تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817096877




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اظهارات تأمل‌برانگيز پرويز مشرف در مورد رابطه با رژيم صهيونيستي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اظهارات تأمل‌برانگيز پرويز مشرف در مورد رابطه با رژيم صهيونيستي
خبرگزاري فارس: رئيس جمهور سابق پاكستان در گفت‌وگو با يك روزنامه اسرائيلي خواهان برقراري رابطه بين پاكستان و اسرائيل شد و اين رابطه را به نفع پاكستان دانست.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در لاهور، پرويز مشرف رئيس جمهور سابق پاكستان در گفت‌وگو با يك روزنامه اسرائيلي گفت: امكان دارد روابط با اسرائيل براي پاكستان مفيد باشد.

به گزارش منابع خبري پاكستان، وي در مصاحبه با روزنامه اسرائيلي "هاآرتص" با بيان اينكه اسرائيل يك واقعيت است و ما بايد آنرا بپذيريم، افزود: پاكستاني‌ها مخالف يهودي‌ها نيستند زيرا پاكستان نيز مثل اسرائيل كشوري است كه بر پايه عقايد مذهبي بنيان نهاده شده است.

وي در پاسخ به اين سئوال كه پاكستان از نزديكي به هند چه سودي مي‌‌برد گفت: اين دشمني باعث شده تا اسرائيل بدون دليل در تمام محافل بين‌المللي با پاكستان مخالفت كند و اين در حالي است كه اسرائيل از نفوذ رسانه‌اي در آمريكا و ساير نقاط جهان برخوردار است.

رئيس جمهور سابق پاكستان افزود: موضوع هند نيز يك حساسيت ديگر در پاكستان است و مواضع اسرائيل هميشه به نفع هند و بر ضد پاكستان بوده است.

وي خاطر نشان كرد: در پي به رسميت شناختن اسرائيل پاكستان به هند نزديك مي‌شود.

پرويز مشرف ادعا كرد كه پاكستان بايد روابط خود را با اسرائيل برقرار كند چون كشورهاي اسلامي زيادي با اسرائيل رابطه دارند.

وي افزود: مردم پاكستان ضد يهودي نبوده و با مردم اسرائيل مخالف نيستند بلكه مردم پاكستان فقط به علت نزاع فلسطين با اسرائيل مخالف‌اند.

رئيس جمهور سابق پاكستان گفت: پاكستان، هميشه طرفدار فلسطيني‌ها بوده و هميشه براي حمايت از حقوق پايمال شده فلسطيني‌ها تلاش خواهد كرد اما اين موضوع نبايد موجب قطع روابط ديپلماتيك با اسرائيل شود.

مشرف با اشاره به اين مطلب كه بعد از خروج نيروهاي آمريكايي از افغانستان در سال 2014 خطرهاي زيادي پاكستان را تهديد مي‌كند، افزود: همانطور كه با وجود اختلافات زياد با هند، روابط ديپلماتيك خود را با اين كشور حفظ كرديم با اينكه درباره فلسطين با اسرائيل اختلاف داريم اما بايد روابط ديپلماتيك خود را با اين كشور حفظ كنيم.

با اين حال وي تصريح كرد كه پاكستان خواهان تشكيل كشور مستقل فلسطين است و همچنان از خواست فلسطينيان براي تشكيل يك كشور مستقل حمايت مي‌كند.

مشرف همچنين تأييد كرد كه "خورشيد قصوري" وزير خارجه دولت وي به خواست او با "سيلون شلون" وزير خارجه وقت اسرائيل در استانبول ملاقات كرده است.

اين اظهارات تأمل‌برانگيز رئيس جمهور سابق پاكستان در حالي صورت مي گيرد كه وي به سبب همراهي آمريكا در جنگ به اصطلاح تروريسم مورد خشم و غضب مردم خود قرار گرفت و سال ها مجبور به اقامت در خارج از كشور شد.

جامعه مسلمان پاكستان از تعصب و حساسيت خاصي نسبت به موجوديت رژيم غاصب صهيونيستي برخوردار بوده و تاكنون بزرگترين تجمعات و تظاهرات هاي خود را عليه اين رژيم برگزار كرده‌اند.

كارشناسان پاكستاني اين سخنان پرويز مشرف براي كسب حمايت واشنگتن در زمينه‌سازي براي بازگشت وي به كشورش و حضور در انتخابات آينده پاكستان ارزيابي مي‌كنند.

اين كارشناسان معتقدند كه برقراري رابطه پاكستان به عنوان دومين كشور مسلمان جهان و نخستين كشور اسلامي دارنده سلاح هسته‌اي ممكن است به تثبيت جايگاه رژيم صهيونيستي منجر شود اما زمامداران و حكومت اين كشور را به دليل دوري از خواسته‌هاي مردم به شدت متزلزل و آسيب‌پذير مي‌كند.

پرويز مشرف رئيس جمهور سابق پاكستان كه در سال 1999 از طريق كودتاي نظامي قدرت را در پاكستان در دست گرفته بود، در سال 2008 با فشار مخالفان خود مجبور به كناره‌گيري از قدرت شد و از آن زمان تا كنون در دبي و لندن زندگي مي‌كند.

اين در حالي است كه وي بخاطر متهم بودن در قتل "اكبر بوگتي" رهبر يكي از قبايل ايالت بلوچستان پاكستان و نيز مشاركت در قتل بي‌نظير بوتو نخست وزير فقيد پاكستان تحت پيگرد قانوني بوده و دادگاه كويته مركز ايالت بلوچستان حكم بازداشت وي را صادر كرده است و براي بازگشت به پاكستان با دشواري‌هايي روبروست.

مشرف اعلام كرده است كه ماه آينده به پاكستان بازمي‌گردد.

انتهاي پيام/م

شنبه|ا|17|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن