واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: گفته اند در عاشورا وقتي زخم در جان خورشيد نشست و زمين پيكر مبارك حسين(ع) قلب عالم امكان را برخويش قطعه قطعه ديد به لرزه افتاد و آسمان تيره و تار شد و غبار خشم خداوند از جاي جنبيد و در آنجا امام سجاد(ع) دست بر زمين كوفت و زمين را به آرامش خواند، سر به آسمان برداشت و آسمان را دعوت به سكوت كرد. چه رازي بود در شهادت حضرت زهرا(س) كه خانه فرو نريخت، مدينه زيرو زبر نشد و عمود آسمان نشكست و زمين متلاشي نگشت ؟ مگرنه اينكه فاطمه جلال و جبروت و عظمتي است كه در وراي او هيچ جلالي نيست؟مگر نه برسر بهشت به روايت نبي مكرم اسلام(ص) نگاشته شدهفاطمه امه الله، فاطمه خيره الله؟ مگر نه خداوند به فرشتگان فرموده بودهذانور من نوري،اسكنته في سمائي و خلقته من عظمتي ... اين نوري از نور من است كه در آسماني منزلش بخشيده ام و از عظمتم او را آفريده ام؟ مگر نه فاطمه پاره جگر رسول خدا(ص) و عزيز مسلم خداوند جل و اعلا است؟ چه رازي بود در شهادت ايشان كه زمين متلاشي نگشت؟ بايد پاسخ را در سخنان اسماء شنيد در آن هنگام كه ماه خانه علي(ع) را غسل دادند كه اگر در عاشورا امام سجاد(ع) مشت بر زمين كوفت و آسمان را به آرامش خواند در آن شب، آن زماني كه حسنين سربه پاي مادر نهادند و پايه هاي عرش را به ضجه هايس خويش مي لرزاندند زينب و ام كلثوم كائنات را از داغ مادر پريشان مي كردند و چروك بر پيشاني آسمان افتاده بود و زمين از درد به خود مي پيچيد و ناله هاي فرشتگان داغ پيامبر(ص) را دو چندان مي كرد و در آنزمان كه مولاي متقيان علي(ع) سر بر ديوار كائنات مي ساييد و زار زار مي گريست او بود كه با وجود بي قرار خويش همه را به آرامش مي خواند. فاطمه مظلوم بزرگترين جنايت تاريخ است كه صبر لايتناهي خدا در جانكاه ترين حادثه آفرينش در او به تجلي نشسته است و چه كسي به واقع مي داند چه بر او و علي گذشت كه مظلوميت چهره نيلي اش نمي گذارد لبخند نه برلب شيعه بلكه بر صورت انسانيت بنشيند . چه داغ جانكاهي بر او وارد شده و چه ظلم ها بر وي رفته و چه حقايقي در مقابل ديدگانش تحريف و پايمال گرديده بود كه مزار مخفي اش همچون اعتراض افشاگرانه بر پيشاني تاريخ حك شده است و دشمنان را به كرسي رسوايي مي نشاند؟ و اين چگونه اعتراضي بود كه خداوند نيز به حمايت از آن برخاست كه همان علي كه مامور به سكوت بود ، همان علي كه شمشير را علي رغم كارسازي و برندگي در نيام بسته بود در حمايت از اين اعتراض شكوهمند از نيام كشيده شد و دشمن را تهديد به جاري كردن سيل خون بر زمين كرد؟ و اين اعتراض او در تشييع شبانه اش و در مخفي كردن قبرش اگر چه تاريخ را از تحريف مصون داشت و اگر چه فرياد تظلم او را برجهانيان تا ابد طراوت بخشيد اما سنگين ترين غم بر قلب شيعيان و عظيم ترين درد اسلام و بزرگترين اندوه انسانيت گشت و اين است نشان مظلوميت فاطمه(س) و شيعه او كه با هر بهانه اي بغض را در گلويشان مي شكند و جگرشان را به آتش مي كشد.(با اقتباس از كتاب سيد مهدي شجاعي) حجت الاسلام حجت گنابادي نژاد مدير كل اوقاف و امورخيريه خراسان رضوي در اين باره مي گويد: اگر ما عزم خود را جزم مي كنيم تا فاطميه را عاشورايي برگزار كنيم و اگر در داغ بزرگ بانوي دو عالم عزاداري كرده و برهر چه باشكوهتر برگزار شدن آن اهتمام مي ورزيم نه براي اين است كه فاطمه(س) همسر امام، مادر امام و دختر پيامبر خدا (ص) است بلكه همه اينها داراي ارج و قرب است اما در مرحله بعدي قرار دارد. وي با بيان اينكه در تاريخ همسر امام داريم كه برعليه ولايت و ارزشهاي دين عمل كرده و فرزند پيامبر نيز وجود دارد كه سر از اطاعت خداوند بر مي دارد، ادامه داد: آنچه حضرت صديقه طاهره(س) را برجسته و ممتاز مي كند بندگي خالص خداست كه ايشان را به الگوي رفتاري براي همه انسانها مبدل مي سازد. گنابادي نژاد با بيان اينكه حضرت فاطمه(س) نمونه انسان كامل است، عنوان كرد: ايشان نه تنها در عبادت سرآمد همه هستند بلكه در زمينه فعاليتهاي اجتماعي و كارهاي خير و عام المنفعه نيز الگويي براي همه مسلمانان و انسانهاي آزاده اند. وي با بيان اينكه حضرت صديقه طاهره(س) اوج عزت و بزرگي زنان را در جامعه ديني و اسلامي به نمايش مي گذارند، ادامه داد: ايشان از واقفان برجسته زن در جهان بشريت و اسلام هستند كه باغ هاي هفتگانه نمونه اي از اقدامات ايشان در اين رابطه است. و امروز حضرت صديقه طاهره(س) از زنان امت خود مي خواهد چون مرواريد پوشيده در حجاب صدف بر تارك اجتماع و در عرصه تاريخ نور افشاني كنند او نمي گويد كه زنان به كنج خانه پناه ببرند تا هيچ چيزاو را نبيند زيرا خود او اينگونه نبود و از زنان ديگر نيزچنين انتظاري ندارد و رفتار ايشان براي همه حجت است. سخنراني هاي حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد مدينه و همراهي ايشان در هجرت و حضور در دفاع از مقام امامت و ولايت و ايستادگي در برابر مهاجمين در حادثه درب خانه و برخورد با كجرويها و حضور دختران بزرگوارشان در صحنه كربلا و سخنراني هاي آنها در كوفه و شام دليل روشني بر اين مدعاست.ك/4 7491/659
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 504]