تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816855929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي پرفورمنس آرت و تئاتر تجربي با نگره هاي انتقادي در جشنواره تئاتر فجر


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: بررسي پرفورمنس آرت و تئاتر تجربي با نگره هاي انتقادي در جشنواره تئاتر فجر


خبرگزاري آريا- محمود رضا رحيمي، از بررسي مسائل انتقادي حول محور پرفورمنس آرت و مسائل بين رشته اي اين هنر و تئاتر تجربي با برپايي نمايشگاه عكس آخرين اجراي رابرت ويلسون در سي امين جشنواره بين المللي تئاتر فجر خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، رحيمي مدير كارگاه هاي آموزشي سي امين جشنواره بين المللي تئاتر فجر، با اعلام اين خبر گفت:« امروزه موضوع تئاتر تجربي و ارتباط آن با پرفورمنس آرت در ميان اهالي تئاتر و هنرمندان حوزه تجسمي كشور بسيار مورد توجه قرار گرفته و هر روزه شاهد برپايي پرفورمنس هاي مختلفي در سالن هاي تئاتر و گالري ها هستيم؛ خود اين حركت گوياي ميل هنرمندان به تئاتر كاربردي به معناي گريز از مكان هاي قراردادي صحنه هاي تئاتر و رو آوردن به مكان هاي غير نمايشي است. در پرفورمنس آرت و تئاتر تجربي كاملا ما با اين خواست مواجه هستيم. حال از آن جايي كه تئاتر كاربردي يكي از دغدغه هاي اين جشنواره نيز هست، زمان آن فرار رسيده است كه اين دو شاخه ي عمومي هنر و مسائل بين رشته اي آن مورد نقد و بررسي قرار گيرد.»
اين كارگردان باسابقه تئاتر كه در مقالات مختلفي موضوع پرفورمنس آرت و ارتباط آن با تئاتر تجربي را مورد بررسي قرار داده، در ادامه افزود:« در حوزه نگاه تحليلي و انتقادي به وجوه هنر التقاطي پرفورمنس آرت كه دريچه اي به تئاتر تجربي است، تاكنون مباحث نظري كمي ارائه و منتشر شده است؛ اين در هر حالي است كه اكثر دانشگاه هاي معتبر هنري در دنيا دپارتماني براي مطالعات بينارشته اي پرفورمنس آرت تأسيس كرده اند. براي همين، تصميم بر آن شد تا در بخش كارگاه هاي آموزشي سي امين جشنواره بين المللي تئاتر فجر به بهانه ي برپايي نمايشگاه عكس آخرين اجراي رابرت ويلسون و با حضور هنرمند جوان ايراني كه در هر دو شاخه با سرآمدان اين هنر همكاري كرده است، اين دو موضوع را به طور آزاد و همراه با برگزاري نمايشگاه عكس به چالش بكشيم.»
وي در ادامه گفت:« رابرت ويلسون از شخصيت هاي طراز اول تئاتر و هنرهاي تجسمي است، كه با ارتباط اين دو در زمينه و دست يافتن به تئاتر تجربي، از نامداران اين رشته هنري است. اميد هاشمي دانشجوي دكتراي پرفورمنس آرت فرانسه كه از حاضرين تمرين آخرين نمايش رابرت ويلسون بود، با عكاسي از اين اثر اقدام به برپايي نمايشگاه عكسي از اين نمايش با مجوز ويلسون در سي امين جشنواره تئاتر فجر خواهد كرد.»
مدير كارگاه هاي آموزشي سي امين جشنواره بين المللي تئاتر فجر گفت:« در اين نمايشگاه عكس كه براي اولين بار در تهران برگزار و سپس به خواست رابرت ويلسون ، در زمان اجراي نمايش در شهرهاي مادريد، برلين و شيكاگو ادامه خواهد يافت، اميد هاشمي طي جلسات آزاد پرسش و پاسخ، هر دو موضوع پرفورمنس آرت و تئاتر تجربي نقد و بررسي خواهد كرد.»
رحيمي در پايان گفت:« همچنين ، از آنجا كه رويكرد سي امين جشنواره تئاتر فجر، آكادمي موازي بين تئاتر دانشگاهي و تئاترحرفه اي است؛ قصد داريم در بخش آموزشي اين دوره از جشنواره مباحث ويژه اي همچون "مديريت تئاترچيست؟"، "بازي با فضا در مكان هاي غيرنمايشي"، "ميزآنسن، افسانه شخصي اجراگر" و .... را با حضور اساتيد درجه يك دنيا بررسي كنيم.»
لازم به يادآوري است علاقمندان به حضور در بخش كارگاه هاي آموزشي سي امين جشنواره بين المللي تئاتر فجر مي توانند، با مراجعه به سايت اين جشنواره به نشاني www.fitf.ir نسبت به تكميل فرم ثبت نام اقدام و حداكثر تا تاريخ 25 دي ماه به همراه مدارك لازم به دبيرخانه دائمي جشنواره هاي مركز هنرهاي نمايشي واقع در تهران، خيابان حافظ ، خيابان استاد شهريار، جنب تالار وحدت، مركز هنرهاي نمايشي تلفن: 66710702 مراجعه كنند.
سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر از تاريخ 5 تا 22 بهمن سال جاري به دبيري دكتر رحمت اميني در تهران برگزار مي‌شود.

چهارشنبه|ا|21|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2855]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن