تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):علم ما به شما احاطه دارد و چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816860605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مالاريا سلامت 5/2 ميليارد نفر را تهديد مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:الف: "مالاريا سلامت 5/2 ميليارد نفر را تهديد مي‌كند"
معاون دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي (OIC) با بيان اينكه 5/2 ميليارد نفر در دنيا در معرض خطر ابتلا به مالاريا قرار دارند افزود: هر سال يك ميليون نفر بر اثر ابتلا به مالاريا جان خود را از دست مي‌‌دهند.

به گزارش مهر، علي‌اكبر صالحي امروز در مراسم گشايش دومين اجلاس وزراي بهداشت كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي در تهران با بيان اينكه جمعيت كشورهاي كمتر توسعه يافته هر چند وقت يكبار با شيوع ايدز و مالاريا دست به گريبان مي‌شوند، گفت: 5/2 ميليارد نفر در دنيا در معرض خطر ابتلا به مالاريا و 500 ميليون نفر مبتلا به اين بيماري هستند و ساليانه يك ميليون نفر بر اثر ابتلا به مالاريا (عمدتا در آفريقا و بعضا اروپا) جان خود را از دست مي‌دهند.

معاون دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي (OIC) با اشاره به فرايند جهاني براي مبارزه با مالاريا و سل در دنيا گفت: كشورهاي كمتر توسعه يافته در معرض خطر پاندمي (جهان‌گيري) ايدز و مالاريا قرار دارند.

صالحي از تهيه گزارش فعاليتهاي انجام شده در خصوص مبارزه با پاندمي و اپيدمي مالاريا توسط دبيرخانه OIC خبر داد و گفت: در دهه اخير جامعه بين‌المللي پيشرفت‌هاي خوبي در زمينه بيماري پوليو (فلج اطفال) داشته است؛ به نحوي كه شمار موارد مبتلا به پوليو در سال 2001 به 400 هزار نفر رسيد.

وي با اظهار تاسف از اينكه مرگ و مير زنان و كودكان در برخي از كشورهاي اسلامي نرخ بالايي دارد، گفت: اين در شرايطي است كه مرگ و مير زنان و كودكان در كشورهاي توسعه يافته از بين رفته است.

معاون دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي با بيان اينكه 9 كشور از كشورهاي OIC مرگ و مير بالاي يك هزار در 100 هزار نفر جمعيت و در برخي كشورها دو هزار در 100 هزار نفر جمعيت را دارند، گفت: نرخ مرگ و مير كودكان در 6 كشور از 10 كشور OIC بالا است.

صالحي به امضاي يادداشت تفاهم دبيرخانه OIC و CDC در دسامبر 2008 ميلادي براي پروژه دسترسي مادران و كودكان به خدمات بهداشتي اشاره كرد و افزود: همچنين برنامه‌هايي را در سطح منطقه ‌اي به تصويب رسانده‌ايم.

وي عدالت را برگرفته از آموزه ‌هاي ديني برشمرد و افزود: عدالت به معناي دسترسي به خدمات بهداشت اوليه براي همه شهروندان است پس بايد دولتها و سازمانهاي غير دولتي هم در اين زمينه فعال باشند.

معاون دبيركل OIC حمله وحشيانه به غزه را در تاريخ معاصر نادر دانست و افزود: در عصري كه دائما از ارزشها و حقوق بشري حمايت مي‌شود وقوع اين فجايع و بي تفاوتي در برابر آن حيرت آور است.

صالحي با بيان اينكه سازمان كنفرانس اسلامي اهميت فراواني براي همكاري بين كشورهاي اسلامي در همه زمينه ‌ها قائل است، افزود: قطعنامه 10 ماده ‌اي OIC در سال 2005 كه در مكه مكرمه به تصويب رسيد سند استراتژيكي براي توسعه OIC به شمار مي ‌رود.

وي با تاكيد بر ضرورت همكاري كشورهاي اسلامي در زمينه مبارزه با اپيدمي مالاريا و ايدز گفت: رهبران مسلمان پيش از اين نگراني خود را نسبت به گسترش بيماريهاي عفوني ابراز كرده بودند.

يکشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن