تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816981674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس كميته‌ي كوهستان فدراسيون دوچرخه‌سواري: بيش از نيمي از نگاه سازمان تربيت‌بدني به فوتبال اختصاص دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس كميته‌ي كوهستان فدراسيون دوچرخه‌سواري: بيش از نيمي از نگاه سازمان تربيت‌بدني به فوتبال اختصاص دارد
خبرگزاري دانشجويان ايران - همدان
سرويس: قهرماني - همگاني

رييس كميته‌ي كوهستان فدراسيون دوچرخه‌سواري پس از حضور در كلاس آموزش مربيگري استان همدان گفت: مسئولان سازمان تربيت بدني بين رشته‌هاي ورزشي فرق مي‌گذارند و بيش از نيمي از نگاه آن‌ها به فوتبال است.

فرهاد عصفوري در گفت و گو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در همدان، درخصوص اهداف فدراسيون در برگزاري كلاس‌هاي آموزشي و تاثيراتي كه در شناخت و معرفي استعدادهاي مربيگري و حوزه‌هاي ديگر است، افزود: يكي از موارد موافقت فدراسيون و كميته‌ي آموزش آن با برگزاري كلاس‌هاي مربيگري با درجات مختلف در استان‌ها، توسعه و گسترش اين رشته در تمام استان‌هاست. فدراسيون، با توجه به سابقه‌ي ديرينه همدان در اين رشته و فعاليت‌هاي چند سال اخيرش و زحمات مسئولان هيات‌و ورزشكاران آن با اين طرح موافقت كرد تا به پيشرفت و آينده دوچرخه‌سواري همدان براي سال‌هاي آينده كمك كند.

وي پتانسيل دوچرخه‌سواري همدان را در سال‌هاي اخير خوب ارزيابي كرد و تاكيد كرد: متاسفانه رشته دوچرخه سواري يك رشته با وسيله است و تهيه وسيله و نگهداري آن يكي از سخت‌ترين كارهاي هيات و ورزشكاران است. استان‌هاي غرب كشور اين پتانسيل را دارند تا در زمان كوتاه‌تري نسبت به جنوب و شرق ايران، خود را نشان دهند و بتوانند مقامات كشوري و آسيايي كسب كنند. اين وسيله هزينه بالايي دارد و بودجه سازمان تربيت بدني بسيار كم‌تر از هزينه‌هاست. همدان و شهرهاي اطراف آن، با توجه به ارتفاع از سطح دريا و كوه و همين‌طور مسئولان دلسوزش مي‌تواند در آينده نزديك با كمي حمايت از هيات آن، يكي از قطب‌هاي دوچرخه سواري هم در پيست و هم كوهستاني شود.

وي در خصوص كمبود پيست براي ركابزنان تيم ملي و ديگر شهرستان ها كه باعث شده ورزشكاران اين رشته در جاده ها تمرين كنند تصريح كرد: تا جايي كه من در جريان هستم با تلاش مسئولين ورزشي همدان و هيات دوچرخه‌سواري، قرار است يك پيست استاندارد در همدان احداث شود. ساخت پيست زمان‌بر است. ممكن است بيش از سه سال طول بكشد و با توجه به پيست‌هاي متعدد كه در كشور در حال ساخت است آينده آن روشن است. فكر مي‌كنم مقدمات كار انجام شده و فاز دوم مطالعاتي به پايان رسيده تا در سال آينده كلنگ آن زده شود. با ساخت اين پيست همدان مي‌تواند در رشته‌هاي سرعتي آن كه بيشترين مدال را دارد به موفقيت برسد. برخي رشته‌ها مانند سالني نيز با تعيين بودجه مورد توجه بوده و حتي در بسياري از شهرهاي كوچك و روستاها چنين برنامه‌هايي را مي‌بينيم و به موفقيت‌هاي مختلف رسيده‌اند.

وي ادامه داد: در كشور در چند سال آينده قطعا شاهد رشد چشمگير دوچرخه سواري خواهيم بود. در حال حاضر فقط پيست آزادي را داريم كه بعد از انقلاب دو بار تعمير شده‌است. ما پيست‌هاي متعددي را در كشورهاي ديگر مي‌بينيم. مثلا در ژاپن حدود 120 پيست وجود دارد. قطعا ورزشكاران ما با توجه به امكانات با مدال‌هاي خود در مسابقات آسيايي يكي از شگفتي‌ها را رقم مي‌زنند. فكر مي‌كنم سال آينده شاهد افتتاح پيست‌هاي مشهد، شيراز و تبريز و ساري خواهيم بود و كارهاي اوليه كرمان هم تمام شده است و چند پيست ديگر هم در حال احداث و ساخت است. فكر مي‌كنم با افتتاح آن‌ها شاهد پيشرفت آن در آسيا و جهان باشيم.

عصفوري در خصوص يكي از مشكلات عديده رشته دوچرخه سواري مبني بر در دسترس نبودن وسايل حرفه‌اي و استاندارد به ايسنا گفت: متاسفانه خريد دوچرخه جز وظايف فدراسيون نيست تا جلوي دوچرخه‌هاي غير استاندارد وارد شده را بگيرد. چرا كه سيستم دولتي اين امكان را نمي‌دهد. اگرشرايط طوري فراهم شود كه فدراسيون دوچرخه سواري خودش متولي و ناظر واردات دوچرخه باشد قطعا دوچرخه‌هاي با كيفيت بالايي وارد مي‌شود. اگر دولت و گمرك اين اجازه را براي خريد تجهيزات ورزشي به فدراسيون‌ها بدهد در اين صورت فاصله فاحشي بين مبلغ ورودي با فروش كالا در بازار ايران نخواهيم داشت و كالا با قيمت بالا به دست ورزشكار نمي‌رسد و دغدغه فدراسيون براي خريد وسايل جانبي ورزشكاران اين رشته رفع مي‌شود.

وي عدم حضور اسپانسر را بزرگ‌ترين مشكل اين رشته دانست و ياد آور شد: اگر اين مشكل بر طرف شود و اسپانسرهاي زيادي به اين رشته بيايند قطعا شاهد يك دگرگوني خواهيم بود. در اكثر كشورهاي دنيا تيم‌هاي محلي را داريم كه شركت‌ها اسپانسر آن‌ها شده اند اما در ايران تيم‌هاي مطرح هم توانايي جذب اسپانسر ندارند. دولت چندين سال است مي‌خواهد با 1 درصد بند ب ماده 117 كمك كند اما متاسفانه مديران را ملزم به اختصاص آن نكرده‌است.

وي در ادامه افزود: دولت در اين بند كلمه «مجاز» را به كار برده است و مديران حمايت لازم از رشته دوچرخه سواري كه مي‌تواند به مشكل ترافيك و كسري بودجه كمك كند در دستور كار خود قرار نداده اند و در واقع اين اجازه را به مديران مي‌دهد كه اگر خواستند آن را انجام بدهند. اما اگر اجبار باشد شاهد يك دگرگوني در رشته‌هاي ورزشي خواهيم بود و اين بودجه‌ها مي‌تواند هيات‌ها را از بحران فعلي نجات بدهد.

وي در خصوص اين كه اسپانسر ها هنگامي اعلام آمادگي و حضور مي كنند كه مسابقه با پخش زنده صدا و سيما همراه باشد و يا باز خوردي براي اين تبليغ داشته باشند افزود: متاسفانه بعد نگاه تربيت بدني به رشته‌هاي ورزشي يك‌طرفه است. فوتبال در يك طرف كفه ترازو كل رشته‌ها در يك كفه ديگر هستند و حتي كفه فوتبال سنگيني مي‌كند. اگر نگاه خود سازمان به تمام رشته‌ها به صورت يكسان باشد قطعا اين مشكل رفع خواهد شد. اسپانسري كه مي‌خواهد از رشته‌اي حمايت كند بعد تبليغات آن را در نظر مي‌گيرد، زماني كه خود هيات‌ها مي‌خواهند رشته را گسترش بدهند دچار مشكلات هزينه مي‌شوند.

عصفوري در پاسخ به اين سوال ايسنا مبني بر اين كه نقش رسانه ملي در پخش مسابقات مختلف ورزشي خيلي كم رنگ است و به صورت يك طرفه در مورد پخش رشته‌هاي ورزشي تصميم مي‌گيرد گفت: وقتي سازمان تربيت بدني به عنوان متولي رشته‌هاي ورزشي نگاهش به فوتبال بيش از آن‌چه كه بايد هست و هيچ نگاه و نظر مثبتي نسبت به خيلي از رشته‌هاي ورزشي كه مي‌توانند در سطح دنيا مطرح شوند ندارند قطعا همين روند ادامه پيدا خواهد كرد. رسانه‌ها هم مي‌توانند به نوعي اين كار را انجام بدهند. اما مخاطب صدا و سيما خيلي بيشتر است. متاسفانه بعضي اوقات استناد مديران صدا و سيما اين است كه برخي از رشته‌ها مانند دوچرخه‌سواري مخاطب ندارد و شاهد بمباران پخش فوتبال هستيم و اكثر شبكه‌ها پخش مستقيم فوتبال‌هاي كشورهاي مختلف هستند اما هيچ موقع از مسابقات داخلي رشته‌هاي ديگر چيزي نمي‌بينيم. اگر رشته‌هاي ديگر مخاطب ندارند راديو و تلويزيون مي‌توانند به جذب مخاطب براي آن‌ها كمك كنند. يكي از مشكلات رشته دوچرخه‌سواري غير سالني بودن آن است. استقرار تلويزيون و پخش مستقيم در بيرون از سالن به راحتي مقدور نيست و در دنيا هم با چنين مشكلاتي روبرو هستيم. اما نه تا اين حد كه شاهد اين ميزان تفاوت در پخش رشته‌هاي ورزشي باشيم.

وي با گلايه از مطبوعات كشور در خصوص پوشش اخبار ديگر رشته ها مخصوصا دچرخه سواري تشريح كرد: ما دوچرخه‌سواران زيادي مانند مهدي سهرابي، عباس سعيدي‌تنها، قادر ميزباني و امير زرگري را داريم. مهدي سهرابي دو سال پيش در مسابقات جهاني مسكو اولين مدال طلاي جام جهاني را براي ايران كسب كرد و خودش به تنهايي بيش از 150 مدال از مسابقات آسيايي و بين‌المللي دارد، چه استقبال و حركتي از جانب رسانه‌ها انجام شد؟ با توجه به اين‌كه وي همشهري من در زنجان است هيچ حركتي در اين مورد نديدم. خود ما در استانمان كارهايي انجام داديم اما در سطح كشور انعكاس چنداني نداشت.

وي در رابطه با طرح‌رئيس هيات دوچرخه‌سواري همدان مبني بر اختصاص خطوط ويژه دوچرخه‌سواري در كنار خيابان‌ها براي حل معضل ترافيك و پاكيزگي همدان و ديگر شهرهاي بزرگ خاطر نشان كرد: يكي از برنامه‌هاي كميته همگاني دوچرخه‌سواري تامين اين برنامه است و اين كميته در تهران و برخي شهرستان‌ها كارهايي انجام داده و همدان هم با توجه به فرهنگ استفاده از دوچرخه كه در آن وجود دارد يكي از شهرهاي مد نظر است. با توجه به طرح‌هايي كه از اين كميته به برخي استان‌ها ارسال شده با كمك استانداري و شهرداري و برخي ارگان‌ها و شركت‌ها مانند شركت نفت كه به نوعي بودجه‌هايي براي مصرف كم‌تر سوخت دارند مي‌توانند فدراسيون را كمك كنند. در همدان مقدمات فراهم شده و با پي‌گيري و كمك مسئولين مي‌تواند انجام شود. اما اگر اين يك قانون در كل كشور باشد قطعا شاهد گسترش دوچرخه‌سواري خواهيم بود و همه افراد از سنين مختلف مي‌توانند با استفاده از دوچرخه خود را از معضل ماشين و طي كردن مسيرهاي طولاني براي كارهاي ابتدايي با اتومبيل نجات مي‌دهند و با ايجاد ايستگاه‌ها دوچرخه‌سواري در سطح شهر، حتي نفراتي كه امكان خريد دوچرخه ندارند مي‌توانند از دوچرخه‌هاي عمومي استفاده كنند. با توجه به برنامه‌هاي هيات همدان، مي‌توان به رشد اين ورزش در اين استان اميدوار بود.

رييس هيات دچرخه سواري زنجان با اشاره به اينكه از دوران كودكي آرزوي هر فردي است كه صاحب دوچرخه شود نقش آموزش و پرورش را بي بديل دانست و افزود: مهم‌ترين بحثي كه در فدراسيون‌ها مطرح است سنين قهرماني و حوزه فعاليت آن‌هاست. حوزه فعاليت فدراسيون دچرخه سواري از سنين جواني شروع مي‌شود و سنين پيش از آن با توجه به تقسيم‌بندي كه بين سازمان تربيت بدني و وزارت آموزش و پرورش انجام شده‌است در اختيار آموزش و پرورش استان‌ها و در كل اين وزارت‌خانه قرار داده شده است و فدراسيون دوچرخه‌سواري تا زماني كه فرد به سنين جواني برسد نمي‌تواند هيچ نقشي در اين حوزه داشته‌باشد.

وي ياد آور شد: امسال قرار است با توجه به پيشنهاد رئيس فدراسيون دوچرخه‌سواري مسابقاتي را در رده نوجوانان نيز برگزار كنيم. اما با توجه به تفاهم‌نامه‌كه سال‌ها پيش امضا شده متاسفانه اين رده سني را به آموزش و پرورش محول كرده‌اند. اين مسابقات در آموزش و پرورش در مقاطع ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان برگزار مي‌شود. اما با توجه به اهميت كم اين رشته براي آموزش و پرورش، تنها به برگزاري اين مسابقات به صورت نمايشي اكتفا شده‌است و به صورت قهرماني انجام نمي‌شود و بودجه‌ها و هزينه‌هايي را در اختيار انجمن‌هاي استاني دوچرخه‌سواري قرار نمي‌دهند و قطعا يك خلاء براي افرادي كه مي‌خواهند دوچرخه‌سواري را از سنين پايين شروع كنند ايجاد شده‌است.

وي ادامه داد: مدارس دوچرخه‌سواري در استان‌ها وجود ندارد و علت آن اين است كه اكثر هيات‌هاي ورزشي و پيشكسوتان اين رشته كه با هيات‌ها همكاري دارند همگي به نوعي درگير جذب اسپانسر و فرستادن تيم‌هايشان به مسابقات كشوري هستند و ديگر هيچ فرصتي براي برنامه‌ريزي و تشكيل مدارس نيست.خود تشكيل مدارس هم اگر توسط هيات‌ها انجام شود هزينه‌بر هست. معمولا بودجه‌هاي اندكي كه توسط سازمان تربيت بدني و فدراسيون در اختيار هيات‌ها قرار مي‌گيرد حتي به اندازه هزينه اعزام تيم‌هاي استان به مسابقات كشوري نمي‌شود.

وي تاكيد كرد: متاسفانه امسال حضور هيات‌هاي ورزشي در مسابقات ليگ ممنوع شده است و همه تيم‌ها بايد به نام اسپانسرهاي تجاري‌شان شركت كنند. اين مسئله هم نقطه مثبت است و هم نقطه منفي. نقطه منفي آن است كه هيچ هياتي نمي‌تواند اسپانسر مورد نظرش را با توجه به محدوديت‌هايي كه در استان‌ها دارد پيدا كند و چون پخش زنده هم وجود ندارد، پرداختن به اين رشته بسيار محدود شده است و كارخانجات هم رغبت چنداني را نسبت به حمايت از رشته‌هاي ورزشي ندارند.

مدرس بين المللي فدراسيون در خصوص سطح فني مربيان ايراني را خوب دانست و افزود: سال گذشته در كيش آخرين كلاس مربيگري زير نظر مربي آمريكايي انجام شد و در گزارشي كه اين مدرس بعد از پايان كلاس به يو.سي.آي (بزرگ‌ترين مركز دوچرخه‌سواري) داد، سطح علمي مربيان وچرخه‌سواري ايران را بسيار بالا ارزيابي كرد، اما مهم‌ترين مشكل اين است كه همه مربيان دوچرخه‌سواري با توجه به درآمد اندكشان مجبورند مربيگري دوچرخه‌سواري را به عنوان شغل چندم در نظر بگيرند. در فوتبال شاهد درآمدهاي بالا هستيم و به عنوان شغل اول مطرح است. در حال حاضر ورزشكاران ملي‌پوش ما كه در دنيا مطرح هستند وقتي كه بخواهند مربي شوند اميد چنداني به آينده خود در جهت درآمد ندارند. ما علم اين مسئله را داريم اما متاسفانه از ناحيه سازمان تربيت بدني به برخي رشته‌هاي ورزشي كم‌توجهي شده‌اند. اگر عدالت و توازن برقرار شود مربيان وقت بيشتري مي‌گذارند. هم اكنون با توجه به اصرار استان‌ها، فدراسيون كلاس‌ها و كارگاه‌هايي در سطح كشور برگزار مي‌كند و ما شاهد برگزاري كلاس‌هاي بين‌المللي در ايران هستيم. اما چيزي كه مانع پيشرفت در اين زمينه مي‌شود نبود منابع مالي است. مربياني كه مورد بي‌مهري قرار مي‌گيرند كنار مي‌روند و دوباره جوان‌هايي وارد مي‌شوند و براي اين‌كه آن تجربيات را پشت سر بگذارند هزينه و زمان زيادي لازم است.

وي جايگاه قهرمانان ايران را در آسيا خوب دانست و افزود: در مسابقات جاده‌اي آسيا تيم برتر هستيم و در پيست هم جز سه تيم برتر محسوب مي‌شويم. اما اگر بخواهيم در آسيا و جهان به عنوان يكي از تيم‌هاي بزرگ مطرح شويم و در واقع سال‌ها ماندگاري خودمان را حفظ كنيم نيازمند يك برنامه‌ريزي طولاني مدت هستيم. برنامه‌ريزي طولان مدت نيازمند هزينه و بودجه‌اي است كه با توجه به تخمين فدراسيون، 100 در صد اين بودجه و هزينه، تامين نشده است.

وي ادامه داد: اكثر فدراسيون‌هاي ورزشي برنامه‌هايي را اجرا مي‌كنند اما وقتي مي‌خواهند وارد فاز بعدي شوند با مشكل روبرو مي‌شوند. تا جايي كه من در جريان هستم هزينه‌هايي كه براي فرستادن تيم اعزامي به المپيك انجام شد بسيار بالا بود. اگر اين بودجه‌ها را در اختيار فدراسيون‌ها قرار مي‌دادند با توجه به تضمين‌هايي كه از فدراسيون‌ها مي‌گرفتند قطعا اكثر آن‌ها با يك برنامه‌ريزي چندين ساله به مسابقات مي‌رفتند و ما با دو مدال از مسابقات بر نمي‌گشتيم و تعداد مدال‌هاي ما زياد بود و در واقع فدراسيون‌هاي ورزشي دچار معضل روزمرگي نمي‌شدند و يك برنامه‌ريزي طولاني مدت داشتند و فدراسيون مي‌توانست مسابقاتي را به عنوان رقابت‌هاي اصلي در نظر بگيرد و اوج تلاش خود را براي آن انجام بدهد و براي اين‌كه در سيستم جايي را براي خودشان حفظ كنند سعي نمي‌كردند كل داشته‌هاي را محدود به چند ورزشكار ملي كنند.

عصفوري در پايان برنامه ريزي براي المپيك لندن را از مهمترين اهداف اين فدراسيون دانست و افزود: در حال حاضر چند ماه از المپيك پكن گذشته‌است و اگر همين حالا هم براي المپيك 2012 لندن برنامه‌ريزي كنيم باز هم دير است. فدراسيوني كه مي‌خواهد در مسابقات المپيك شركت كند حداقل بايد يك برنامه هشت‌ساله را در نظر بگيرد. البته مي‌توانيم براي المپيك لندن برنامه‌ريزي كنيم اما به شرطي كه مواردي كه مورد نياز رشته ورزشي است به صورت 100 در صد بيان شود. هر قسمت از اين موارد كه دچار نقص شود قطعا در المپيك بعدي با همين مشكلات روبرو خواهيم شد.

انتهاي پيام

جمعه|ا|9|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن