري مسير اقتصاد ملي نهفته است و به جاي تغيير در مديريت‌ها آن هم در نزديكي انتخابات مجلس كه حداقل سوءتفاهم ايجاد مي‌كند، همت خود را بايد بر حل مشكل اشتغال و گراني متمركز كند.

رئيس مجلس در ادامه سخنانش در مورد سالروز 17 دي سال 1314، گفت: 76 سال پيش گوشه‌اي از نقشه استعمار غرب با اجراي قانون كشف حجاب توسط رضاخان ميرپنج به اجرا درآمد و او مي‌خواست با اين اقدامات القا كند كه اگر لباس‌ها از تن درآيد، عقل‌ها افزون مي‌شود.

لاريجاني آنگاه سالروز قيام تاريخي مردم قم در 19 دي سال 1356 را گرامي داشت و آن را نماد تربيت مكتب جعفري توصيف كرد.

وي افزود: خوشبختانه، در صحنه‌هاي مجاهدت و ايستادگي در طول سال‌هاي پس از انقلاب هم مردم قم همواره پيشرو بوده‌اند.

كنترل مبادلات ارزي

بررسي لايحه «مبارزه با قاچاق كالا و ارز»، در جلسه‌هاي صبح و بعدازظهر ديروز مجلس شوراي اسلامي ادامه يافت و چند ماده ديگر آن به تصويب رسيد.

همچنين مواد 6 و 10 آن براي تجديدنظر نهايي در اختيار كميسيون اقتصادي قرار گرفت.

براساس ماده 5 بانك مركزي موظف است براي پيشگيري و كنترل مبادلات غيرمجاز ارزي، اقدامات زير را انجام دهد:

ـ تعيين و اعلام ميزان ارز قابل نگاهداري و مبادله در داخل كشور، همراه مسافر، همراه رانندگان عبوري و موارد ديگر.

ـ ايجاد سامانه اطلاعات مالي صرافي‌ها و رصد و ارزيابي فعاليت‌ها.

ـ دولت مكلف است ارز مورد نياز اشخاص را تأمين و در صورت نبود آن به ميزان كافي، بازارهاي مبادله آزاد ارز را به‌گونه‌اي ايجاد كند كه تقاضاي ارز مسافري و عبوري از طريق قانوني تأمين

شود.

ـ عرضه و فروش ارز خارج از واحدهاي مجاز به وسيله اشخاص و واحدهاي صنفي ممنوع است و با مرتكبان برخورد قانوني مي‌شود.

در ماده 7 هم آموزش‌هاي ضمن خدمت كاركنان ستاد پيش‌بيني شده است.

نظارت الكترونيك واردات و صادرات

به موجب ماده 4 وزارت صنعت، معدن و تجارت، موظف شد با همكاري ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز و وزارت امور اقتصادي و دارايي گمرك جمهوري اسلامي ايران و ديگر دستگاه‌هاي مربوط، نسبت به تهيه و بهره‌برداري از سامانه نرم‌افزاري جامع يكپارچه‌سازي و نظارت بر فرآيند تجارت اقدام كند.

وزارتخانه‌هاي امور اقتصادي و دارايي و راه و شهرسازي هم موظف شدند مبادي ورودي و خروجي و مسيرهاي حمل و نقل را به وسايل الكترونيك مجهز كنند.

همچنين وزارت راه و شهرسازي موظف خواهد بود با همكاري ستاد و دستگاه‌هاي اجرايي عضو آن نسبت به ساماندهي تجهيز و تكميل اسكله‌ها و خورها و نظم‌دهي به تردد و توقف شناورها اقدام كند.

وظايف قوه قضائيه در مبارزه با قاچاق

در ماده 9 وظايف قوه قضائيه و سازمان تعزيرات حكومتي براي پيشگيري از قاچاق كالا و ارز تعيين شده و در ماده 8 دستگاه‌هاي عضو ستاد علاوه بر وظايف ذاتي خود، موظفند حسب مورد با هماهنگي ستاد نسبت به مبارزه با قاچاق كالا و ارز اقدام كنند.

تصويب يك فوريت طرح اصلاح قانون مديريت خدمات كشوري

طرح «الحاق يك تبصره به ماده 115 قانون مديريت خدمات كشوري»، با پيشنهاد دو فوريت در اين جلسه مطرح شد و در پي رد اين پيشنهاد يك فوريت آن از تصويب گذشت.

بيانيه 220 نماينده

همچنين اعلام شد كه 220 نفر از نمايندگان در بيانيه‌اي، از رزمايش دريايي «ولايت 90» كه توسط نيروي دريايي‌ ارتش برگزار شد، تشكر و قدرداني كردند.

غيبت بهمني و لغو جلسه غيرعلني

به گزارش خبرنگار پارلماني اطلاعات جلسه غيرعلني ديروز در مورد علت نوسان نرخ سكه و ارز، كه قرار بود با حضور رئيس جمهوري، رئيس كل بانك مركزي كشور و وزيران اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت تشكيل شود، به دليل سفر دكتر محمود احمدي‌نژاد به چند كشور آمريكاي لاتين و امتناع محمود بهمني رئيس كل بانك مركزي از حضور در جلسه، تشكيل نشد.

در اين ارتباط، محمدرضا باهنر، به‌عنوان رئيس ادامه جلسه، اظهار داشت: روز چهارشنبه باخبر شديم كه رئيس جمهوري همراه وزيران صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارايي به آمريكاي لاتين مي‌رود و اين دو وزير معاونان خود را به مجلس مي‌فرستند.

وي افزود: قرار بود محمود بهمني در اين جلسه شركت كند، ولي گفته شده است كه وي نمي‌تواند در جلسه حضور يابد.

باهنر سپس گفت: آيا به آقاي بهمني دستور داده‌اند كه به اين جلسه نيايد يا دليل ديگري وجود دارد؟

وي اضافه كرد: حضور نيافتن وزيران براي مجلس موجه است، ولي رئيس كل بانك مركزي در مورد غيبت خود بايد توضيح دهد.

نايب رئيس مجلس در ادامه سخنانش يادآور شد: موضوع را پيگيري مي‌كنيم، زيرا وقتي مجلس از مقامي دعوت مي‌كند، بايد به آن پاسخ داده شود و رئيس كل بانك مركزي هم مكلف بود كه به مجلس بيايد.

تقديم تفريغ بودجه 89 به مجلس

بنابراين گزارش: در اين جلسه اعلام شد كه گزارش تفريغ بودجه سال 1389 كل كشور تقديم هيأت رئيسه شده است.





يکشنبه|ا|25|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن