تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817126210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير اقتصاد: ساختار نظام اقتصادي بين الملل بايد بازبيني شود


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: وزير اقتصاد: ساختار نظام اقتصادي بين الملل بايد بازبيني شود
وزير اقتصادي و دارايي كشورمان بر ضرورت بازبيني و تامل حدي به ساختار نظام اقتصادي و مالي بين الملل تاكيد كرد.
به گزارش شبكه خبر به نقل از خبرنگار صدا و سيما ؛ سيد شمس الدين حسيني در نشست مشترك وزيران دارايي و رييسان بانك هاي مركزي شماري از اعضاي صندوق بين المللي پول و بانك جهاني در الجزاير ، افزود: مهمترين درس از بحران اخير جهاني، اين است كه ساختار نظام مالي كنوني جهان كه مبتني بر ربا ‌و توسعه بي قاعده ابزارهاي مشتقه و دارايي هاي كاغذي است، در بطن خود در بردارنده چنين بحراني است و شايسته است با مراجعه به آموزه هاي اقتصاد و احكام مربوط به ماليه اسلامي براي توسعه ابزارهاي مالي اسلامي تلاش شود .
حسيني تصريح كرد: منطق به ما حكم مي كند،از تمركز روابط مالي ـ اقتصادي با چند كشور معدود و محدود دنيا اجتناب كنيم زيرا در اين صورت از تاثيرات و آسيب هاي منبعث از كانون هاي بحران اخير مصون خواهيم بود.
وي همچنين افزود: تجربه نشان داده است هر اندازه ارتباط اقتصادي ـ مالي با كشورهاي بحران خيز آمريكا و اروپايي افزايش يابد به همان ميزان، آسيب و تاثيرات پردامنه تر و شديدتر خواهد بود.

وي با اشاره به ضعف موسسات بين المللي ارزيابي كننده خطر گفت: اكنون اعتبار اين موسسات كاهش يافته است و اين به آن علت است كه با وجود انتظار جهاني از اين قبيل موسسات، هيچ يك از آنها ، وقوع بحران اخير و فرو ريزي ساختار نظام اقتصادي ـ مالي جهاني را پيش بيني نكرده بودند.
وزير اقتصاد در ادامه و در تحليل اثر بحران مالي بر اقتصاد ايران گفت: به علت نبود ارتباط مستقيم بازارهاي سرمايه ـ مالي ايران با بازارهاي ملي ـ سرمايه اي كشورهاي غربي كه سرمنشاء شرايط كنوني هستند ، دامنه آسيب و تاثير پذيري بازارهاي مالي ايران از وضع كنوني، محدود و به طور عمده غير مستقيم بوده است.

وي تصريح كرد: با وجود كاهش 40 تا 85 درصدي شاخص مالي در بازارهاي كشورهاي آمريكا و اروپايي در سال 2008 اين عدد براي ايران كمتر از 15 درصد بوده است.

حسيني تصريح كرد: ثبات مناسبي در بخش پولي و بانكي ايران وجود دارد و رويكرد حمايتي ما معطوف به حمايت مالي از بنگاه ها و بخش هاي توليدي است .
در ادامه اين نشست رئيس كل بانك مركزي با تاكيد بر لزوم انجام ترتيبات محتاطانه و هوشياري كامل بخش هاي دولتي و غير دولتي كشورها در زمينه نحوه و راهكار مقابله با بحران جاري جهاني، اظهار داشت : اقتصاد ايران در مجموع با قوت و استحكام كافي با مشكلات به وجود آمده مقابله مي كند.
بهمني با بيان پيامدهاي مستقيم و غيرمستقيم بحران بر درامدهاي حاصل از صادرات فراورده هاي نفتي و غير نفتي دولت،اظهار داشت : در نتيجه كاهش تقاضاي جهاني و افت بهاي نفت ، ‌در نظام بانكي ايران پيش بيني و تمهيدات لازم به منظور كنترل اثرات بحران و تنظيم تراز پرداخت هاي كشور و بودجه دولت،‌ انجام شده است .
وي در ادامه از صندوق بين المللي پول و بانك جهاني خواست از كشورهاي كم درامد و ضعيف حمايت واقعي كنند .

رئيس كل بانك مركزي همچنين اظهار داشت : چگونه اين نهادها سكوت كرده اند و اجازه مي دهند امريكا و اروپا به جاي اعتماد سازي و رفع بحران، دلارهاي بي حد و حصر را در دنيا توزيع وتزريق كنند، ‌مگر نمي دانند در آينده نه چندان دور تورم ناشي از اين اقدام دامن خود و كشورهاي در حال توسعه را خواهد گرفت .
در پايان بنا بر پيشنهاد وزير امور اقتصاد و دارايي كشورمان، مقرر شد نشست بعدي گروه كشوري در بانك جهاني و صندوق بين المللي پول به ميزباني ايران برگزار شود .

دوشنبه|ا|5|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن