تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816982094




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موادمخدر، امنيت ملي و جهاني را با تهديدهاي جدي روبرو مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: موادمخدر، امنيت ملي و جهاني را با تهديدهاي جدي روبرو مي كند


خبرگزاري آريا- رييس پليس مبارزه با موادمخدر نيروي انتظامي اظهارداشت: اثرات اين آسيب ها نه تنها امنيت فردي و نظام خانواده ار مورد هجوم قرار مي دهد بلكه امنيت ملي و جهاني را با تهديدهاي جدي روبرو مي كند.
به گزارش آريا به نقل ازپايگاه اطلاع رساني پليس ،سردار"علي مويدي" در كنگره كشف و آناليز موادمخدر اظهارداشت: رشد چشمگير دانش و فناوري هاي نوين همراه با تغييرات بنيادين نظام بين الملل در نيم قرن گذشته، چهره جهان معاصر را به كلي متفاوت كرده است.
وي افزود:توام شدن اين تغييرات با تحولات فرهنگي و اجتماعي جوامع بشري را به نسبت هاي متفاوت با چالش هاي اساسي در حوزه هاي مختلف روبرو كرده و زمينه ساز بروز بحران معرفتي در تبيين شرايط زندگي و سازگاري انسان ها در آن شده است.
سردار مويدي ادامه داد:بي‌شك حركت به سمت جهاني شدن با هدف دستيابي انسان‌ها به يك زندگي بهتر و دنيايي آبادتر صورت مي‌گيرد، ‌اما در اين ميان شكسته شدن مرزهاي جغرافيايي و مرزهاي دانش بشري عليرغم تمام فوايد و محاسن باعث تنوع و تكثير كمي و كيفي در حوزه مواد مخدر شده است.
به گفته وي، مواد مخدر عامل تلخي بوده كه اثرات آن نه تنها كام افراد را تلخ كرده بلكه نظام‌هاي خانوادگي و حتي جوامع بشري را با چالش جدي روبرو ساخته است.
رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا تصريح كرد: استراتژي‌هاي ضد و نقيض برخي دولت‌ها و عدم عزم جدي آنها براي مقابله با مواد مخدر از يك سو و افزايش ميزان تقاضا در سراسر جهان از سوي ديگر تجارت سياه را به عنوان راهي براي كسب درآمد هنگفت معرفي مي‌كند.
سردار مويدي با بيان اينكه ايران در مسير قاچاق موادمخدر به سمت كشورهاي اروپايي است به گونه اي كه سالهاست متحمل آسيب هاي جدي در اين زمينه شده است، اظهارداشت: اثرات اين آسيب ها نه تنها امنيت فردي و نظام خانواده ار مورد هجوم قرار مي دهد بلكه امنيت ملي و جهاني را با تهديدهاي جدي روبرو مي كند.
وي اذعان داشت:روشن است كه تحقق امنيت و مبارزه با مواد مخدر در سطوح مختلف نيازمند استراتژي پويا و منعطف، برنامه‌اي همه جانبه و عزمي راسخ است.
سردار مويدي تصريح كرد: بي‌شك لازمه يك مبارزه همه جانبه با مسئله مواد مخدر نيازمند همكاري و هماهنگي همه دستگاه‌هاست و بر نخبگان كشور روشن است كه استراتژي اثربخش در امر مبارزه با مواد مخدر لزوماً همه گير نيز هست.
اين مقام مسئول ادامه داد: قانون مبارزه با مواد مخدر و سياست‌هاي كلي مبارزه با آن كه ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري و همچنين قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه و سند فرابخشي آن همگي بيانگر اين واقعيت است كه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران اعتقادي راسخ براي مصون سازي آحاد سالم و در معرض خطر جامعه در مقابله با پيامدها و عوارض سوء ناشي از مواد مخدر و روانگردان‌ها دارد.
رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا تصريح كرد: پرچمداري مبارزه با مواد مخدر در جهان با تقديم 3 هزار و 700 شهيد و 11 هزار و 500 جانباز در اختيار ايران قرار دارد. ايران در رأس برترين‌هاي جهان از نظر ميزان كشف مواد مخدر، اصلاح و بهبود روش‌هاي مبارزه با مواد مخدر به ويژه روش‌هاي اطلاعاتي و نيز استفاده از فناوري اطلاعات، استفاده از سخت‌افزارهاي متناسب با روش‌هاي جديد، رشد تحقيقات و پژوهش‌هاي كاربردي و بهره‌گيري از نتايج مطالعاتي در حوزه‌هاي مختلف، فعال سازي ديپلماسي منطقه‌اي و بين‌المللي نشانه‌هاي تلاش‌هاي انجام گرفته در راستاي اهداف متعالي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در امر مبارزه با مواد مخدر است.
به گفته سردار مويدي، در عصر حاضر تحولات فزاينده و توسعه همه جانبه باعث شده تعالي از آن كسي باشد كه با انديشه نيازمندي‌هاي خود را درست تشخيص داده و با بهره‌گيري از علم و تجربه در راستاي توانمندسازي خود گام بردارد.
وي خاطرنشان كرد: رويكرد پژوهش ‌محوري مبارزه با مواد مخدر در سال‌هاي اخير حكايت از آن دارد كه تعامل با نخبگان و انديشمندان امري اجتناب ناپذير و راهي روشن براي آن است كه كارهاي درست را به نحو صحيحي انجام دهيم. لذا ضروري است كه روش‌هاي سنتي را كنار زده و همگام با تحولات با نگرش به شيوه‌اي نوين و با مديريت علمي در پي تحقق اهداف خود باشيم.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد:‌ با عنايت به بند دهم سياست‌هاي كلي نظام در امر مبارزه با مواد مخدر كه عبارتند از؛ توسعه مطالعات و پژوهش‌هاي بنيادي، كاربردي و توسعه‌اي در امر مبارزه با مواد مخدر و روانگردان و با تكيه بر دانش روز دنيا و استفاده از ظرفيت‌هاي علمي و تخصصي ذيربط در كشور پژوهش بايد سرلوحه مقابله با مواد مخدر قرار گيرد.
وي با تاكيد بومي سازي تحقيقات در حوزه آناليز مواد مخدر، گفت: با توجه به اينكه هر روز شاهد آن هستيم كه مواد مخدر جديدي در دنيا عرضه مي‌شود، بنابراين براي موفقيت بيشتر در مبارزه نيازمند آنيم كه بتوانيم اطلاعات دقيق از انواع و تركيبات موجود در مواد مخدر داشته باشيم.
اين مقام مسئول افزود: شناخت كامل تركيبات شيميايي مواد مخدر براي درمان بهتر و درست‌تر مصرف‌كنندگان ضروري است. همانگونه كه اطلاع رساني در مورد مواد شيميايي به كار رفته در انواع مواد مخدر يكي از راه‌هاي پيشگيري است.
سردار مؤيدي تصريح كرد: ‌آناليز مواد مخدر اطلاعات باارزشي در اختيار پليس قرار مي‌دهد. لذا با استفاده از ارتباط شيميايي بين نمونه‌ها، كشفيات متفاوت مي‌تواند به گروه‌هاي مختلف دسته‌بندي شود لذا امكان برقراري ارتباط‌هاي ويژه بين توليد كننده و مصرف‌كننده، مسيرهاي شبكه‌هاي توزيع مواد مي‌تواند مشخص شود.
رييس پليس مبارزه با موادمخدر گفت: اهميت تحقيق درباره كشف و آناليز مواد مخدر از محققان كشورمان كه در اين حوزه فعاليت مي‌كنند به طور كامل حمايت مي‌شود.

پنجشنبه|ا|22|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن