تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816867222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به مناسبت سالروز عمليات مولاي متقيان4گردان در تنگه چزابه تلاش‌هاي صدام را ناكام گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: به مناسبت سالروز عمليات مولاي متقيان4گردان در تنگه چزابه تلاش‌هاي صدام را ناكام گذاشت
خبرگزاري فارس: عمليات مولاي متقيان با رمز «يا علي ادركني» با حضور 4گردان كه فرماندهي يكي از گردان‌ها را شهيد باقري به عهده گرفته بود در اولين روز اسفند سال 60آغاز شد.


به گزارش خبرنگار ايثار وشهادت باشگاه خبري فارس «توانا»، نام سرداران دوران دفاع مقدس بر تارك هرعملياتي مي‌درخشدبه خصوص سردار حسن باقري، فرماندهي مدبر و با ايمان كه در عمليات مولاي متقيان ضربات سنگيني را بر نيروهاي دشمن وارد كرد و مسئله چزابه را با درايت خاص خودبراي هميشه حل كرد.
درحالي كه نيروهاي رزمنده اسلام خود را براي عمليات سراسري فتح‌المبين آماده مي كردند، دشمن در جمع‌بندي اطلاعات به دست آمده خود به ويژه توسط ماهواره‌هاي آمريكايي به اين نتيجه رسيده بود كه ايران به زودي در منطقه «دزفول – شوش » عمليات بزرگي انجام خواهد داد، از اين رو استحكامات و تمركز شديد نيرو را در شوش ايجاد كرده و ميادين مين را وسعت داد.
همچنين 10تيپ مستقل به همراه چند تيپ جيش الشعبي بر 2 لشكر تقويت شده‌اش در منطقه افزود تا اينكه در تاريخ 17 بهمن سال60،نيروي ارتش عراق حمله خود را با شديدترين آتش توپخانه و بمباران‌هاي بي وقفه هوايي با اهداف به هم ريختن سازماندهي براي جلوگيري از عمليات فتح المبين، تلف كردن زمان و عقب انداختن عمليات فتح المبين و تقويت نيروهاي خود و گشودن جبهه فعال جديدي در مقابل ايران و وادار كردن ايران براي استهلاك جنگ افزار و مهمات شروع كرد.
13 روز پس ازحمله نيروهاي عراق، در روز اول اسفند نيروهاي بسيج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به فرماندهي سردار حسن باقري با هدف دفع پاتك سنگين دشمن در منطقه چزابه و توقف حمله و پيشروي نيروهاي عراق، در محور جنوبي جنگ عمليات مولاي متقيان را آغاز كردند.
عمليات مولاي متقيان معروف به جنگ چزابه با همت 4 گردان كه فرماندهي يكي از گردان‌ها را خود شهيد باقري به عهده گرفته بود، انجام شد و در نتيجه تلاشهاي دشمن نا كام ماند.
اين عمليات 2 هفته به طول انجاميد و خسارات قابل توجهي به يگانهاي تقويت شده ارتش صدام وارد آمد، نتيجه آن براي عراق فقط اين بود كه عمليات گسترده «فتح المبين» يك ماه به تعويق افتاد. ارتش عراق در نبرد چزابه تلفات انساني خود را 200 نفر اعلام كرد عليرغم اين ادعا، دشمن در اين عمليات 4500 تن كشته، زخمي و 100نفر اسير داشت.
حماسه چزابه طوري بود كه حضرت امام (ره) آن را الگويي براي عمليات ديگر قرار دادند و براي رزمندگان اين عمليات پيام تبريك فرستادند.
حسين شريفي 17ساله، عبدالله غلامي22 ساله، علي عبداللهي 19ساله، مرتضي قاسمي42ساله و كمال يكتائيان 16ساله از شهداي اين عمليات بودند
انتهاي پيام/ش

پنجشنبه|ا|1|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن