تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817164443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پسركى كه مرد مى شود!


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: پسركى كه مرد مى شود!
اشكان نعمت پور
Ashkan Nematpour

فصل پيش، همين روزها بود كه آنتونيو كاسانو، بغض كرده، با نيم تنه اى عريان و اشك آلود زمين را ترك مى كرد، پيراهنش را به سوى داور پرتاب كرده بود و غم زده از اخراج از زمين بازى بيرون مى رفت. اما اين تازه اول ماجرا بود. فدراسيون مهاجم جنجالى سمپدوريا را از حضور در ۵ مسابقه محروم كرد تا حرفه اش بار ديگر دستخوش تلاطم شود. دوازده ماه بعد و اكنون كاسانو تصوير مرد ياغى را از خود زدوده و آماده مى شود با پيوستن به يوونتوس، بار ديگر حرفه اش را احيا كند. به نظر مى رسد آن حادثه سركاسانو را به سنگ كوبيده. او كه پس از انتقاد از مربى اش در رئال مادريد به سمپدوريا قرض داده شده بود، در آستانه بستن قرارداد دايم و دعوت به اردوى ايتاليا قرار داشت و احتمالش بود كه با آتزورى در يورو ۲۰۰۸ خودى نشان دهد كه يكباره آن حركت كاخ آمالش را ويران كرد. پس از آن «به په ماروتا» مدير ارشد سمپدوريا، به او هشدار داد اين آخرين فرصت است و شايد همان سبب شد كاسانو به خود بيايد آن وقت چند نمايش درخشان كافى بود تا سمپدوريا در پايان فصل با او - كه بازيكن آزاد شده بود - قرارداد دايمى ببندد و بار ديگر توسط روبرتو دونادونى به تيم ملى فراخوانده شود. از آن هنگام است كه يوونتوس به دقت كاسانو را زير نظر داشته و مهم تر از آن، جووانى كوبولى جيلى، رييس باشگاه، هنگامى كه تاييد كرد يووه به دنبال خريدن او است، براين پاى فشرد كه كاسانو «پسر بچه اى است كه دارد مرد مى شود.» اين توصيف نشان مى داد سرانجام كاسانو نه به دليل سر پرسودا و جنجال هايش كه اين بار به سبب استعداد سرشارش سوژه رسانه ها خواهد شد. كاسانو همان بازيكنى است كه جووانى تراپاتونى، مربى تيم ملى ايتاليا، پس از انتقال ۲۸ ميليون يورويى اش از «بارى» به «رم» - قهرمان وقت سرى A - در ،۲۰۰۱ او را «آينده فوتبال ايتاليا» خوانده بود البته اين پيش بينى هنوز درست از آب در نيامده اما تاكيدى است بر نبوغ پسرك شورشى ايتاليا. با وجود اين كه يك سالى مى شود دور و بر حاشيه پرسه نزده اما باز هم يووه با خريدن او خطر را به جان مى خرد... مدت زيادى از پيوستن كاسانو به رم نگذشته بود كه با فابيو كاپلو، مربى تيم در افتاد. كاپلو او را از يك بازى تمرينى كنار گذاشت و مهاجم زودجوش، زود به خروش آمد و غوغا به پا كرد. تازه رفتار او با كاپلو در قياس با جانشينانش، فرشته وار بوده است. لوييجى دل نرى اسم او را از فهرست ۲۰۰۵-2004 تيم خارج كرد. بعدها برونو كونتى دوباره او را به ليت رم برگرداند و حتى در مقطعى كاپيتان دوم رم هم شد اما وقتى لوچانو اسپالتى در ۲۰۰۶ هدايت تيم پايتخت نشين را در دست گرفت، كاسانو را بيرون انداخت. مشهور است كه رم را به قصد مادريد ترك كرد در حالى كه حتى يك كلمه هم به هم تيمى هاى سابقش نگفت و با آنها وداع نيز نكرد.
در سانتياگو برنابئو دوباره به كاپلو پيوست و دوباره ماجراى قديمى سرباز كرد. پس از اينكه كاپلو اسم او را از فهرست تيم براى بازى با «خيمناستيك دتاراگونا» خط زد، در رختكن راه بر مربى ايتاليايى بست: «خجالت نمى كشى به خاطر تو، توى رم جنگيدم و حالا اين جورى جوابمو مى دى » جنگ به پا شد و رامون كالدرون رييس باشگاه در گفت وگو با راديو اسپانيا او را سكه يك پول كرد. كاسانو هم در مقابل گفت با ترك ايتاليا مرتكب اشتباه شده و حاضر است با پاى پياده به رم برگردد اما فرانچسكو توتى هنوز در رم بود و رابطه اين دو نفر تعريف چندانى نداشت بنابراين كاسانو به سمپدوريا قرض داده شد. فابيو كاناوارو، مدافع ايتاليايى رئال مادريد پس از اين ماجراها گفت: «هميشه از آنتونيو دفاع كرده ام اما اين بار ديگر اين كار غيرممكن است. آنتونيو كيفيتى شگفت انگيز دارد خارق العاده است اما همانقدر ديوانه است.» اين حرف ها از زبان كاپيتان تيم ملى ايتاليا براى توصيف اين مهاجم آتشين مزاج كافى بود و او با پرت كردن پيراهنش به سوى داور بار ديگر حرفه اش را در معرض انحطاط قرار داد. اما حالا همه چيز فرق كرده. اوجنيو فاشتى، مردى كه وقتى كاسانو ۱۷ سال داشت فرصت داد تا در بارى، اولين بازى اش را در سرى A انجام دهد، به اين مساله اشاره مى كند: «او آماده پوشيدن پيراهن يوونتوس است. از بس انتقاد از كاسانو شنيده ام، خسته شده ام. ما كه نمى توانيم هميشه بازيكنان مستعد كشورمان را زير سوال ببريم. آنتونيو هميشه بازيكن سرنوشت سازى بوده و اگر در يووه هم بازى مى كرد، همين طور مهم مى بود.»
يوونتوس مى تواند روى كاسانو به عنوان جانشينى براى الساندرو دل پيروى ۳۴ ساله حساب كند، به شرط اينكه بتواند حاشيه هايش را مهار كند.
منبع: ساكرنت

يکشنبه|ا|4|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن