تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817335493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دندان بكاريد ‌اما نه هر دنداني


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: دندان بكاريد ‌اما نه هر دنداني
جام جم آنلاين: حالا ديگر مثل گذشته نيست، گره مشكل بي‌دنداني فقط با دندان مصنوعي باز نمي‌شود، ايمپلنت يا همان كاشت دندان مدت‌هاست كه به كمك افراد مسن يا كساني كه به هردليلي دندان‌هايشان را از دست داده‌اند، آمده است.


اگر مي‌خواهيد براي كاشت دندان اقدام كنيد لازم است نكاتي را در نظر بگيريد.

ظاهرا در بحث ايمپلنت‌هاي دنداني نيز مثل خيلي از حوزه‌هاي پزشكي مواد بي‌كيفيت و غير استاندارد وارد بازار شده است.

به گفته دندانپزشكان ايمپلنت‌هاي چيني، هندي يا كره‌اي در بازار وجود دارند كه در برخي موارد حتي به قيمت ايمپلنت‌هاي مرغوب به فروش مي‌رسند، اما نه‌تنها قيمت واقعي آنها كمتر است، بلكه كيفيت بسيار پاييني دارند.

با اين تفاسير شايد بتوان از خير يك كفش يا شلوار بي‌كيفيت چيني گذشت، اما در مباحث پزشكي و استفاده از محصولي كه مستقيما با بدن در تماس است، بايد مراقب عوارض چنين اقدامي بود.

ابزار ايمپلنت‌ها يا دندان‌هاي كاشتني پيچ‌هاي ريزي هستند كه از طريق عمل جراحي در فك كار گذاشته مي‌شوند و به عنوان ريشه براي دندان‌هاي مصنوعي عمل مي‌كنند. استفاده از ايمپلنت بايد براساس اصول علمي و با تصميم پزشك گرفته شود.

در واقع لازم است در انتخاب يك بيمار براي درمان به روش ايمپلنت، نوع و وضعيت استخوان فك‌هاي بالا و پايين او توجه شود.

سن و سال در استفاده از روش ايمپلنت اهميت ندارد و ممكن است يك فرد 30 يا 40 ساله تمام دندان‌هاي خود را از دست داده باشد.

بحث كاشت دندان كمتر از 50 سال است كه وارد دندانپزشكي شده و در ايران نيز بيش از 25 سال است كه متخصصان دندانپزشكي در زمينه ايمپلنت از اين روش براي درمان بيماران استفاده مي‌كنند. از سال 1370 نيز مراكز ايمپلنتولوژي در دانشگاه‌هاي ايران فعاليت مي‌كنند.

ايمپلنت‌هاي بي‌كيفيت

كارشناسان حوزه تجهيزات دندانپزشكي معتقدند كه حساسيت استفاده از نوع و جنس ايمپلنت‌ها آنقدر بالاست كه بايد نسبت به استفاده از ايمپلنت استاندارد دقت فراواني شود تا جايي كه حتي پايه ايمپلنت و قسمت پروتزي ايمپلنت بايد محصول يك شركت واحد و معتبر باشد. مرغوب نبودن ايمپلنت سبب خوردگي فلز مورد استفاده در اين كار شده و براي بدن مضر است.

روح‌الله نوروزي، دبير اجرايي گروه علمي ايمپلنت ايران با تاييد اين موارد در گفت‌وگو با «جام‌جم» مي‌گويد: ورود برخي كشورهاي آسياي شرقي مثل كره، چين و حتي هند به تكنولوژي ساخت ايمپلنت سبب شده تا برخي از اين ايمپلنت‌ها نامرغوب و غيراستاندارد وارد كشور شود و اين مساله مي‌تواند سلامت كساني را كه از اين قبيل ايمپلنت‌ها استفاده مي‌كنند به طور جدي تهديد كند.

به گفته او علت ورود اين كالاهاي بي‌كيفيت ، نبود نظارت، ارزان بودن و توجه به سود بالا به جاي سلامت شهروندان است.

نوروزي به هشدار دندانپزشكان نسبت به عوارض استفاده از ايمپلنت‌هاي غير استاندارد اشاره و اظهار مي‌كند: كساني را كه براي انجام ايمپلنت به دندانپزشكان مراجعه مي‌كنند، بايد از دندانپزشك معتبر استفاده كنند و از طريق دندانپزشك مطمئن شوند كه شركت توليدكننده ايمپلنت مورد نظر، تاييدشده و استاندارد است.

دبير اجرايي گروه علمي ايمپلنت ايران تاكيد مي‌كند: اداره تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت يا دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سراسر كشور مي‌توانند در صورت تماس و پيگيري شهروندان نسبت به معتبر بودن شركت سازنده ايمپلنت به آنها اطلاعات لازم را بدهند.

عوارض ايمپلنت‌هاي غيراستاندارد

دندانپزشكان مي‌گويند رعايت اصول بهداشت دهان و دندان پس از گذاشتن ايمپلنت در ميزان اثربخشي اين روش درماني بسيار موثر است، اما اين توصيه‌ها بيشتر به كساني كه از ايمپلنت‌هاي استاندارد استفاده مي‌كنند، مربوط مي‌شود؛ چرا كه عوارض خوبي براي كساني كه از ايمپلنت‌هاي نامرغوب استفاده مي‌كنند، پيش‌بيني نمي‌شود.

ابوالفضل سفيري، دندانپزشك، در اين خصوص مي‌گويد: وقتي قرار است يك محصول پزشكي در فك بيمار به كار گرفته شود، پس با سلامت شخص ارتباط مستقيمي دارد و كيفيت آن بايد در اولويت‌ باشد.

او ادامه مي‌دهد: بدون ترديد استفاده از ماده‌اي غير استاندارد در بدن مي‌تواند براي سلامت بيمار عوارض تهديدكننده‌اي داشته باشد، بر اين اساس بيماراني كه براي انجام ايمپلنت مراجعه مي‌كنند، بايد از دندانپزشك اطلاعات لازم را براي اثبات معتبر بودن شركت سازنده دريافت كنند.

به گفته اين دندانپزشك، مراجعه به سايت شركت سازنده مي‌تواند اطلاعات لازم در خصوص استاندارد بودن محصول را در اختيار بيماران قرار دهد.

سفيري يكي از مهم‌ترين عوارض استفاده از ايمپلنت‌هاي غيراستاندارد را تحليل رفتن استخوان فك، لثه‌ها و عفونت مي‌داند و ادامه مي‌دهد: در صورت بروز اين عوارض، هزينه ترميم و اصلاح اين عوارض چند برابر شده، ضمن اين‌كه ممكن است از بين رفتن بافت لثه يا استخوان فك قابل بازگشت نباشد.

به گفته او شكل ظاهري لثه و دندان در صورت استفاده از ايمپلنت‌ غيراستاندارد، به مرور زيبايي اوليه را از دست مي‌دهد.

بنابراين در صورتي كه نياز به انجام كاشت دندان داريد، ضمن مراجعه به ‌ دندانپزشك مجرب از استاندارد بودن ايمپلنت توصيه شده، مطمئن شويد.

مستوره برادران نصيري -‌ گروه سلامت

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 262]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن