تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817292965




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جنگ را بكشید!


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: جنگ را بكشید!در مسابقه كراگویواس برای چهاردهمین بار از كاریكاتوریست‌های دنیا دعوت شد تا آثاری در دفاع از صلح خلق كنندجنگ از آن سوژه‌هایی است كه با همه تكراری بودن‌اش هنوز در دنیای هنر و سیاست، تازگی دارد. كاریكاتوریست‌ها هم از راه‌های مختلف نگاه انتقادی‌شان را نسبت به جنگ‌ها و جنگ‌طلبی‌ها نشان داده‌اند.تقریبا از 25 سال پیش در شهر كراگویواس (Kragujevac) صربستان مسابقه كاریكاتور ضد جنگ برگزار می‌شود و جالب است كه این شهر به خاطر موقعیت جغرافیایی‌اش در دوره‌های مختلف مزه جنگ را چشیده است.خاطره كشت و كشتار جنگ‌های جهانی اول و دوم از آن خاطره‌های تلخی است كه از یاد مردم این شهر نمی‌رود و عملا این مسابقه برای یادبود رفتگان و اعلام نفرت از جنگ برگزار می‌شود. یك نكته خیلی جالب هم اینكه صنعت مهم و اساسی كراگویواس مهمات‌سازی است.چند وقت پیش چهاردهمین دوره این مسابقه برگزار شد و 237كاریكاتوریست با 237 اثر از 44 كشور جهان در آن شركت كردند. با یك مرور كلی بر برگزیدگان دوره‌های قبل این مسابقه، بیننده متوجه می‌شود كه كارهای اخیر این مسابقه متنوع‌تر و قوی‌ترند. گذشته از جوایز طلا و نقره و برنز این مسابقه، جایزه‌هایی هم به نام خواهرخوانده‌های این شهر به برندگان داده شد. كاریكاتورهای این شماره از چند دوره اخیر این مسابقه انتخاب شده‌اند.
كاریكاتور
آخرین گلادیاتور؟با گندم و مهربانانه سراغ جنگ رفته. ایده گرافیكی این كار بر طنزش غالب است. طراح آن گرژكوز ژوموفسكی از لهستان است كه نفر دوم سال2003 این مسابقه شد.
كاریكاتور
انگشت نحس به‌‌هم رسیدن انگشت‌ها می‌تواند ملتی را بیچاره كند. یوری كوزوبوكین - هنرمند اوكراینی - 2 دوره پیش دیپلم افتخار این مسابقه را برد.
كاریكاتور
ترانه‌های مجروحمی‌شود گفت نتها دچار خشونت سیم‌خاردارها شده‌اند یا اینكه اصلا خطوط حامل موسیقی جنگ، سیم خاردار است. سردان استامنوکویچ از صربستان نفر چهارم دوره سیزدهم مسابقه در سال2005 شد.
كاریكاتور
صید قزل‌آلا در جنگیك ضرب‌المثل جنگی می‌گوید آب كه سربالا برود زیردریایی قزل‌آلا می‌شود. طراح این اثر سادا دیمیترویچ از صربستان است كه جایزه خواهرخوانده‌ها را گرفت.
كاریكاتور
كلاغ‌هابالایی بدون پایینی خوشحال‌كننده است؛ درخت و سبزی. دومی مایوس‌كننده. سربازان استتار كرده‌اند و ته جنگ هم چیزی جز خشكسالی نیست. این اثر والنتین دروثنین از روسیه برنده جایزه یكی از شهرهای خواهرخوانده كراگویواس شد.
كاریكاتور
به شرط چاقواین كار هم بیشتر از آنكه خشونت جنگ را نشان دهد، یك‌جورهایی تبدیل مهربانانه جنگ به صلح است. طراح این كار روبرتو مانگوزی از ایتالیاست كه برنده مدال نقره در سال2003 شد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 268]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن