تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817051257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان بازرسي: مطالعه كارشناسي در طرح تحول اقتصادي اندك است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس سازمان بازرسي: مطالعه كارشناسي در طرح تحول اقتصادي اندك است
"مصطفي پورمحمدي" رييس سازمان بازرسي كل كشور روز شنبه گفت: گزارش هاي نهاد ديده بان قوه قضاييه نشان مي دهد كه مطالعات كارشناسي در طرح تحول اقتصادي و بنگاه هاي زودبازده كمتر صورت گرفته است.


وي در دومين سمينار مديران سازمان بازرسي كل كشور در تهران گفت: بررسي اين طرح‌ها نشان مي دهد كه در هر دو طرح مطالعات كارشناسي كمتري صورت گرفته است و عمده‌ترين مشكل سازمان بازرسي كل كشور با طرح تحول اقتصادي آن است كه اين طرح داراي مطالعه كمي است.
رييس سازمان بازرسي كل كشور گفت: به خاطر همين مطالعات اندك، طرح تحول اقتصادي در كميسيون‌هاي مجلس شوراي اسلامي با نقض و ابهام‌هايي مواجه شد و دولت مجبور شد، اين طرح را متوقف كند.
پورمحمدي گفت: اينكه برنامه اي ارائه شود و سپس بگوييم اجرا نمي شود، صورت خوشي ندارد.
وي افزود: نهاد ديده بان قوه قضاييه در خصوص طرح تحول اقتصادي گزارشي آماده كرده است و متن اين گزارش را به زودي روي پايگاه اطلاع رساني سازمان بازرسي كل كشور قرار مي دهد تا متخصصين ارزيابي‌هاي سازمان بازرسي را در خصوص طرح تحول اقتصادي را مشاهده كنند.
رييس سازمان بازرسي كل كشور در خصوص طرح بنگاه‌هاي زود بازده نيز گفت: در بنگاه‌هاي زود بازده نيز با همين مشكل مواجه هستيم.
پورمحمدي گفت: چون بخشي از طرح بنگاه هاي زودبازده اجرا شده است و آيين‌نامه سازمان بازرسي كل كشور در اين خصوص كامل نيست، گزارش آن را منتشر نمي‌كنيم.
وي خاطر نشان كرد: به هر حال در اين رابطه منابع و وقت زيادي صرف شد و جمعيت زيادي تحريك شدند و اشتغال و ‌خلاقيت از دستاوردهاي اين طرح است، ولي در نهايت، دستاوردهاي اين طرح مطلوب نيست و بايد اين موضوع مورد توجه قرار گيرد.
رييس سازمان بازرسي كل كشور گفت: در حوزه بازرسي بايد به اين گونه مسائل توجه شود و اساساً از عمل نبايد غافل شد، اما خطر انحراف در مقام عمل به مراتب كمتر از خطر انحراف در برنامه‌ريزي است.
پورمحمدي گريزي به قانون ماليات بر ارزش افزوده زد و گفت: اگر قانون ماليات بر ارزش افزوده درست است، چرا عقب نشيني شد و اگر زمان مي خواهد، چرا عمل نشد. راه موفقيت اين است كه هر تصميمي عده اي معارض و مخالف دارد، بايد با برنامه ريزي دقيق مقاومت كرد.
وي گفت: نبايد با وعده و وعيدهاي زيادي به جامعه، در نهايت منجر شويم، طرحي را متوقف كنيم.
رييس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به اينكه طبق احاديث نقل شده از ائمه اطهار انسان براي رسيدن به كمال بايد داراي سه خصلت باشد، گفت: تفكر در دين، تقدير معيشت و صبر در سختي‌ها بايد در همه كارها مورد توجه قرار گيرد.
پورمحمدي با بيان اينكه "براي رسيدن به زندگي رو به كمال بايد هدف را خوب شناسايي كرد"، گفت: دين، جهت‌گيري انسان را مشخص مي‌كند و در اين جهت شناسايي و تشخيص مسير مهم است و شايد در امور فرهنگي، ارتقاء فكري و بينش ديني خيلي هزينه كنيم، اما اين نكته را نبايد فراموش كرد كه دين بايد عميق فهميده و شناسايي شود.
وي با بيان اينكه "در امور توسعه‌ فرهنگي و ترويج آن هزينه زيادي صرف مي‌شود"، افزود: هدف اصلي و رويكرد محوري در كارها بايد مشخص شود، زيرا در كشور از نفت، منابع تربيتي و عقلاني خوب استفاده نمي شود.
رييس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به اينكه درك عميق مسايل ديني و امور بينشي به صورت صحيح آن مهم است، گفت: تفكر در دين به معناي دين‌شناسي و دين‌فهمي است و ائمه اطهار به تفكر در دين تاكيد كرده‌اند، نه عمل به دين.
پورمحمدي مثالي زد و گفت: اگر مي‌بينيد دولت و مجلس شوراي اسلامي برنامه‌هاي زيادي را تدوين و براي حواشي 90 درصد بودجه و براي اصل 10 درصد بودجه تخصيص مي‌يابد، حركت نكردن در مسير اصلي است.
وي با تاكيد به اينكه در سازمان بازرسي كل كشور براي كنترل حسن جريان امور بايد نظارت روي محتواي فعاليت‌ها صورت گيرد، گفت: در برنامه‌ريزي‌هايمان بايد بررسي شود كه چرا حركت‌ ما بر اساس برنامه نيست و از همين موضوع نيز در مباحث اداري رنج مي‌بريم.
رييس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اينكه ائمه اطهار هر كجا كه به ايمان اشاره كردند عمل نيز در كنار آن آمده است،‌ گفت: بحث كيفيت عمل و ميزان پيشرفت عمل مطرح است و آن دين‌شناسي و اندازه‌گيري خوب در دين است و ركن سوم اينكه مقوم تفكر در دين و تقدير معيشت است صبر و استواري در عمل است.
پورمحمدي گريزي به بحث بودجه سازمان بازرسي كل كشور زد و گفت: تلاش هاي زيادي در اين زمينه صورت گرفت، اما دولت توجه نكرد و اساساً طبع دولتي‌ها، افزايش بودجه نيست، ولي اميدواريم مجلس شوراي اسلامي اين عنايت را داشته باشد كه برنامه‌ريزي بدون نظارت قابل تحقق نيست.
رييس سازمان بازرسي كل كشور تاكيد كرد: اگر مجلس شوراي اسلامي مي‌خواهد دستگاهي به مصوبات نظارت داشته باشد بايد به دستگاه‌هاي نظارتي توجه كند. ما مي‌گوئيم هر چه مي‌خواهيد بنويسيد، زيرا چيزي جز كاغذ نخواهد بود، اگر دستگاه‌هاي نظارتي، ‌نظارت نكنند، قانون جز كاغذ نخواهد بود و براي اجراي صحيح قوانين نظارت لازم است.
وي در خصوص بحث منطقه‌اي كردن سازمان بازرسي كل كشور، گفت: در سازمان بازرسي كل كشور به گسترش سازماني اعتقادي نداريم، بلكه براي ما كيفيت‌بخشي مهم است و بحث منطقه‌اي كردن در استان خراسان اجرا شده است كه پس از بررسي به جمع‌بندي خواهيم رسيد.
پورمحمدي گفت: در بحث منطقه اي كردن امور در سازمان بازرسي كل كشور به سرعت در امور و واگذاري اختيارات از مركز به استان ها توجه ويژه شده است.

شنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن