تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817179970




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مسوول: براي توسعه گيلان بايد از تمامي ظرفيت هاي خزر استفاده كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك مسوول: براي توسعه گيلان بايد از تمامي ظرفيت هاي خزر استفاده كنيم
رشت -مديركل بنادر و دريانوردي گيلان گفت: براي توسعه استان بايد ديدگاه و مبناي برنامه ريزي ها را از خشكي به دريا تغيير داده و از تمامي ظرفيت هاي درياي خزر استفاده كنيم .


"فرهاد منتصر كوهساري" روز شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: اگر خواهان توسعه استان و كشورهستيم بايد به دريا و سرمايه ‌گذاري در بنادر و بهره گيري از تمامي ظرفيت‌هاي آن توجه جدي داشته باشيم.
وي گفت: مرزهاي دريايي و دريا نقطه قوت بسياري از كشورها به شمار مي ‌رود كه به لحاظ اقتصادي، فرهنگي، نظامي و سياسي حايز اهميت است.
"كوهساري" ادامه داد: ما نيز مي توانيم همانند ساير كشورهاي قدرتمند بهره مند از دريا، با احداث كارخانجات و واحدهاي مختلف در نزديكي دريا و صنايع وابسته به آن از وجود دريا بيشتر استفاده كنيم.
وي اظهارداشت: اگر واحدها در كنار مناطق آزاد و بنادر شكل گيرند، علاوه بر امكان فرآوري كالا و صادرات آن به كشورهاي اروپايي و ارزش افزوده در كالا، فاصله مراكز توليدي با مراكز مصرف كننده و هزينه حمل كالا نيز كاهش مي بايد كه اين كار به نفع مصرف كننده خواهد بود.
وي گفت: اگر به دنبال رشد و توسعه استان، رونق تجارت، كاهش قيمت ها، ايجاد اشتغال و رقابت با ساير كشورها هستيم بايد احداث كارخانجات در كنار بندر و منطقه آزاد را به عنوان يك اصل مورد توجه قرار دهيم.
"كوهساري" تصريح كرد: با اين كار، علاوه بر فراهم كردن امكان ماندگاري مردم در كنار ساحل و تقويت بحث حاكميتي در خزر، مي توانيم به قدرت دريايي در منطقه تبديل شويم.
وي در اشاره به اهميت بنادر، از آن به عنوان مبادي ورودي و خروجي كالا نام برد كه با ايجاد بنادر و توسعه آن، سازمانها و مراكز وابسته از جمله گمرك، پايانه، منطقه آزاد، شركت هاي ترخيص كالا هم ايجاد مي شود.
وي با بيان اينكه 90 درصد حمل و نقل در دنيا و 60 تا 88 درصد صادرات و واردات ايران از طريق دريا، انجام مي شود، افزايش سهم ايران از حمل و نقل دريايي را خواستار شد.
وي توجه به حمل و نقل دريايي را با درنظرگرفتن قابليت بالاي حمل و نقل كالا بدون محدوديت از طريق دريا، ايجاد اشتغال مستقيم وغيرمستقيم و كاهش بار ترافيكي در جاده ها را حايز اهميت دانست.
وي در مورد وضعيت ناوگان كشتيراني در درياي خزر،هم گفت: 15 فروند كشتي تجاري ايراني در اين بندر كار جابجايي مواد نفتي، مسافر و كالا را برعهده دارند كه اين تعداد 15 درصد ناوگان كشتيراني در خزر را شامل مي شود.
"كوهساري" ادامه داد: درحالي كه با توجه به ظرفيت ها و توانمندي هاي بالا، مي توان سهم ناوگان كشتيراني ايران در خزر را حداقل به 30 تا 40 درصد افزايش داد.
وي خاطرنشان ساخت: در بخش ترانزيت مواد نفتي هم يك فروند كشتي فعال است كه كار ترانزيت شش ميليون تن مواد نفتي در سال را انجام مي دهد.
وي با اشاره به تسهيلات سازمان بنادر براي توسعه ناوگان كشتيراني، گفت: اين سازمان براي كشتي هاي ايراني كه درياي خزر فعال شوند، 50 درصد تخفيف در حقوق عوارض گمركي درنظرگرفته است.
وي افزود: اين ميزان تخفيف براي كشتي هاي دست دوم،30 درصد محاسبه مي شود.
وي ضمن اعلام آمادگي براي حمايت از سرمايه گذاران اين بخش گفت: زيرساختهاي بندري براي پذيرش ناوگان جديد كشتيراني در انزلي فراهم شده است و متقاضيان مي توانند با خريد شناورهاي جديد، از آن امكانات استفاده كنند.
وي با اشاره به ديگر تسهيلات بندري، افزود: با پرداخت وام هاي زوبازده اين امكان را براي بخش خصوصي فراهم كرده ايم كه با ساخت مخازن خارج از محوطه بندر انزلي، سوخت را از آن مخازن به عراق و كشورهاي عربي ترانزيت كنند.
وي درادامه گفت و گوي خود با ايرنا، در مورد وضعيت بندر آستارا، گفت: مقدمات ايجاد بندر دو منظوره تجاري و صيادي آستارا انجام شده و واگذاري آن به بخش خصوصي دردست مناقصه است.
"كوهساري" افزود: احداث چنين بندري با درنظرگرفتن بازار منطقه از قبيل كشورهاي آذربايجان، روسيه و كشورهاي CIS، در تقويت تجارت و رونق اقتصادي استان و تامين نياز كشورهاي همسايه موثر خواهد بود.
وي ظرفيت پيش بيني شده براي اين بندر را، يك ميليون تن با 12 پست اسكله اعلام كرد.
وي با اشاره به يك هزار كيلومتر مرز آبي در درياي خزر، افزود: موقعيت مناسب بندرانزلي و وجود منطقه آزاد انزلي به وسعت سه‌ هزار و 200هكتار در مجاورت آن، فرصت مناسبي را براي استان گيلان براي بهره مندي از مزيت هاي دريا فراهم كرده است.
مديركل بنادر و دريانوردي گيلان در بخش ديگري از اين گفت و گو با اشاره به افزايش فعاليت هاي بندري گفت: يك هزار و 406 فروند كشتي امسال در اين بندر انزلي پهلو گرفت كه اين تعداد7/10 درصد بيشتر از مدت مشابه پارسال، بوده است.
" كوهساري" افزود: پيش بيني مي شود تا پايان سال، يك هزار و 550 فروند كشتي در اين بندر پهلو بگيرند.
وي يادآورشد: ميزان تخليه و بارگيري كالا هم تاكنون چهارميليون و 570 هزار تن بوده است كه رشد 4/17درصدي در مقايسه با پارسال نشان مي دهد.
وي افزود: ميزان تناژ تخليه و بارگيري كالا به پنج ميليون تن تا پايان امسال مي رسد.
وي از بكارگيري تجهيزات ناوبري و كمك ناوبري استاندارد از جمله سيستم كنترل ترافيك‎ VTS به عنوان ديگر امكانات اين بندر نام برد.
" كوهساري" بيان داشت: اين سيستم ضمن تسهيل در امر مديريت ترافيك دريايي و دريافت اطلاعات كشتي ها از فاصله 20 مايلي (50كيلومتري)، امكان ارايه خدمات مورد نياز شناورها را نيز فراهم مي كند.ك/3
7289/ 1552/508

شنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن