تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816843464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكيد ايران بر تشكيل گروه تحقيقاتي دي 8 درباره امنيت غذايي


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تاكيد ايران بر تشكيل گروه تحقيقاتي دي 8 درباره امنيت غذايي
قائم مقام وزير جهاد كشاورزي ايران، تشكيل گروه تحقيقاتي مشترك اعضاي گروه دي 8 را درباره تأمين امنيت غذايي خواستار شد.
به گزارش شبكه خبر به نقل از ايرنا، جعفر خلقاني در سخنان خود در نشست تخصصي وزيران و نمايندگان بخش كشاورزي گروه دي 8 افزود: اگر چه بحران مالي و غذايي كنوني ريشه هاي مختلف دارد، اما همين بحران ها، چالش هاي مشابه و پيچيده در زمينه امنيت غذايي، ثبات اقتصادي و امنيت سياسي كشورهاي مختلف ايجاد كرده است.

وي افزود: تداوم اين چالش ها در جهان در دو سال گذشته منجر به افزايشي تصاعدي قيمت ها در كشورهاي مختلف از جمله در كالاهاي اساسي مصرفي شامل برنج، روغن، نفت و ديگر محصولات شده است.

به گفته خلقاني، چالش هاي كنوني همچنين منجر به كاهش قدرت خريد بسياري از مردم جهان و در نتيجه تهديد زندگي آنها شده است به طوري كه در كشورهاي فقير، مردم بايد حدود 50 تا 70 درصد درآمد خود را صرف خريد مواد غذايي كنند.

معاون وزير جهاد كشاورزي كشورمان تصريح كرد:اكنون بخش كشاورزي مي تواند نقش مهمي در كاهش اين چالش ها و نيز دستيابي به امنيت غذايي و كاهش فقر ايفا كند.

خلقاني با اشاره به تجارب كشورمان در توسعه بخش كشاورزي و نيز توسعه روستاها خاطرنشان كرد:از هنگام اجلاس جهاني غذا در سال 1996، ايران اقدامات گوناگوني در زمينه اصلاح ساختارهاي كشاورزي و نيز اصلاح بخش هاي روستايي در راستاي ترويج توسعه پايدار كشاورزي انجام داده است.

وي با تأكيد بر اينكه محور همه اين اقدامات، افزايش برابري اجتماعي، كاهش فقر و امنيت غذايي بوده، افزود: از سه دهه گذشته توليد محصولات كشاورزي در ايران به شدت افزايش يافته و به 3/101 ميليون تن در سال 2007 رسيده است؛ درحالي كه اين ميزان در سال 1977 تنها 4/23 ميليون تن بوده است.

به گفته معاون وزير جهاد كشاورزي، توليد غلات در كشور نيز در همين دوره از 5/19 ميليون تن به 4/73 ميليون تن، توليد محصولات باغي از 557 هزار تن به 5/16 ميليون تن و توليد غذاي دامي نيز از 3/3 ميليون تن به 4/11 ميليون تن افزايش يافته است.

وي خاطرنشان كرد: در سال هاي اخير اگر چه بخش هاي كشاورزي ايران با چالش ها و دشواري هايي مواجه بوده اما همچنان به توسعه خود ادامه داده است؛ به طوري كه اكنون ايران در توليد 94 درصد محصولات كشاورزي مورد نياز خود به خودكفايي رسيده است.

خلقاني در بخش ديگري از سخنان خود، دستيابي و دسترسي كشورهاي عضو گروه دي 8 را به بانك بذر، استفاده از جديدترين فناوري علمي به ويژه فناوري بايو و نانو و فناوري هسته اي در بخش كشاورزي، توسعه و جلب مشاركت بخش خصوصي، تدوين استانداردهاي مشترك براي تجارت محصولات كشاورزي ميان كشورهاي عضو را ازجمله محورهاي اساسي و ضروري براي دستيابي اعضا به امنيت غذايي دانست.

وي همچنين با اشاره به دستاوردهاي علمي و تحقيقاتي كشورمان در عرصه هاي مختلف كشاورزي به ديگر كشورهاي عضو گروه دي 8 در زمينه تأسيس شعبه اي از موسسه تحقيقاتي رازي در اين كشورها، برگزاري نمايشگاه هاي مشترك در زمينه توليد كود و غذاي دام، سرمايه گذاري مشترك بخش هاي خصوصي اين كشورها در زمينه فناوري و انتقال آن در عرصه عمل، برگزاري نشست هاي علمي و تخصصي مشترك در زمينه كشاورزي، تبادل مروجان كشاورزي براي آموزش در اين بخش و نيز استفاده از تجربيات يكديگر پيشنهاد همكاري داد.

اجلاس وزراي كشاورزي هشت كشور اسلامي در حال توسعه موسوم به گروه دي 8 با هدف مقابله با آثار سوء بحران اقتصادي كنوني بر تأمين مواد غذايي در جهان و شناسايي راهكارهاي مقابله با كمبود مواد غذايي متأثر از آن به ويژه در كشورهاي اسلامي آغاز به كار كرده است.

كشورهاي ايران، مالزي، پاكستان، مصر، تركيه، اندونزي، بنگلادش و نيجريه گروه هشت كشور در حال توسعه اسلامي را تشكيل مي دهند.

پنجشنبه|ا|8|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن