تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819921764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ترافيك، معضل شهري شهروندان ساروي


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ترافيك، معضل شهري شهروندان ساروي
حمل ‌و‌ نقل > مديريت ترافيك - ساري- بتول سلطاني:
ساعت‌ها در ترافيك ماندن، تحمل بوق گوشخراش خودروها و صداي اگزوز موتورها مهم‌ترين معضل شهرنشينان است كه موجب افزايش استرس در زندگي شهرنشيني شده است.

ساري به‌عنوان مركز مازندران و با جمعيتي بالغ بر 400هزار نفر روزانه پذيراي گردشگران ساير استان‌ها و شهروندان ديگر شهرهاي مازندران بوده و همين عامل باعث ترافيك بيشتر و مشكل مركز استان شده و اين شهر را به بحران كشانيده؛ هرچند مسئولان هر روز در پي چاره‌اند اما كمتر در اجرايش قاطعيت به خرج داده‌اند.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي مازندران با اشاره به اينكه بزرگ‌ترين مشكل شهروندان دقايق زياد پشت ترافيك ماندن است گفت: علاوه بر اينكه ترافيك موجب مي‌شود تا مردم به‌موقع به مقصد نرسند، زمينه‌هاي مشكلات روحي كه در اثر اعتراض مديران و كارفرمايان به‌وجود مي‌آيد، فراهم شده و وقتي فرد با فشار عصبي وارد منزلش مي‌شود با اعضاي خانواده رفتار مناسبي نخواهد داشت.

سرهنگ رمضانعلي سوادكوهي براي كاهش آثار اين مشكل از مردم استان به ويژه شهروندان ساروي خواست تا در مسافت‌هاي كوتاه از دوچرخه استفاده كنند و مسافت‌هاي كمتر از يك‌كيلومتر را پياده طي كنند.

وي افزود: استفاده از دوچرخه و پياده‌روي مي‌تواند از بروز بسياري از بيماري‌هاي روحي و جسمي مانند بيماري‌هاي قلبي- عروقي، ديابت، چاقي و استرس پيشگيري كند. همچنين ميزان تصادفات منجر به مرگ‌ومير و خسارت‌هاي ناشي از افزايش خودروها و ترافيك نيز كاهش خواهد يافت و از نزاع‌هاي خياباني مي‌توان پيشگيري كرد. سرهنگ سواد كوهي ترويج فرهنگ استفاده از وسايل نقليه عمومي به‌جاي خودروهاي شخصي تك‌سرنشين را نيز بسيار ضروري دانست و افزود: اين امر علاوه بر اينكه موجب كاهش ترافيك مي‌شود آلودگي هوا و آلودگي صوتي را نيز كاهش مي‌دهد.

عدم نظارت بر ميدان امام

به گزارش همشهري، آن چيزي كه در نگاه نخست براي هر شخص كه وارد ميدان امام ساري مي‌شود به‌راحتي قابل مشاهده است، نابساماني‌هاي متعددي بوده كه در گوشه و كنار اين ميدان بزرگ و مهم استان به چشم مي‌خورد كه اين امر نبود مديريت صحيح جامع شهري را حداقل در اين ميدان از شهرستان ساري به وضوح نشان مي‌دهد. حضور فراوان مسافربرهاي شخصي كه همواره سبب ايجاد سروصدا و ترافيك شديد در اين ميدان شده و انواع دستفروش‌ها، معتادان و... تنها گوشه‌اي از معضلات اين ميدان است. از سويي با وجود كيوسك راهنمايي و رانندگي در اين ميدان و نزديكي مقر نيروي انتظامي به آن متأسفانه آنقدر جسارت مسافربرهاي شخصي زياد شده كه نه‌تنها در اين ميدان آزادانه و بدون هيچ‌گونه نظارتي نسبت به جابه‌جايي مسافر به تمام نقاط استان و حتي خارج استان اقدام مي‌كنند بلكه شاهد درگيري شديد و به‌كارگيري انواع الفاظ ركيك در ميان اين افراد هم هستيم.

به اطراف ميدان ساعت كه مركز شهر ساري است هم كه نگاه كنيم متوجه اوج فاجعه مي‌شويم كه طي چند سال اخير ساختمان‌هاي بلند مرتبه‌اي بدون اندكي عقب‌نشيني از حريم خيابان ساخته شده‌اند. رانندگان تاكسي هم ضمن پارك كردن خودروهاي خود در كنار خيابان، اقدام به گرفتن مسافر دربستي مي‌كنند و هيچ نظارتي از سوي مسئولان و بازرسان سازمان تاكسيراني روي آنها وجود ندارد. به گفته رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر ساري، متأسفانه احداث پل وليعصر كه يكي از اهداف مهم آن كاهش ترافيك بوده سبب افزايش دوبرابري ترافيك شده است؛ به‌طوري كه ترافيك حدفاصل ميدان خزر تا سه‌راه جويبار آزار دهنده است. علي بهروش ديگر معضلات ترافيكي در شهر ساري را آبگرفتگي معابر در ايام بارندگي دانست و افزود: در ايام بارندگي قسمت‌هايي از خيابان‌هاي ساري به قدري دچار آبگرفتگي مي‌شوند كه رفت و آمد را براي مردم دشوار مي‌كند. بهروش يكي از گلايه‌هاي مردم ساري را وجود كنده‌كاري‌هاي فراوان در سطح شهر عنوان كرد و از شهرداري خواست تا نسبت به رفع آن اقدام كند.

امروزه وضعيت ساري چنان است كه اگر هر انسان غيركارشناسي وارد مركز مازندران شود به توسعه نيافتگي اين شهر پي خواهد برد. حال سؤال از فرماندهي شهرستان ساري، راهنمايي رانندگي، شهرداري و ديگر ارگان‌هاي مربوطه اين است كه آيا تاكنون اين مشكلات به چشم آنها نيامده يا گزارشي نشده است؟

و نكته اساسي اينجاست كه براي رفع مشكل ترافيك ساري كه اعتبار استان مازندران است بايد همه مسئولان استاني با جديت و اراده عملي وارد كارزار شوند تا اين معضل به پايان برسد و اگر غير از اين باشد شهروندان ساروي بايد همچنان شاهد ترافيك و پيامدهاي ناشي از ترافيك سنگين شهري و بين‌شهري در ساري باشند و در آينده نزديك نيز شاهد آلودگي زيست محيطي مركز مازندران خواهيم بود.

شنبه|ا|24|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن