تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817027072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهر گزارش مي‌دهد:دلارهاي تقلبي تانخورده در بازار / مردم مراقب باشند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر گزارش مي‌دهد:دلارهاي تقلبي تانخورده در بازار / مردم مراقب باشند
دلارهاي تقلبي تانخورده در بازار / مردم مراقب باشند
خبرگزاري مهر - گروه اقتصادي: نقدينگي سرگردان اين روزها بازار ارز را به تب و تاب انداخته و به بازار آشفته خريد و فروش دلار دامن زده است، در اين بين هيچكس تصور نمي‌كرد كه باندي سودجو اسكناس‌هاي دلار تقلبي تانخورده را در بازار توزيع كند.

به گزارش خبرنگار مهر، نقدينگي هاي سرگردان اين روزها بازار ارز را به تب و تاب انداخته و به بازار آشفته ارز دامن زده است. در اين ميان، گفته مي‌شود دلارهاي 100 دلاري تانخورده تقلبي توسط عده اي افراد سودجو وارد بازار ارز شده است.

در روزهاي اخير بازار ارز به بازاري پرسود براي عده اي تبديل شده و هر كسي كه نقدينگي قابل توجهي دارد با ورود به اين بازار سعي مي كند كه از اين آب گل آلود هرچند شده ماهي مختصري صيد كند، غافل از اينكه عده اي كلاهبردار با جعل اسكناس‌هاي 100 دلاري مي‌خواهند سودي هنگفتي نصيب خود كنند.

شناسايي دلار تقلبي

اين در حالي است كه شناسايي اين اسكناسهاي تقلبي حتي براي برخي از كهنه كاران بازار ارز هم قابل شناسايي نيست و به راحتي دست به دست مي چرخد و در بين اسكناسهاي دلار واقعي به مردم فروخته مي شود. دلارهاي تقلبي هم داراي نخ هستند و فقط برخي از قديمي هاي بازار ارز قادر به شناسايي آنها مي باشند.

هرچند مقدار ارز دلار جعلي كه وارد بازار شده، به ميزان قابل توجهي نيست، اما فعالان بازار ارز را به دليل نوع اسكناس تقلبي كه با ظرافت جعل شده است، نگران مي كند، دلار كه به كالايي پر سود تبديل شده است، شايد با ورود اسكناسهاي تقلبي به ابزاري براي از بين بردن سرمايه برخي ها تبديل شود.

اسكناس‌هاي تقلبي همواره نگراني هايي را براي فعالان بازار ارز تهران كه مركز فعاليت آنها از ميدان ناصر خسرو تا فردوسي است، ايجاد مي كند، دلارهاي تقلبي كه به نظر مي رسد به دليل اينكه امكان جعل آن در كشور وجود ندارد، از يكي از كشورهاي همسايه وارد كشور شده باشد.

در اينگونه شرايط صرافان مجوزدار توصيه مي كنند كه بهتر است خريد دلار از طريق همين صرافي ها و مراكز و كانالهاي مجاز صورت گيرد و مردم براي خريد دلار آزاد به اميد كسب سود و افزايش قيمت در آينده به واسطه گران و دلالان مراجعه نكنند. اگر فردي مثلا با 7.5 ميليون تومان پول براي خريد 5 هزار دلار به بازار ارز مراجعه كند، ريسك از دست دادن بخشي از سرمايه خود را خواهد داشت.

سود 90 ميليوني در 3 ماه

فردي بازاري كه از خريد دلار طي 3 ماه اخير سودي بالغ بر 90 ميليون تومان نصيب خود كرده بود به خبرنگار مهر گفت: در اواخر مهرماه با 186 ميليون تومان سرمايه حدود 150 هزار دلار به قيمت 1250 تومان از بازار ارز خريداري كردم، هم اكنون قيمت دلار به 1700 تومان در بازار آزاد رسيده است، بنابراين يك حساب سرانگشتي نشان مي دهد كه 90 ميليون تومان سود در اين مدت به دست آورده ام.

وي افزود: اگر سرمايه خود را در اين مدت در هر بازار قرار مي دادم به اين ميزان سود كسب نمي كردم، سرمايه گذاري در بازار مسكن و سكه هم حتي اين ميزان سود را نصيب من نمي كرد.

وقتي شرايطي اينچنيني براي بازار ارز رقم خورده است، چگونه مي توان انتظار داشت كه نقدينگي هاي سرگردان وارد بازار ارز نشود، دراين شرايط آيا كسي سرمايه خود را در بانك سپرده گذاري خواهد كرد يا اينكه وارد چنين بازاري مي كند.

بازار ارز تهران چند سال پيش نيز تجربه دلارهاي تقلبي را به مقدار بالا داشت كه البته واكنش بانك مركزي را برانگيخت و نسبت به اين موضوع به مردم هشدار داد و از مردم درخواست كرد كه نسبت به داد و ستد اين ارز خاص احتياط بيشتري به خرج دهند.

دلارهاي تقلبي برخي از افرادي كه قصد سفر خارج از كشور را دارند را نيز نگران مي كند، زيرا ممكن است كه خريد اين اسكناسهاي جعلي مشكلاتي را براي آنها در خارج از كشور بوجود آورد، همان اتفاقي كه سالهاي پيش نيز رخ داده بود و باعث دستگيري برخي از ايرانياني شد كه به خارج از كشور سفر كرده بودند.

ناگفته نماند كه بسياري از صرافان داراي مجوز به دستگاههاي شناسايي دلارهاي تقلبي مجهز هستند، البته اين دستگاهها تا حدودي داراي خطا هم هستند و نمي توان 100 درصد به آنها اطمينان داشت.

پشت پرده دلارهاي تقلبي

ممكن است كه اسكناسهاي تقلبي در بين اسكناسهاي دلار واقعي توسط جاعلان جاسازي شود و دلالان كنار خيابان متوجه آنها نشده و اين اسكناسهاي جعلي را به مردم بفروشند كه البته عمدي از سوي فروشنده نيست و وي نيز متوجه دلار تقلبي نشده باشد.

حتي ممكن است كه صرافان و بانكها هم متوجه دلار تقلبي نشوند، البته بانك مركزي كارشناساني دارد كه بتوانند به راحتي و با لمس اسكناسها تقلبي و اصلي بودن آنها را تشخيص دهند. احتمال وجود اسكناسهاي تقلبي در بين اسكناسهاي دلالان كنار خيابان نسبت به صرافي ها بسيار بيشتر است.

هنوز مشخص نيست كه اين اسكناسها به چه ميزان در بازار توزيع شده، پس بهتر است كه مردم براي خريد دلار به صرافي‌هاي مجاز مراجعه كنند. ابراهيم درويشي معاون نظارتي بانك مركزي نيز در گفتگو با مهر گفته است: مردم براي خريد ارز به سراغ صرافي هاي داراي مجوز و بانكها بروند.

وي با اعلام اينكه به شدت بازار را بازرسي مي كنيم و تمام بازرسان بانك مركزي در سطح بازار هستند، افزوده است: بازرسان بانك مركزي تمام اطلاعات و اخبار را براي ما لحظه اي از طريق تلفني، پيامك يا نمابر به ما اطلاع مي دهند.

مسئولان بانك مركزي طي اواخر هفته گذشته نرخهاي 1700 تومان را براي ارز دلار حبابي دانسته اند و اعلام كرده بودند كه طي يكي دو روز آينده نرخ دلار كاهش خواهد يافت و بازار ارز به تعادل مي رسد.

© 2003 Mehr News Agency .

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن