تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817091951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آلودگي صوتي، عاملي در وقوع جرم


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: آلودگي صوتي، عاملي در وقوع جرم


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز:آلودگي صوتي موضوعي است انكار ناپذير و آثار آن چنان بر بروز عصبانيت تاثير دارد كه خشم ناشي از آن در برخي از موارد زيان ها و خساراتي را متوجه آدمي مي كند كه جبران آن به هيچ عنوان ميسر نخواهد بود.

خشم احساس طبيعي در انسان استكه همه افراد آن را به خوبي تجربه مي كنند ، وقتي عاملي مانع رسيدن فرد به هدف و خواسته هايش مي شود عصبانيت بروز مي كند.
ملاحظه مي شود كه وجود مانع در راه رسيدن به هدف يكي از عوامل عصبانيت و بروز خشونت در انسان است، رسيدن به آرامش ذهني و دروني يكي از مهمترين اهداف انسان در زيستن است حال اگر مانعي همچون آلودگي هاي صوتي باعث جلوگيري از رسيدن انسان به آرامش شود رخدادي كه شاهدش خواهيم بود همان عصانيت و خشونت است.
واقعيت هم اين است كه در بسياري از مواقع زماني كه ذهن انسان با عوامل خارجي از جمله آلودگي هاي صوتي تحريك مي شود باعث سلب اراده فردي مي شود كه ظرفيت كنترل اعصاب و خشم خود را ندارند چرا كه بيشتر رفتارها مجرمانه افراد نشان دهنده خشونت گري آنها است و از آنجا كه اعمال انسان و رفتار وي ارتباط تنگاتنگ با يكديگر دارد توجه به آن حائز اهميت است و هر چند نتيجه آن جرم را در بر نداشته باشد مي تواند در روند اجتماع اخلال ايجاد كند.
در مورد آلودگي آب و هوا قوانين بسياري توسط مراجع قاننگذاري تصويب شده در مورد آلودگي هاي صوتي با توجه به اهميت آن در وقوع جرايم توسط انسان ها كمتر حساسيت به خرج داده شده است در حالي كه مطابق اصل يازدهم اعلاميه ريو در محيط زيست دولت بايد قوانين موثري را در زمينه محيط زيست تصويب كنند.
ايجاد هرگونه آلودگي صوتي بيش از حد مجاز ممنوع است و هيات وزيران در سال جاري آيين نامه اجرايي نحوه جلوگيري از آلودگي صوتي را به تصويب رساند.
اين در حالي است كه سازمان محيط زيست مكلف شده تا ضمن شناسايي منابع و كانون هاي آلودگي صوتي و تعيين ميزان آلودگي آنها بر اساس استانداردهاي در نظر گرفته شده مراتب را به عامل يا عاملان مذكور اعلام و مهلت مناسبي را براي رفع آلودگي تعيين كند و عاملان صوتي مكلفند به رفع آلودگي صوتي اقدام كنند.
در صورتي كه عاملان آلودگي در كارخانجات و كارگاهي در پايان مهلت مقرر نسبت به رفع آلودگي صوتي اقدام نكنند طبق ماده16 قانون نحوه جلوگيري از آلودگي هوا به درخواست سازمان محيط زيست و دستور مراجع قضايي ذي ربط محل ،كه بلافاصله توسط ماموران انتظامي به مورد اجرا گذاشته مي شود از كار و فعاليت كارخانجات و كارگاه هاي آلوده كننده جلوگيري خواهد شد.
به هر حال ،خشم و خشونت، آفتي است كه زندگي انسان را به مخاطره مي اندازد، استعدادهاي آدمي را مي گيرد و آرامش و آسايش افراد را تهديد مي كند و اگر به درستي كنترل نشود عوارض خارجي آن باعث ناهنجاري هايي مي شود كه اجتماع را نيز به مخاطره مي اندازد، هر چند وجود دارند افرادي كه خشم خود را فرد مي نشانند و در مقابل عوامل خارجي از جمله آلودگي هاي صوتي ساكت مي مانند ولي در آينده از اختلالات عصبي و اضطراب رنج مي برد و چه بسا افسرده مي شوند.
بنابراين آلودگي هاي صوتي كه خود يكي از عوامل به وجود آوردنده عصبانيت و خشم است باعغث بروز منفي در آدمي مي شود ،اثر كوتاه آن جرم را به ارمغان مي آورد و اثر بلندمدت آن بيماري رواني را، بنابراين بهترين راه حل براي حفظ سلامت روحي و رواني انسان برطرف كردن علت اصلي عصبانيت و خشم است كه يكي از بهترين آنها آلودگي صوتي است./110

پنجشنبه|ا|8|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 342]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن