تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817170610




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي گيلان: تكميل مجتمع فناوري اطلاعات رشت نيازمندبيش از ۴ميليارد تومان اعتبار است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي گيلان: تكميل مجتمع فناوري اطلاعات رشت نيازمندبيش از ۴ميليارد تومان اعتبار است
گيلان پنجمين استان كشور مي‌باشداين گونه مجتمع‌ها درآن ساخته مي‌شود/ اگر اعتبارات مورد نياز هرچه سريع‌تر اختصاص يابد خواهيم توانست ظرف مدت ۱۸تا ۲۴ماه آينده به مرحله بهره برداري برسانيم.


ايلنا-گيلان: درطي سال‌هاي گذشته بروز تحولات گسترده در زمينه كامپيو‌تر و ارتباطات، تغييرات عمده‌اي را در عرصه‌هاي متفاوت حيات بشري به دنبال داشته است. فناوري اطلاعات تحولات زيادي را در تمامي عرصه‌هاي اجتماعي و اقتصادي به همراه داشته و تاثير آن به گونه‌اي مي‌باشدكه جهان امروز به سرعت در حال تبديل به يك جامعه اطلاعاتي است. جامعه‌اي كه در آن دانايي و ميزان دسترسي و استفاده مفيد از دانش، داراي نقش محوري و تعيين كننده و نگاهي عميق به شكاف ايجاد شده ميان كشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه در زمينه فناوري اطلاعات جاي هيچ گونه شك و ترديدي را در رابطه با تدوين استراتژي‌ها و راهكارهاي مناسب جهت نيل به يك جامعه مدرن اطلاعاتي باقي نمي‌گذارد.

با توجه به آن كه صنعت IT پتانسيل لازم جهت توسعه در تمامي ابعاد اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و سياسي را دارا مي‌باشد، بيشتر كشور‌ها، استراتژي‌هاي خاصي را به منظور توسعه آن تدوين نموده‌اند. در ايران نيز صنعت IT با وجود پتانسيل هاي بالا از متخصصان، سازمان‌ها و موسسات بزرگ اقتصادي، زمينه بسيار مناسبي براي توسعه تخصص‌ها و زير ساختهاي اين صنعت فراهم شده است.

مصوبه سفر دور اول هيت دولت به گيلان

هيات وزيران در اسفندماه ۸۵ در طي سفر به گيلان به واسطه پتانسيل‌هاي بالاي اين استان در راستاي ارتقا و توسعه صنعت فناوري اطلاعات (IT)، انجام مطالعه و ايجاد يك مجتمع فناوري اطلاعات و خدمات نرم افزاري در شهر رشت توسط شركت شهركهاي صنعتي استان گيلان را تصويب نمود. آگاهي از وضعيت وتلاش‌ها جهت اجرايي شدن اين پروژه مهم ما را برآن داشت تا در گفت‌وگويي صميمي با مجيدعباسيان امين، مدير عامل پرتلاش شركت شهركهاي صنعتي گيلان در راستاي تحقق آگاهي محوري مخاطبان گام برداريم كه ماحصل اين مصاحبه را مي‌خوانيم:

تعريف مجتمع فناوري اطلاعات و خدمات نرم افزاري چيست؟

يكي از اقدامات ارزشمند دولت دكتر احمدي‌نژاد احداث مجتمع‌هاي فناوري اطلاعات و خدمات نرم افزاري مي‌باشد و د ر اين مجتمع‌ها با ماموريتي مشابه مراكز خدمات فناوري و كسب و كار با تاكيدي خاص بر فناوري اطلاعات و با امكان تملك واحدهاي ساختماني آن در شهرهاي مسكوني، با هدف توسعه فناوري اطلاعات براي بنگاه‌هاي كوچك و متوسط صنعتي در تمامي مناطق كشور ايجاد مي‌شود. بنابراين تعريف زير را در مورد مجتمع‌هاي مذكور مي‌توان بكار برد:

اين مجتمع سازماني است حمايتي و تائيد صلاحيت شده كه بعنوان منبع رشد و تامين كسب و كار و نوآوري براي بنگاه‌هاي كوچك و متوسط مبتكر و كارآفرين عمل نموده و در توسعه اقتصادي محلي و منطقه‌اي مشاركت كرده و با خلق بنگاه‌هاي كوچك و متوسط مبتكر جديد و پروژه‌هاي ابتكاري در بنگاههاي موجود، طيف وسيعي از رهنمود‌هاي جامع را براي راهبري آن‌ها ارائه مي‌نمايد.

اين مجتمع‌ها با هدف ارتقاء و بهينه سازي بنگاه‌هاي صنعتي و بهبود توان رقابتي آن‌ها در بازارهاي ملي و بين المللي همچنين ارتقاء فرهنگ استفاده از خدمات مشاوره‌اي و بكارگيري صحيح توان خدمات فني و مهندسي در حل مشكلات آن‌ها فعاليت مي‌نمايد.

در مجتمع فناوري اطلاعات و خدمات نرم افزاري چه واحدهايي مستقر مي‌شوند؟
واحدهاي فناور مستقر در مجتمع با توجه به اهداف و ماموريت مجتمع از بين واحدهاي مذكور با توجه به اساسنامه و مجوزهاي قانونيشان در زمينه خدمات فناوري و كسب و كار (مانند: بهينه سازي، كيفيت و استاندارد، تجهيزات و ماشين آلات، بازار و فروش، سرمايه گذاري، مالي و حقوقي، مديريت، آموزش تخصصي و عمومي، خدمات نرم افزاري در حوزه ICT) فعاليت مي‌نمايند و متقاضي استقرار در مجتمع مي‌باشند، انتخاب مي‌شوند.

در مجتمع فناوري اطلاعات و خدمات نرم افزاري چه اقداماتي صورت مي‌پذيرد؟

سازماندهي توانمندي‌ها و امكانات موجود در منطقه براي ايجاد پيوند بين امكانات و منابع دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشي و فناوري و صنعتي منطقه و توانايي‌هاي واحدهاي فناور ،كمك در جهت دهي مراكز پژوهشي مرتبط با مجتمع به سوي تحقيق در رشته‌هاي مورد نياز واحدهاي فناور،ايجاد فضاي مناسب فعاليت علمي و مهندسي براي جذب دانشمندان و متخصصان داخل و خارج از كشور ،ايجاد بستر مناسب براي فعاليت واحدهاي تحقيق و توسعه در مجتمع انجام مي گيرد.

ويژگي‌هاي مجتمع فناوري اطلاعات و خدمات نرم افزاري چيست؟
قابليت دسترسي ساده به آن بصورت فيزيكي و مجازي ،داراي ساختار ستادي كوچك ولي توانمند و مديريت با تجربه در راهبري امور فناوري ،داراي توان تدارك امكانات و خدمات با ارزش افزوده بالا ،داراي زيرساخت‌هاي تاسيساتي و ارتباطاتي مناسب ،داراي معماري نوين ساختماني و محيط آرام و دلپذير ، گرايش به خودگرداني در نگهداري مجتمع و پشتيباني دولت در راهبري نرم افزاري از ويژگي هاي مجتمع فناوري اطلاعات و خدمات نرم افزاري است.

مجتمع فناوري اطلاعات و خدمات نرم افزاري از چه قسمت‌هايي تشكيل شده است؟
مجتمع فناوري اطلاعات و خدمات نرم افزاري از دفا‌تر يا محل استقرار واحدهاي فناور، آمفي تئا‌تر، سالن يا سالن‌هاي جلسات، كتابخانه، كلاس‌هاي آموزشي، نهارخوري، نمايشگاه، واحد اداري (مديريت راهبري و مديريت نگهداري مجتمع) و واحدهاي خدماتي (واحد تكثير، ماشين نويس و...) تشكيل شده است.

گيلان درحال حاضر فاقد اين گونه مجتمع مي‌باشد، واحدهاي صنعتي چگونه نيازهاي خود را تامين مي‌كنند؟

در حال حاضر پارك علم وفن آوري گيلان فقط به واحدهاي صنعتي مستقر در آن تاحدودي خدماتي را ارايه مي‌دهد، وليكن ضرورت دارد اين خدمات با احداث مجتمع فناوري اطلاعات و خدمات نرم افزاري به همه واحدهاي صنعتي استان ارايه بشود.

براي اجراي كردن مصوبه سفراول رييس جمهوري به گيلان مبني بر احداث مجتمع فناوري اطلاعات و خدمات نرم افزاري وكسب وكار در رشت تاكنون چه اقداماتي صورت پذيرفته است؟

با جانمايي زميني نزديك به ۴هزار مترمربع واقع دربلوار امام (ره) جنب دانشگاه پيام نو ر رشت، عمليات احداث آن در ۴طبقه از سال ۸۷شروع شده كه هم اكنون از ۶۵درصد پيش رفت فيزيكي برخوردار وسربندي آن به پايان رسيده است.

مهم‌ترين مشكلات پيش روي براي تكميل و راه اندازي هرچه سريع‌تر اين پروژه مهم چيست؟

براي تكميل پروژه ، محوطه سازي وغيره نياز مبرم به اعتباري معادل ۴ميليارد تومان داريم و ساخت اين پروژه به گونه‌اي مي‌باشد كه همه فضا‌ها نسبت به يك ديگر وابسته هستند و هم زمان بايد ساخته بشوند.

گيلان چندمين استان در كشور مي‌باشد كه اين گونه مجتمع‌ها درآن ساخته مي‌شود؟

گيلان پنجمين استان كشور مي‌باشد ويكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي آن احداث در مركز استان (رشت) مي‌باشد، ولي درآينده قابليت ساخت در ديگرشهركهاي صنعتي شهرستان‌ها را هم دارد.

واحدهاي صنعتي گيلان درصورت راه اندازي اين مجتمع چگونه مي‌توانند از خدمات آن بهره مندبشوند؟

بعداز اتمام ساخت مجتمع، شركت شهركهاي صنعتي گيلان با انتشار فراخواني از مشاورين ذي اصلاح كه داراي رتبه خدمات رساني درحوزه صنعت ازجمله بيمه، حقوقي، كار، مالياتي ومالي، تامين اجتماعي، كسب وكار، بازاريابي، بهينه سازي وارتقاي توليد، آزمايشگاهي وآموزشي هستند را دعوت به هم كاري مي‌كندو پس از طي مراحل قانوني، اجاره غرفه مي‌توانند مستقر بشوند وبه دنبال آن فهرست اين مشاورين دراختيار واحدهاي صنعتي استان جهت بهره‌مندي از مزايا قرار خواهد گرفت، البته خدمات مشاوره‌اي رايگان ولي براي اجرايي شدن نيازمند انعقاد قرار داد بين واحدصنعتي با واحدمشاوره مربوطه خواهد بود.

اگر در پايان صحبت خاصي داريد، بفرمائيد؟

وجود مراكز كسب وكار در كليه استان‌ها براي واحدهاي صنعتي يك ضرورت اجتناب ناپذير مي‌باشد واين اتفاق خوب كه در گيلان انجام شده خيلي مبارك مي‌دانيم. اگر اعتبارات مورد نياز هرچه سريع‌تر اختصاص يابد خواهيم توانست ظرف مدت ۱۸تا ۲۴ماه آينده به مرحله بهره برداري برسانيم كه يكي از دست آوردهاي آن آناليز نيروهاي انساني موردنياز واحدهاي صنعتي از نظر كيفي ومهارتي خواهدبود كه در‌‌نهايت سبب توسعه هرچه بيشتربخش صنعت اين خطه خواهد شد.

لازم به ذكر است درسفر دور سوم رئبيس جمهوري به گيلان عنوان اين مجتمع از« مجتمع فناوري اطلاعات و خدمات نرم افزاري رشت» به «مجتمع كسب وكار ناحيه صنعتي رشت» مورد تصويب دولت قرارگرفت.

پايان پيام

شنبه|ا|17|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن