تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از مكّه بر گردد و تصميم داشته باشد كه سال بعد هم به حجّ برود، بر عمرش افزو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816994234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش: مصالح ساختماني هم نشان دار مي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: گزارش: مصالح ساختماني هم " نشان دار" مي شوند
4تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1387/12/04
توليد كنندگان مصالح ساختماني آگاه باشند كه خرداد آينده، آخرين مهلت براي دريافت پروانه استاندارد براي توليد مصالح ساختماني تعيين شده است.
پس از اين تاريخ،پروانه واحدهاي توليد مصالح ساختماني غيراستاندارد لغو مي‌شود.
در ايران كه از كشورهاي زلزله خيز است افزايش ايمني ساخت وساز اهميت زيادي
دارد و دولت هم رعايت استاندارد در توليد مصالح ساختماني را الزامي كرده است.
بايد از ابتداي امسال ، استانداردسازي مصالح ساختماني اجباري مي شد اما امسال هم به توليدكنندگان مصالح ساختماني غيراستانداد فرصت داده شد تا براي دريافت نشان استاندارد توليد مصالح ساختماني اقدام كنند.
وزير صنايع و معادن با تاكيد بر اينكه استاندارد توليد مصالح ساختماني به دقت رعايت مي شود ، گفت: به توليدكنندگاني كه مصالح ساختماني غيراستاندارد توليد كنند پروانه بهره برداري نمي دهيم.
هم اكنون بيش از 100 نوع مصالح در صنعت ساختمان استفاده مي شود و طبق مصوبه دولت، از ابتداي تيرماه آينده، مهندسان ناظر بايد گواهي فني بدهند كه در ساخت بنا، از مصالح ساختماني استاندارد استفاده شده است.
محمود فاطمي عقدا رييس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن با اشاره به عزم جدي كشور در بازسازي ، بهسازي و توسعه طرح هاي ساخت و ساز انبوه گفت : در حال حاضر بيش از 70 درصد مصالح ساختماني استاندارد است.
وي افزود: در صورتي كه برخي مصالح ساختماني اصلي به عنوان مثال شن و ماسه و فرآورده هاي بلوكي مقاومت كم و بدون استانداردهاي لازم در ساختمانها بكار رود اثر مخرب خواهد داشت.
رئيس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن گفت: بهره گيري از فن آوريهاي نوين در امر ساخت و ساز در جهت رفع مشكلات الزامي است.
سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي كشور هم اعلام كرده است اگر استانداردسازي تمام مصالح ساختماني در دستور كار قرار گيرد و نظارت در حين ساخت و ساز هم افزايش پيدا كند، روزانه 500 ميليون تومان صرفه جويي مي شود.
نظام الدين برزگري رئيس سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران گفت : ساخت و ساز سرمايه گذاري بلندمدت و اصلي براي خانواده هاست.
وي با بيان اينكه روز جهاني استاندارد در سال جاري با شعار " ساختمان هاي هوشمند و پايدار " در 157 كشور عضو سازمان بين المللي استاندارد جشن گرفته مي شود اظهار داشت : بايد با همكاري وزارت مسكن و شهرسازي ، وزارت صنايع و معادن ، سازمان استاندارد ، سازمان نظام مهندسي ، شهرداريها و مسئولان اين بخش به ساخت و سازهاي هوشمند و پايدار روي آوريم.
سرپرست سازمان استاندارد ، ساختمان را ثروت ملي دانست و گفت : به منظور حفظ ثروت ملي و تامين ايمني،حمايت لازم از توليد و كمك به خودكفايي،استانداردهاي تدوين شده در زمينه ساخت وساز اجباري اعلام شده است و در صورت تخلف با معرفي به مراجع قضايي برخورد قانوني صورت مي گيرد.
وي مشكل اصلي استاندارد سازي در ساخت و ساز را توليد مصالح بصورت كارگاهي و سنتي دانست و اظهار داشت : با تشكيل انجمن ها و تشكل ها در اين صنعت تلاش مي كنيم همه توليدكنندگان جزئي را شناسايي و بر آنها نظارت داشته باشيم.
وي از تدوين931 استاندارد ملي و 1550 استاندارد بين المللي در بخش ساختمان خبر داد و گفت : سازمان استاندارد تا پايان برنامه پنجم تدوين 3860 استاندارد ملي در بخش ساختمان را پيش بيني كرده است كه اميدواريم با رعايت استانداردهاي ملي عمر مفيد ساختمان ها كه هم اكنون 30 سال براورد شده است به دو برابر افزايش يابد.
برزگري اعلام كرد : تا پايان برنامه پنجم بر اساس سند توسعه ملي استانداردسازي
7231 پروانه كاربرد علامت استاندارد براي توليد مصالح ساختماني صادر خواهد شد و 29 شركت تدوين استاندارد ، 58 شركت بازرسي فني و 173 آزمايشگاه همكار در
كنترل كيفي مصالح ساختماني فعاليت خواهند كرد.
رئيس سازمان استاندارد گفت : با همكاري وزارت مسكن و شهرسازي 6 آزمايشگاه در سطح كشور براي كنترل كيفيت مصالح ساختماني ايجاد مي شود و نظام مهندسي كشور براي پيشبرد اهداف در جهت استاندارد بودن ساخت و سازها به استاندارد بودن مصالح ساختماني در پايان كار توجه داشته باشد.

* كيفيت توليد مصالح ساختماني
وزير صنايع و معادن گفت: مصالحي كه توليد مي شود باكيفيت است اما برغم داشتن بيشترين متخصصان و فارغ التحصيلان رشته ساختمان، متاسفانه كيفيت ساختمان هايي كه ساخته مي شود مطلوب نيست زيرا از روش ها و فناوري هاي روز استفاده نمي
شود.
يكي از مصالح ساختماني مهم سيمان است و در ساختمان سازي متعارف75 درصد از مصارف سيمان به صورت بتن آماده و بتن سازه است.

* استاندارد سازي بتن
رئيس سازمان استاندارد گفت : سه سال قبل در كشور فقط هفت واحد توليد بتن با نشان استاندارد فعاليت مي كرد كه به بيش از 350 واحد رسيده است.
صدور پروانه استاندارد توليد مصالح ساختماني از رشد 300 درصدي نسبت به دو سال قبل برخوردار است.
محمد سعيدي كيا وزير مسكن و شهرسازي با اشاره به توسعه ساخت و ساز گفت : با توجه به تراكم جمعيت ، سالانه 1 ميليون و 200 هزار تا 1 ميليون و 400 هزار مسكن در كشور نياز است.
وي گفت: مصوبه دولت در زمينه استانداردسازي مصالح ساختماني ، بستر مناسبي را براي ساخت و ساز ايمن و پايدار فراهم آورده است.
وي با اشاره به مصوبه دولت مبني بر اجباري شدن استانداردسازي مصالح ساختماني تصريح كرد: به ساخت و سازهايي كه با مصالح ساختماني استاندارد انجام نشود طبق
شناسنامه فني ساختمان ، "پايان كار" داده نمي شود.
بكارگيري فناوري هاي نوين ساختماني و اجباري شدن توليد مصالح استاندارد ، طول عمر ساختمان ها را از 40 سال كنوني به بيش از 80 سال افزايش مي دهد.
گزارش: مصطفي قمري وفا

يکشنبه|ا|4|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن