تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817254104




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسماعيل هنيه: توافقنامه قاهره براي تمامي گروه هاي فلسطيني الزام آور است


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: اسماعيل هنيه: توافقنامه قاهره براي تمامي گروه هاي فلسطيني الزام آور است
نخست وزير منتخب فلسطين تاكيد كرد: آنچه كه در مذاكرات قاهره درباره آن توافق شد براي تمامي گروه هاي فلسطيني الزم آور است.
به گزارش ايسنا، اسماعيل هنيه، نخست وزير دولت حماس به روزنامه عربستاني عكاظ گفت: توافقي كه در مذاكرات قاهره صورت گرفت براي تمامي گروه هاي فلسطيني الزام آور است و اين توافق در راستاي منافع فلسطين و پايان دادن به اختلافات داخلي تحولي مثبت محسوب مي شود.
نخست وزير دولت حماس افزود: تصميم گيري هاي كميته فورا اجرا خواهد شد و حماس ديگر به گذشته توجه نخواهد داشت چرا كه با روحيه اي عالي وارد مذاكرات قاهره شد و مي خواهد مرحله جديدي را در روابط گروه هاي فلسطيني آغاز كند.
اسماعيل هنيه تاكيد كرد: شروع با آزادي فوري زندانيان سياسي در كرانه باختري و نوار غزه تا حد زيادي به تحكيم اعتماد و اطمينان ميان گروه هاي فلسطيني كمك خواهد كرد.
همچنين احمد عبدالرحمان، سخنگوي جنبش فتح نيز گفت: آنچه كه در قاهره محقق شد دستاورد هايي بزرگ بود و كميته هاي پنج جانبه تشكيل دولت آينده و عملكرد دولت را تعيين خواهند كرد.
اين مسوول فتح گفت: در حال حاضر يك طرح طولاني و مهم وجود دارد كه همه بايد در راستاي آن تلاش كنيم، آنچه كه در قاهره صورت گرفت به منزله پيروزي اراده ملت فلسطين و گام اوليه در بهبود روابط گروه هاي فلسطيني است.

درخواست ساف
براي اعتصاب عمومي در فلسطين

سازمان آزادي بخش فلسطين از فلسطيني ها خواست تا براي همبستگي با ساكنان عرب بيت المقدس و محكوميت اقدامات رژيم صهيونيستي در راستاي يهودي سازي بيت المقدس، اعتصاب عمومي اعلام كنند.
به گزارش ايسنا، سازمان آزادي بخش فلسطين (ساف) در بيانيه اي كه در اين خصوص صادر كرد، از ملت فلسطين خواست تا اين اعتصاب به عنوان تعبيري از تاكيد ملت فلسطين در حمايت از بيت المقدس و واداشتن جامعه بين المللي براي تعيين حدودي براي ادامه اشغال و اقدامات سركوبگرانه رژيم صهيونيستي عليه ملت فلسطين باشد.
به گزارش پايگاه اينترنتي المحيط، در بيانيه صادره از سوي سازمان آزادي بخش فلسطين تاكيد شده است: بيت المقدس كليد صلح و درگيري منطقه به شمار مي آيد.
از سوي ديگر، روزنامه الاهرام -چاپ مصر- نوشت: سازمان عربي حقوق بشر از سازمان ملل متحد و جامعه بين المللي خواست تا با اقدامي فوري، تمام فعاليت هاي غيرمشروع رژيم صهيونيستي را كه در راستاي گسترش شهرك نشيني در سرزمين هاي اشغال شده فلسطين است متوقف كند.

وجود مدارك لازم براي اثبات
جنايات جنگي اسراييل در غزه

كميته حقيقت ياب اتحاديه عرب تاكيد كرد: مدارك لازم جهت اثبات جنايات جنگي اسراييل در نوار غزه وجود دارد.
به گزارش ايسنا، جان كودار رييس كميته حقيقت ياب اتحاديه عرب كه براي تهيه گزارش در خصوص نتايج حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه در اثبات جنايات جنگي اين رژيم به غزه سفر كرده است، در يك كنفرانس خبري اظهار داشت، دلايل محكمي وجود دارد كه جنايات جنگي اسراييل در غزه را ثابت مي كند.
وي بدون اشاره به نتايج تحقيقات كميته حقيقت ياب گفت: اين كميته هنوز در حال جمع آوري اسناد و مدارك از فلسطيني ها و اسراييلي هاست.
رييس كميته حقيقت ياب اتحاديه عرب تاكيد كرد: سفر اين كميته در غزه بر اساس تصميم شوراي اتحاديه عرب جهت كشف حقايق جنايات اخير اسراييل در غزه صورت گرفته است.

عباس: صلح با اسراييل را
به هرقيمتي نمي پذيريم

فرستاده ويژه آمريكا به خاورميانه در ديدار با محمود عباس به بررسي آخرين تحولات در اراضي فلسطيني پرداخت.
به گزارش ايسنا، صائب عريقات، مذاكره كننده ارشد فلسطين در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جورج ميچل، فرستاده ويژه آمريكا به خاورميانه در ديدار با محمود عباس، رييس تشكيلات خودگردان فلسطين در رام الله آخرين تحولات مربوط به اوضاع حاكم در اراضي فلسطيني را مورد بررسي قرار داد.
وي افزود: رييس تشكيلات خودگردان فلسطين در اين ديدار بر پايبندي اين تشكيلات به فرآيند صلح خاورميانه تاكيد كرد.
براساس گزارش خبرگزاري كويت، محمود عباس در اين ديدار با اعلام موضع تشكيلات خودگردان نسبت به روند صلح تاكيد كرد كه رهبران فلسطيني به تمامي قطعنامه هاي بين المللي و توافقنامه هاي امضا شده در خصوص فرآيند صلح پايبند هستند.
صائب عريقات خاطرنشان كرد: محمود عباس در اين ديدار تاكيد كرد كه هم چنان در جهت تحقق صلح تلاش مي كند، اما حاضر به پذيرش صلح به هر قيمتي نيست. بلكه اين صلح بايد بر اساس عقب نشيني اسراييل از اراضي اشغال شده سال 1967، تشكيل كشور مستقل فلسطين به پايتختي قدس شريف و حل و فصل راه كارهاي نهايي صلح و در راس آن حق بازگشت آوارگان فلسطيني صورت گيرد.
مذاكره كننده ارشد فلسطين هم چنين عنوان داشت: هر دولت اسراييلي كه در آينده روي كار آيد و به راهكار تشكيل دو كشور مستقل فلسطين و اسراييل و توافقنامه هاي قبلي پايبند نباشد، يا اينكه بخواهد سياست شهرك سازي ها را ادامه دهد، هرگز شريك ما در فرآيند صلح نخواهد بود.

ابراز خرسندي روسيه از نتايج
مذاكرات گروه هاي فلسطيني در قاهره

وزارت امور خارجه روسيه با صدور بيانيه اي از نتايج مذاكرات گروه هاي فلسطيني در قاهره ابراز خرسندي كرد.
به گزارش ايسنا، در بيانيه وزارت امور خارجه روسيه كه در واكنش به از سرگيري مذاكرات گروه هاي فلسطيني در قاهره صادر شده آمده است: اين اقدام گامي مهم است و اميدواريم كه فلسطينيان بتوانند درمدت زمان كوتاهي دولت متحد ملي را تشكيل داده و در خصوص اختلافات داخلي به توافق برسند.
در اين بيانيه هم چنين آمده است: روسيه به حمايت از تلاش هاي در حال جريان جهت تشكيل دولت جديد فلسطين از طريق تماس هاي مداوم با رهبران تشكيلات خودگردان و مسوولان حماس و ديگر گروه هاي فلسطيني ادامه مي دهد.
بر اساس گزارش خبرگزاري كويت، وزارت امورخارجه روسيه در اين بيانيه بازگشت وحدت به فلسطين را جهت حل و فصل مسائل و مشكلات موجود امري ضروري دانسته است.
وزارت امور خارجه فرانسه نيز در واكنش به توافق جنبش هاي فتح و حماس در مذاكرات قاهره آمادگي اش را نسبت به تعامل با دولت وحدت ملي فلسطين كه به فرآيند صلح خاورميانه پايبند باشد، اعلام نمود.
سخنگوي وزارت خارجه فرانسه با تقدير از توافق فتح و حماس جهت تشكيل دولت توافق ملي اين اقدام را گامي مثبت در راستاي بازگشت وحدت ملي به فلسطين دانست.
وي همچنين تاكيد كرد: فرانسه در كنفرانس كشورهاي اهدا كننده به غزه در قاهره، بازگشايي دائمي گذرگاه هاي اين منطقه را خواستار خواهد شد و بر ضرورت نظارت تشكيلات خودگردان فلسطين در فرآيند بازسازي غزه تاكيد خواهد كرد.
از سوي ديگر يك مقام بلند پايه دولت مصر نيز ابراز اميدواري كرد دولت جديد و توافقي فلسطين در ماه آوريل تشكيل شود.
كمك هاي مالي بازسازي غزه
به تشكيلات خودگردان ارائه مي شود

رييس تشكيلات خودگردان فلسطين بار ديگر هر گونه تعامل با دولت جديد رژيم صهيونيستي را مستلزم پايبندي اين دولت به تحقق راهكار تشكيل دو كشور مستقل فلسطين و اسراييل دانست.
به گزارش ايسنا، محمود عباس رييس تشكيلات خودگردان فلسطين، در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با خاوير سولانا رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا، در رام الله اظهار داشت: ما با هر دولتي كه در اسراييل تشكيل شود تعامل خواهيم داشت، منوط به اين كه اين دولت به تعهدات قبلي از جمله راهكار تشكيل دو كشور فلسطين و اسراييل، توقف شهرك سازي ها، از بين بردن موانع امنيتي و عقب نشيني تا مرزهاي 1967 بر اساس طرح نقشه ي راه پايبند باشد.
سولانا نيز با اشاره به افزايش سفرهايش به منطقه طي هفته هاي اخير، هدف از اين سفرها را كمك به پيشبرد اوضاع نوار غزه و حل و فصل بحران خاورميانه دانست.
وي با اشاره به برگزاري كنفرانس بازسازي غزه در شرم الشيخ اظهار داشت: ما تلاش مي كنيم تا اين كنفرانس نتايجي مثبت و نتيجه بخش را به دنبال داشته باشد.
سولانا با اشاره به توافقش با محمود عباس عنوان داشت: كمك هاي مالي براي بازسازي غزه به تشكيلات خودگردان ارايه خواهد شد و نيازي به ابزارهاي ديگر براي اعطاي اين كمك ها نيست.
وي با اشاره به سفرش به نوار غزه عنوان داشت: من طي اين سفر با چشم خود حجم ويراني ها در نوار غزه را ديدم و به نياز هر چه سريعتر به اقدام فوري جامعه بين المللي براي حل مشكلات اين منطقه واقف شدم.
رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا در خصوص مذاكرات داخلي گروه هاي فلسطيني بار ديگر حمايت اتحاديه اروپا را از اين مذاكرات جهت بازگرداندن وحدت ملي به فلسطين اعلام كرد.
رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا بار ديگر تاكيد كرد: اين اتحاديه آماده است تا در صورت بازگشايي گذرگاه رفح كارشناسانش را براي اداره امور اين گذرگاه به رفح اعزام كند.
وي در خصوص تعامل با دولت آينده فلسطين اظهار داشت: با توجه به شروط كميته چهار جانبه و اتحاديه اروپا كه براي همه شناخته شده است، هر گونه تعامل با دولت جديد فلسطين بر اساس اين شروط صورت خواهد گرفت.

شنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن