تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816899314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مطهري و علت منتفي شدن سوال از رئيس‏جمهور


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مطهري و علت منتفي شدن سوال از رئيس‏جمهور
بعد به دنبال اعلام نظر مقام رهبري درباره سخنان مشايي صلاح ديده شد كه دنبال نشود و خود شما مي‌دانيد كه اگر سخنان رهبري نبود، به دنبال حمايت رييس‌جمهور از مشايي تعداد امضاها بالاتر مي‌رفت و قطعا سوال از رييس‌جمهور مطرح مي‌شد.
علي مطهري با دفاع از اقدام تعدادي از نمايندگان مجلس درخصوص طرح سوال از رئيس جمهور، گفت كه سوال از رئيس جمهور نبايد تابو باشد بايد يك امر عادي باشد. الان هم سوالات بدون پاسخ زيادي هست كه راهش سوال از رئيس جمهور است.

به گزارش«فردا» مطهري كه درباره رابطه مجلس هشتم و دولت نهم سخن مي گفت با بيان اينكه در مجلس هشتم چهره ها و اشخاص موثر تر از گروه ها و فراكسيون ها هستند، افزود: يك جرياني به اعتقاد من در مجلس هشتم پيدا شد كه به دنبال طرح سوال از رييس‌جمهور و طرح استيضاح آقاي كردان بودند كه در واقع افرادي اعتقادي و اخلاقي بودند و كساني بودند كه اصول اعتقادي و اخلاقي براي آنها مهم بود و بدون ملاحظه معتقد بودند كه بايد روي اصول فكري و اعتقادي و اخلاقي بايستند و شما ديديد در قضيه آقاي مشايي نمايندگان طرح سوال از رييس‌جمهور را امضا كردند و اين خيلي مهم بود. طرح سوال از رييس‌جمهور بالاخره خيلي تنش ايجاد كرد، در حالي كه نبايد اين گونه باشد و بايد يك امر عادي باشد نه يك تابو.

وي ادامه داد: ديديد كه 80 نفر امضا كردند و اين سوال به هيات‌رييسه ارائه شد. اما مسائلي به وجود آمد كه اعلام وصول نشد و بعد به دنبال اعلام نظر مقام رهبري درباره سخنان مشايي صلاح ديده شد كه دنبال نشود و خود شما مي‌دانيد كه اگر سخنان رهبري نبود، به دنبال حمايت رييس‌جمهور از مشايي تعداد امضاها بالاتر مي‌رفت و قطعا سوال از رييس‌جمهور مطرح مي‌شد.

مطهري در پاسخ به اين سوال كه آيا فكر نمي‌كنيد اگر در ماجراي مشايي مثلا موضوع فرسايشي نمي‌شد، نمايندگان هم مي‌توانستند هدف خود را مثلا طرح سوال از احمدي‌نژاد را پيش ببرند؟گفت: بله، راه درست اين بود كه اين كار انجام مي‌شد و به طور طبيعي اين سوال انجام مي‌شد و تابو شكسته مي‌شد و طرح سوال از رييس‌جمهور براي مردم امري عادي مي‌شد. بعد از آن هم رييس‌جمهور در قبال عملكرد زيرمجموعه خود احساس مسووليت بيشتري مي‌كرد. به‌خصوص درباره معاونان و مقامات دولتي كه مستقيما به مجلس پاسخگو نيستند.

نماينده اصول گراي مجلس كه حضور خود در ليست "رايحه خوش خدمت " را اتفاقي خوانده است، ادامه داد:لازمه اين سوال تابوشكني بود. البته نه اينكه به دنبال بهانه‌اي بوديم تا تابوشكني بكنيم، نه، اين يك سوال واقعي بود و هدف ما صرفا تابوشكني نبود، سوال مهمي بود و آقاي مشايي حرف‌هاي مهمي زده بود، علاوه‌بر دوستي با مردم اسرائيل، بحث عقيدتي و ايدئولوژيك هم بود كه بر اساس تعليمات اسلامي نمي‌شد سكوت كرد.

وي كه با دنياي اقتصاد گفت و گو كرده، افزود: منتها اين موضوع در سطح كشور به شكل جنجال مطرح شد. رهبر انقلاب در آنجا لازم دانستند از آثار منفي آن جلوگيري كنند. اگر به طور طبيعي و بدون آشوب و جنجال اين كار انجام مي‌شد، آثار مثبت آن براي كشور خيلي زياد بود. امروز هم سوالاتي كه بدون پاسخ است، زياد است و راهش هم سوال از رييس‌جمهور است. اما بالاخره به خاطر ملاحظات، هيچ‌كس طرف اين كار نمي‌رود.

پنجشنبه|ا|1|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن