تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816904336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شركاي تجاري و نفتي ايران براي قطع ارتباط با جمهوري اسلامي تحت فشار آمريكا، مقاومت مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: شركاي تجاري و نفتي ايران براي قطع ارتباط با جمهوري اسلامي تحت فشار آمريكا، مقاومت مي‌كنند
بخش خبري: رايزني‌ها و تلاش‌هاي مقامات آمريكايي براي متقاعد كردن خريداران نفت ايران يا شركاي تجاري جمهوري اسلامي براي قطع واردات يا ارتباط اقتصادي با ايران، واكنش‌هاي مختلفي را در اين كشورها به دنبال داشته است؛ از تسليم شدن تحت فشار تا مقاومت مقابل خواسته‌هاي غير منطقي و زورگويانه آمريكا.
به گزارش خبرنگار ما، بسياري از شركت‌ها و كشورهاي طرف مبادله نفتي و تجاري با ايران اين روزها تحت فشار آمريكا، خواهان استثناء شدن از روند توقف تجارت با ايران با ايران هستند. در اين ميان برخي كشورها هم موضع قاطعانه‌تري گرفته‌اند و صراحتا از ادامه همكاري و ارتباط تجاري با ايران با وجود فشارهاي آمريكا سخن مي‌گويند.
آمريكا قوانين داخلي خود را به ديگر كشورها تحميل نكند
وزير خارجه سنگاپور با انتقاد شديد از تحريم يك شركت اين كشور توسط آمريكا به دليل معامله با ايران گفت آمريكا نبايد قوانين داخلي خود را به كشورهاي ديگر تحميل كند.
به گزارش پايگاه خبري آسيا وان، وزير امور خارجه سنگاپور گفت: تحريم‌هاي آمريكا عليه شركت سنگاپوري كو اويل پت، يكجانبه و فراتر از تحريم‌هاي مصوب شوراي امنيت سازمان ملل متحد است.
بر اساس اين گزارش، آمريكا روز پنجشنبه با هدف افزايش تلاش‌ها براي ضربه زدن به بخش انرژي تحريم‌هايي را عليه شركت كو اويل پت سنگاپور، شركت دولتي ژوهاي ژنرونگ چين و شركت فال اويل كوي امارات به دليل همكاري با ايران و فروش بنزين به اين كشور وضع كرد.
اين اقدام آمريكا بدان معناست كه شركت كو اجازه صادرات به آمريكا، انجام مبادلات پولي با بانك‌هاي آمريكايي و اخذ وام‌هاي بيش از 10 ميليون دلار آمريكا از موسسات مالي آمريكايي را نخواهد داشت.
وزير امور خارجه سنگاپور با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد: اين تحريم‌ها به مثابه قوانين داخلي آمريكاست و تحريم‌هايي يكجانبه است كه توسط دولت آمريكا عليه اشخاص حقيقي و حقوقي طرف معامله با ايران اعمال مي‌شود. اين اقدامات فراتر از تحريم‌هاي مصوب شوراي امنيت سازمان ملل است كه به نمايندگي از تمام اعضاي ملل متحد اتخاذ شده است.
وي افزود: ما اطلاعات كاملي نداريم تا در مورد اين موضوع خاص اظهار نظر كنيم. اما بطور كلي بايد بگويم، ما در جايگاهي نيستيم كه قوانين داخلي ساير كشورها را اجرا كنيم.
سنگاپور، يكي از متحدان اصلي آمريكا و از مراكز اصلي مبادلات تجاري در بين كشورهاي آسيايي به شمار مي‌رود كه براي حمايت از نيروهاي آمريكايي، تعدادي نيرو به افغانستان اعزام كرده است. ناوهاي هواپيما بر آمريكايي به طور منظم براي تجديد قوا در ساحل اين كشور جنوب شرق آسيا توقف مي‌كنند.
به نوشته روزنامه بيزنس تايمز سنگاپور، شركت كو اويل پت يكي از شركت‌هاي بزرگ نفتي فعال در سنگاپور به شمار مي‌رود. رياست اين شركت را پيتر فو جونيور، برادر زن تاجر معروف سنگاپوري، اونگ بنگ سنگ بر عهده دارد.
هشدار ژاپن و كره جنوبي درباره عواقب جهاني تحريم نفتي ايران
در همين حال وزير اقتصاد كره جنوبي و نخست‌وزير ژاپن درباره عواقب تحريم نفتي ايران هشدار داده و تاكيد كردند اين تحريم‌ها بر اقتصاد كشورشان تاثير مي‌گذارد.
به گزارش خبرگزاري مهر، "شين يون" وزير اقتصاد كره جنوبي در گفتگو با بلومبرگ اعلام كرد: تحريم نفت ايران بر اقتصاد كشورش تاثير مي‌گذارد و كره جنوبي نيازمند تامين نفت خود است.
وي افزود: 10 درصد نفت خود را از ايران وارد مي‌كنيم و به نظرم اين رقم اندكي نيست و نبود آن مي‌تواند بر اقتصاد كره جنوبي تاثير بگذارد.
وزير اقتصاد كره جنوبي تاكيد كرد: كره جنوبي با شركاي خارجي مبادلات تجاري دارد و هوز بسيار زود است تا درباره رويكرد خاص در قبال واردات نفت ايران سخن گفت.
همچنين "يوشيهيكو نودا" نخست‌وزير ژاپن در ديدار با "تيموتي گايتنر" وزير خزانه‌داري آمريكا در توكيو درباره تبعات تحريم ايران و تاثير آن بر اقتصاد كشورش و اقتصاد جهاني هشدار داد.
مقامات ژاپن پس از بحران ايجاد شده در نيروگاه هسته‌اي فوكوشيما دائيچي فعاليت بسياري از نيروگاههايشان را به حالت تعليق درآوردند.
مخالفت چين با اعمال تحريمهاي نفتي جديد بر ضد ايران
دولت چين با درخواست جديد آمريكا براي تحريم نفتي ايران مخالفت كرد.
به گزارش فرانس پرس در حالي كه تيموتي گيتنر وزير دارايي آمريكا به چين و ژاپن سفر كرده تا در ملاقات و ديدار با مقامهاي اين دو كشور توافق اين كشورها با اعمال تحريم نفتي بر ضد ايران را جلب كند، مقامهاي چيني مخالفت صريح خود را با اين درخواست اعلام كرده‌اند.
بر اساس اين گزارش سخنگوي وزارت خارجه چين تاكيد كرد: مساله واردات نفت از ايران هيچ ارتباطي با مساله هسته‌اي ندارد و اين مساله غير منطقي و غير معقول است كه كشوري بر چنين موضوعي پافشاري و اصرار مي‌كند.
ديدار گيتنر با مقامهاي چيني در حالي است كه "ون زيابائو"، نخست‌وزير چين قصد دارد هفته جاري به عربستان سعودي، يكي از بزرگترين توليد كنندگان نفت جهان، سفر كند. منابع آگاه اعلام كردند هدف اصلي از سفر نخست‌وزير چين به عربستان بررسي امكان جايگزين كردن نفت عربستان به جاي ايران است. چين حدود يك سوم نفت صادراتي ايران را خريداري مي‌كند.
در همين رابطه، وزير خارجه كره جنوبي گزارش‌هاي منتشر شده در مورد تصميم سئول براي كاهش واردات نفت خود از ايران به نصف را رد كرد.
به گزارش شبكه تلويزيوني "آريرانگ" كره جنوبي، دولت اين كشور گزارش‌هاي منتشر شده در مورد تصميم سئول براي كاهش واردات نفت خود از ايران به نصف را رد كرد.
وزير خارجه كره جنوبي، "كيم سانگ هان" در جريان ديدار خود از يك پايگاه نيروهاي آمريكايي در شمال سئول گزارش‌هاي منتشر شده در اين خصوص را نادرست دانست اما گفت براي حمايت از شركت‌هاي داخلي بايد اقدامي انجام شود.
پيش تر، رسانه‌هاي غربي به نقل از منابع آگاه مدعي شده بودند دولت كره جنوبي قصد دارد واردات نفت از ايران را به نصف كاهش دهد. برخي گزارش‌ها نيز از تصميم سئول براي كاهش سهم ايران به 8.3 درصد كل واردات نفت سئول خبر داده‌اند. ايران در سال 2011 ميلادي بيش از 10 درصد نفت مورد نياز كره جنوبي را تامين كرد.
تكذيب ادعاي رويترز مبني بر كاهش واردات نفت هند از ايران
رويترز به نقل از منابع آگاه اعلام كرد: دولت هند از پالايشگاههاي بزرگ اين كشور خواسته است تا واردات نفت از ايران را كاهش دهند. اين ادعا در حالي مطرح مي‌شود كه يك مقام در وزارت نفت هند طي اظهاراتي تاكيد كرد: دولت هند از شركتهاي اين كشور تقاضا نكرده واردات نفت از ايران را كاهش دهند.
به گزارش فارس به نقل از رويترز، منابع آگاه اعلام كردند: پس از تصويب قانون آمريكايي تحريم شركتهاي طرف قرارداد با بانك مركزي ايران دولت هند قصد دارد واردات نفت از ايران را كاهش دهد.
دهلي نو از پالايشگاههاي اين كشور خواسته است هر چه سريعتر به فكر كشورهاي جايگزين نفت ايران باشند. بر اساس اين گزارش هند روزانه بيش از 350 تا 400 هزار بشكه نفت از ايران وارد مي‌كند كه ارزش آن در سال به بيش از 12 ميليارد دلار مي‌رسد.
بر اين اساس هند طي ماههاي گذشته در پرداخت پول نفت وارداتي از ايران با مشكلات زيادي روبرو شده و اكنون نيز با اعمال تحريمهاي آمريكا بر ضد بانك مركزي ايران با مشكلات تازه‌اي مواجه شده است. "هالك بانك" تركيه نيز كه به تازگي واسطه پرداخت پول نفت وارداتي هند از ايران بود در پي فشارهاي آمريكا و اروپا رابطه مالي خود را با هند قطع كرده است.
قرار است يك هيات هندي روز 16 ژانويه(26 دي ماه) به تهران سفر كند تا در خصوص راهكارهاي پرداخت پول نفت ايران رايزني كند. ايران به هيچ وجه تمايلي براي خريد كالاهاي بي‌كيفيت هندي ندارد و ترجيح مي‌دهد از هند براي سرمايه‌گذاري در تجهيزات صنعت نفت و گاز كمك بگيرد ولي هند به علت تحريمهاي آمريكا مايل به انجام اين كار نيست.
يك مقام در وزارت نفت هند اما طي اظهاراتي تاكيد كرد: دولت هند از شركتهاي اين كشور تقاضا نكرده واردات نفت از ايران را كاهش دهند.
به گزارش خبرگزاري مهر، "سودهير بهارجاوا" يكي از مقامات وزارت نفت هند از روز پنج شنبه در گفتگو با رويترز تقاضاي دولت هند از شركتهاي نفتي در زمينه كاهش واردات نفت از ايران را تكذيب كرد.
وي با اشاره به تداوم روند كنوني واردات نفت از ايران از طريق تركيه با وجود تحريمهاي آمريكا، تاكيد كرد: از شركتهاي نفتي نخوسته‌ايم كه واردات نفت از ايران را كاهش دهند.
اين مقام هندي البته از تلاش دهلي براي يافتن منابع جايگزين نفتي خبر داد اما علت آن را توضيح نداد. خاطرنشان مي‌شود هند دومين مشتري نفت ايران پس از چين است كه 350 تا 400 هزار بشكه از نيازهاي نفتي خود را به صورت روزانه (12 ميليارد دلار در سال) از ايران تامين مي‌كند.
حمايت ژاپن از تحريم نفتي ايران تحت فشار آمريكا
از سوي ديگر اما دولت ژاپن در واكنش در پي فشارهاي آمريكا براي اعمال تحريم نفتي بر ضد ايران از اين اقدام حمايت كرده است.
به گزارش فارس به نقل از آسوشيتد پرس، دولت ژاپن قصد دارد ميزان واردات نفت خود از ايران را كاهش دهد.
بر اساس اين گزارش "جان آزومي"، وزير دارايي ژاپن پس از ديدار با تيموتي گيتنر وزير دارايي آمريكا در توكيو تاكيد كرد: ژاپن اقداماتي را براي كاهش واردات نفت از ايران آغاز خواهد كرد. وي در كنفرانس خبري مشترك با گيتنر تصريح كرد: ژاپن هم اكنون 10 درصد نفت مورد نياز خود را از ايران تامين مي‌كند ولي قصد دارد با انجام اقداماتي ميزان واردات نفت از اين كشور را كاهش دهد.
وي افزود: توكيو از كشورهاي عربي خليج فارس خواسته است تا با افزايش صادرات نفت كمبود احتمالي نفت ايران را جبران كنند. ژاپن يكي از مهمترين مشتريان نفتي ايران به شمار مي‌رود و همراه با چين و هند سه مشتري بزرگ نفت ايران است. وقوع زلزله و سونامي سال گذشته در ژاپن كه به كاهش توليد نيروگاه‌هاي اتمي منجر شده است وابستگي اين كشور به نفت وارداتي را افزايش داده است.
وزير دارايي ژاپن از آمريكا خواست تا به تاثيرات منفي كاهش يا قطع روابط تجاري كشورهاي مختلف با ايران توجه داشته باشد. آمريكا بايد شرايط خاص ژاپن را در نظر بگيرد. منابع آگاه دولت ژاپن اعلام كردند دولت اين كشور مذاكراتي را با شركتهاي نفتي آغاز كرده است تا با جلب موافقت آنها با كاهش خريد نفت از ايران دولت آمريكا را قانع كند استثنائاتي را در مورد ساير روابط بانكي ژاپن با ايران در نظر بگيرد.
مخالفت روسيه با اعمال تحريم نفتي بر ضد ايران
روسيه نيز براي چندمين بار با طرح آمريكا و اروپا براي اعمال تحريم نفتي ايران مخالفت كرد.
به گزارش رويترز، "سرگي ريابكوف"، معاون وزير خارجه روسيه تاكيد كرد: حتي اگر تهران به فعاليتهاي غني سازي اورانيوم ادامه دهد روسيه با تحريم نفتي ايران از سوي آمريكا و اروپا مخالف است.
بر اساس اين گزارش كشورهاي غربي ايران را متهم مي‌كنند كه هدف از غني سازي اورانيوم در اين كشور دستيابي به سلاح هسته‌اي است ولي جمهوري اسلامي ايران تا كنون بارها اعلام كرده است فعاليت هسته‌اي اين كشور تنها با اهداف صلح آميز بوده است. ريابكوف در مصاحبه اختصاصي با خبرگزاري ايتار تاس تصريح كرد: دولت مسكو با اعمال تحريم‌هاي اقتصادي و تجاري بر ضد ايران با هدف حل و فصل مساله هسته‌اي اين كشور مخالف است. اعمال تحريمهاي جديد نيز موجب توقف فعاليتهاي هسته‌اي ايران نخواهد شد.
* ادامه تلاش شركتهاي اروپايي براي معاف شدن از تحريم نفتي ايران
در چنين فضايي منابع آگاه اعلام كردند: شركتهاي نفتي ايتاليا، اسپانيا و يونان خواستار مهلت 12 ماهه از اتحاديه اروپا براي اعمال تحريم‌هاي نفتي ضد ايران شدند.
به گزارش رويترز، ايتاليا، اسپانيا و يونان بزرگترين خريداران نفت ايران در اروپا به شمار مي‌روند و كاهش ناگهاني واردات نفت از ايران موجب تشديد بحران مالي و اقتصادي اين كشورها خواهد شد.
بر اساس اين گزارش، شركتهاي ساراس‌اي آر جي و ايپلوم ايتاليا قرارداد خريد نفت از ايران را تمديد كرده‌اند.
يونان بيش از 40 درصد نفت مورد نياز خود را از ايران تامين مي‌كند. شركت ساراس ايتاليا نيز سال گذشته 10 درصد نفت مورد نياز خود را از ايران تامين كرده است.
بر اين اساس يك تاجر نفت در ايتاليا در اين باره تاكيد كرد، ما قرارداد دو ساله با ايران براي خريد نفت را حفظ كرده ايم، ولي مسلما به دنبال يافتن جايگزين‌هاي احتمالي براي نفت ايران هستيم، عربستان بهترين گزينه براي جايگزين كردن نفت ايران است.
كل واردات نفت اروپا از ايران 600 هزار بشكه در روز است، ايتاليا يونان و اسپانيا درمجموع 500 هزار بشكه نفت از ايران وارد مي‌كنند.
منابع آگاه اعلام كردند، اين سه كشور خواستار دريافت فرصت 12 ماهه از اتحاديه اروپا براي اعمال اين تحريم هستند.
البته اين معافيت و مهلت مشمول قراردادهاي فعلي اين كشورها با ايران خواهد شد و در صورت تصويب وزراي خارجه اروپا در نشست 23 ژانويه كشورهاي اروپايي نمي‌توانند قراردادهاي جديد براي واردات نفت از ايران امضا كنند.
مخالفت تركيه با تحريمهاي جديد آمريكا ضد ايران
سخنگوي وزارت خارجه تركيه تاكيد كرد: آنكارا به هيچ وجه تحريمهاي يك جانبه آمريكا ضد ايران را اعمال نخواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري رسمي تركيه، سخنگوي وزارت خارجه تركيه پس از ديدار با علي لاريجاني رئيس مجلس ايران تصريح كرد: تركيه تنها به تحريمهاي شوراي امنيت سازمان ملل بر ضد ايران پايبند است.
وي افزود: دولت تركيه موارد پيشنهادي آمريكا براي تحريم ايران را بررسي خواهد كرد، ولي هيچ تعهدي براي اجراي اين تحريمها به واشنگتن نداده است.
تركيه كه حدود 30 درصد از نفت خود را از ايران خريداري مي‌كند، تا كنون در برابر درخواست غرب براي مشاركت در تحريمهاي يك‌جانبه عليه ايران مقاومت كرده است.
كشورهاي اتحاديه اروپا كه در مجموع از خريداران بزرگ نفت ايران هستند، موضوع تحريم نفتي ايران را در دستور كار دارند و قرار است اين موضوع در نشست وزراي خارجه اين اتحاديه در روز 23 ژانويه مطرح شود.
وزير دارايي آمريكا كه به چين و ژاپن سفر كرده است، نتوانست موافقت مقامهاي چيني را براي كاهش واردات از ايران جلب كند و تنها وزير دارايي ژاپن با اين پيشنهاد آمريكا موافقت كرده است.
پالايشگاههاي اروپايي قرارداد واردات نفت از ايران را تمديد كردند
شركتهاي نفتي و پالايشگاههاي ايتاليا، اسپانيا و يونان قراردادهاي مربوط به خريد نفت از ايران در سال 2012 ميلادي را تمديد كردند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، سه شركت ايتاليايي، شركت رپسول اسپانيا و شركت نفتي هلنيك يونان قرارداد خريد نفت از ايران را تمديد كرده‌اند.
بر اساس اين گزارش ديپلماتهاي غربي اعلام كردند، اين سه كشور بزرگترين وارد كنندگان نفت در اتحاديه اروپا از ايران هستند و از مقامهاي اروپايي خواسته‌اند، تا تحريم نفت ايران را شش ماه به تاخير اندازند.
منابع آگاه اعلام كردند: اتحاديه اروپا در نشست آتي خود به اين سه كشور مهلت كافي خواهد داد، تا جايگزين مناسبي براي نفت ايران پيدا كنند.
اين در حالي است كه روزنامه فايننشال تايمز نيز نوشت: برخي از پالايشگاههاي اروپايي نيز خريد نفت از ايران را متوقف كرده يا به شدت كاهش داده‌اند.
"ديويد گريلي"، كارشناس ارشد موسسه "گلد من ساش" در اين باره تاكيد كرد: اروپا در پاسخ به درخواست آمريكا براي اعمال تحريم نفتي ايران واردات نفت خود از اين كشور را كاهش خواهد داد.
ايران تهديد كرده است، در صورت تحريم نفتي تنگه هرمز را مسدود خواهد كرد.
ايران با صادرات روزانه 3/2 ميليون بشكه سومين صادر‌كننده بزرگ نفت جهان به شمار مي‌رود.
رويترز مدعي شد: ايران 18 ميليون بشكه نفت خود را روي دريا ذخيره كرده است
رويترز به نقل از يك شركت بين‌المللي اعلام كرد: ايران تا اواخر هفته گذشته 18 ميليون بشكه نفت خود را در 9 نفتكش بزرگ ذخيره كرده است ولي مقامات نفتي ايران اين ادعا را به شدت تكذيب كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از رويترز شركت "آي سي‌اي پي" مدعي شد علت اصلي افزايش ذخاير نفت ايران در نفتكش‌هاي بزرگ طي هفته‌هاي اخير كاهش تقاضا براي خريد نفت اين كشور بوده است.
بر اساس اين گزارش شركت ملي نفتكش ايران تا اواخر هفته گذشته 9 فروند نفتكش بزرگ با ذخيره 18 ميليون بشكه نفت در اختيار داشته است.در حالي كه اين رقم در مدت مشابه سال قبل شش فروند گزارش شده است.
بر اين اساس دو فروند از 9 فروند نفتكش مذكور با ذخاير نفتي بلند مدت لنگر انداخته‌اند.
شركت ملي نفتكش ايران با در اختيار داشتن 49 فروند نفتكش مختلف قادر به ترانزيت 12 ميليون بشكه نفت است. اين ناوگان بزرگ ابزار موثري از سوي ايران براي مقابله با تحريم‌ها محسوب مي‌شود. به عقيده تحليلگران ايران با استفاده از ظرفيت بالاي ذخيره سازي نفت خود مي‌تواند با تحريم احتمالي نفت خود از سوي اروپا مقابله كند.
ايران چندين نفتكش از كشورهاي خارجي اجاره كرده است. از اين ميان كشور عمان دو هفته قبل از ايران خواسته است سه نفتكش استيجاري‌ را بازگرداند. در سال 2010 عمان موافقت كرده بود كه 10 فروند نفتكش خود را به مدت دو سال به ايران اجاره دهد.
رئيس اتحاديه اروپا: كشورهاي عربي خليج فارس براي جايگزيني نفت ايران‌ آماده اند
از سوي ديگر رئيس اتحاديه اروپا تاكيد كرد: ليبي و كشورهاي عربي نفت خيز خليج فارس آماده هستند تا در صورت اعمال تحريم نفتي بر ضد ايران كمبود نفت اين كشور را در بازار جبران كنند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رسمي آلمان، "ويلي سووندال"، وزير خارجه دانمارك كه رياست دوره‌اي اتحاديه اروپا را برعهده دارد، تصريح كرد: تصميم اين اتحاديه درخصوص تحريم مالي ايران در روز 23 ژانويه(سوم بهمن) گرفته خواهد شد.
وي در پاسخ به سوالي در مورد احتمال تحريم بانك مركزي ايران گفت: در جلسه 23 ژانويه هم در موضوع تحريم نفت و هم درخصوص اعمال تحريم عليه ساختار مالي ايران بحث و تبادل نظر خواهد شد.
سووندال در مورد مساله جايگزيني نفت ايران به خبرنگاران گفت: كشورهاي عربي نفت خيز خليج فارس بسيار علاقمند هستند كه در چنين شرايطي توليد خود را افزايش دهند و ليبي نيز آمادگي خود را براي افزايش توليد نفت طي ماههاي آينده و جبران كمبود نفت ايران در بازار اعلام كرده است.
وي افزود اين مساله موجب خواهد شد تا تاثيرات منفي تحريم نفتي ايران بر كشورهايي مثل يونان، اسپانيا و ايتاليا كه بيشترين وابستگي را به نفت ايران دارد كاهش يابد.
وي گفت اتحاديه اروپا، آمريكا و كشورهاي عربي خليج فارس در حال انجام رايزني‌هاي گسترده‌اي براي اعمال تحريم نفتي ايران هستند.

شنبه|ا|24|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن