تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چيزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، بركت روزى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817150674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس‏جمهور: جهان در آستانه تحولات بزرگ


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: رييس‏جمهور: جهان در آستانه تحولات بزرگ
رئيس جمهور گفت: دوراني كه ابرقدرتها ،منابع انساني و مادي ملت‌ها را از طريق شبكه اقتصادي استعماري چپاول مي كردند، به پايان خود رسيده است و مناسبات غلط ابرقدرت‌ها در عمل شكست خورده است.
رئيس جمهور گفت: دوراني كه ابرقدرتها ،منابع انساني و مادي ملت‌ها را از طريق شبكه اقتصادي استعماري چپاول مي كردند، به پايان خود رسيده است و مناسبات غلط ابرقدرت‌ها در عمل شكست خورده است.

به گزارش ايلنا ، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان طي سخناني در ضيافت شام رسمي همتاي كنيايي خود در هتل لايكو لايروبي با اشاره به روابط دوستانه و رو به گسترش دو كشور توسعه و تحكيم روابط با كشورهاي آفريقايي را از اصول ديپلماسي جمهوري اسلامي عنوان كرد.
وي افزود: باور ما اين است كه روابط دولت‌ها و ملت‌ها بايد مبتني بر معنويت، عدالت، اخلاق و احترام به كرامت انسان و دوستي و برادري باشد و هيچ محدوديت و مانعي بر سر راه توسعه روابط ايران و كنيا نمي‌بينيم.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه پيشرفت، صلح و امنيت حق مطلق همه ملت‌هاست، گفت: اشتراكات فرهنگي ايران و كنيا نظير خدا پرستي، ايمان به پيامبران الهي و ارزش‌هاي انساني، اعتقاد به عشق و دوستي و برادري در روابط انسان‌ها، پاكي و مهرورزي و احترام به كانون گرم خانواده زمينه ‌هاي اصلي تقويت و گسترش پيوند دوستي ايرانيان و كنيائي هاست.
احمدي‌نژاد افزود: روابط ايران و كنيا در ابعاد سياسي، اقتصادي و فرهنگي رو به گسترش است و اراده سياسي هر دو كشور بر تقويت و تعميق اين روابط در همه زمينه‌ها استوار است.
وي تصريح كرد: هر دو كشور ايران و كنيا از ظرفيت‌، توانمندي و فرصت هاي بسيار خوبي در بخش هاي مختلف برخوردارند و اين مولفه ها در كنار تجربيات دولت ها و ملت‌ها مي توانند عنصري مكمل براي كمك به يكديگر باشند.
رئيس جمهور اظهار داشت: خوشبختانه با پيگيري‌ها و تلاش هاي همه جانبه همكاران ما در دولت جمهوري اسلامي و دوستان ما در دولت كنيا بعد از3ماه مذاكرات و سه روز كارشناسي بسيار فشرده، موافقتنامه هاي بسيار خوبي بين دو كشور امضاء شده كه پايه گذار روابط مستحكم طولاني مدت بين ما خواهد بود و دروازه را براي جهشي بزرگ در روابط دو كشور خواهد گشود.
احمدي‌نژاد توافقات صورت گرفته ميان ايران و كنيا را همكاري‌هاي و سرمايه گذاري مشترك در زمينه هاي انرژي، حمل و نقل، شيلات، كشاورزي، دامپزشكي و صنعتي عنوان كرد و متذكر شد: توسعه همكاري هاي و ارتباطات دو كشور به نفع دو ملت و توسعه صلح، امنيت و برادري در منطقه است.
وي خاطر نشان كرد: در خصوص مسائل بين المللي و منطقه‌اي ديگر نيز ديدگاه هاي مشتركي فراواني بين ايران و كنيا وجود دارد و هر دو خواهان حل و فصل اختلافات و مسائل ميان كشورها از طريق گفت و گو و در فضاي آرامي بر اساس عدالت هستيم.
رئيس جمهور اظهار داشت: ايران و كنيا پيشرفت و تعالي و رفاه را حق همه ملت‌ها مي دانند و تلاش مي كنيم كه مشكلاتي كه امروز گريبانگير مردم دنيا شده بر اساس گفت و گو و با محوريت قرار دادن عدالت و برادري در فضاي آرام حل و فصل شود.
احمد‌ي‌نژاد افزود: در شرايطي كه مناسبات بر آمده از جنگ جهاني دوم به پايان راه خود رسيده، همكاري‌كشورهاي مستقل براي ايجاد صلح و رفاه ميان ملت‌ها بيش از پيش ضرورت پيدا مي‌كند.
وي اضافه كرد: مناسبات و ساز و كارهايي كه بر اساس كشورهاي پيروز و شكست خورده تعيين شده بودند و در طول60سال ظالمانه، يكجانبه و تبعيض آلود بر اكثر ملت‌ها تحميل شده بودند و فرهنگ و منابع انساني و مادي آنها را از طريق شبكه اقتصادي استعماري چپاول مي كردند، به پايان خود رسيده است.
رئيس جمهور اظهار داشت: جنگ‌ها و محروميت‌هاي فراواني در طول60سال گذشته بر بخش وسيعي از دنيا تحميل شد و در فلسطين بيش از 5 ميليون نفر آواره شدند و فقط در عراق بيش از يك ميليون انسان بيگناه كشته شدند و60سال است كه مردم در سايه تهديد زندگي مي كنند، اما مناسبات غلط ابرقدرت‌ها در عمل شكست خورده است.
احمدي نژاد افزود: امروز جهان در آستانه تحولات بزرگ قرار دارد و تحول يك ضرورت است اما اين تحول بايد بر پايه مباني جديدي كه خمير مايه آن احترام به انسان‌ها و حقوق برابر و عدالت و برادري است، پي ريزي شود.
وي در پايان تاكيد كرد: براي برپايي جهان پر از صلح و برادري نيازمند عزم همگاني هستيم و كشورهاي مستقل بايد در اين راه پيشتاز باشند و اميد است با همدلي و تلاش انسان‌هاي آزاده ، مستقل و دوست دار بشر شاهد جهاني پر از رفاه و دوستي باشيم و مطمئنم ايران و كنيا در اين مسير پر افتخار نيز همراه يكديگر خواهند بود.

در اين مراسم اميليو مواي كيباكي رئيس جمهور كنيا نيز طي سخناني با تشكر ازاحمدي‌نژاد به خاطر پذيرش دعوت وي و سفر به اين كشور ، از جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشور دوست و برادر كشور خود ياد و بر گسترش مناسبات دو جانبه، تعميق روابط در زمينه هاي مختلف و همكاري براي حل مناقشات منطقه اي تاكيد كرد.

چهارشنبه|ا|7|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن